Pakastealkion siirto (PAS)

Täällä päästiin perjantaina tarkistusultraan, ei flunssa mennyt pahemmaksi onneksi. Kaikki näytti olevan hyvässä mallissa ja siirrolle ei estettä. Vähän kyllä jännitysmomenttia mukana, kun miettivät klinikalla että jos ovisplussa tulee maanantaina niin sit ei välttämättä onnistu elleivät ota lauantaille siirto päivää.

Ja mites kävikään, tänään aamulla pärähti plussa ovulaatiotestiin 🫣 eilen illalla oli vielä negatiivinen ja oviksen ois ultrauksen perusteella pitäny tulla vasta ti/ke akselilla. Ajattelin ite jo aamulla ilmoitusta tehdessä että tää oli tässä, mut ihme kyllä pääsenkin lauantaina siirtoon 🤩 vaikka puhuivat ultra käynnillä että on tarkat kriteerit ketä voi ottaa lauantaina ja vähän jäi auki mun tilanne. Ilmeisesti olivat päätyneet sitten kuitenkin siihen ettei ole mitään esteitä 🥳

Nyt vaan jännityksellä odotellen loppuviikkoa 😬
Vau 😍 mahtava juttu ja hienoa joustamista klinikalta 🙏🏻 Onnea siirtoon 🍀 Mulla on lauantaina raskaustestipäivä 🫣

@Fiufau hienoo, että pääset siirtoon ❤️ toi on aina niin jännää 😍

@Umbra ootko ollut tekemättä testejä, millainen olo muuten 😊?

Sain eilen ajan poliklinikalle ultraan 13.5. Varasin ajan myös yksityselle 5.5., koska silloin pitäis (rv 6+5) todennäköisesti jo kuulua sydänäänetkin. Toivon vaan että päästään sinne asti 😍🙏🏼

@Fiufau hienoo, että pääset siirtoon ❤️ toi on aina niin jännää 😍

@Umbra ootko ollut tekemättä testejä, millainen olo muuten 😊?

Sain eilen ajan poliklinikalle ultraan 13.5. Varasin ajan myös yksityselle 5.5., koska silloin pitäis (rv 6+5) todennäköisesti jo kuulua sydänäänetkin. Toivon vaan että päästään sinne asti 😍🙏🏼
Ihme kyllä oon malttanut olla testaamatta. Eilen teki mieli testata mut en sitten. Lueskelin netistä että voi näyttää väärää posia Ovitrellen takia 😒 Ovitrellen otin 7.4 illalla eli 2 viikkoa sitten. Voisko näkyä vielä?! Tekoäly sanoo 10-14 päivää voi näkyä mut onko siihen luottaminen.
Millä pp sä muuten plussasitkaan? Tänään himottais testata 🤔🤔 mutta en varmaan viitsi kun mies sanoo että se tuo "huonoa onnea".
Helppo hänen on sanoa 🙄 salaa en ajatellut häneltä testaa kun hän huomaa musta jos oon testannut.
Pieniä tuntemuksia on ollut, eilen nipistelyä, sellasta "jumputusta", rinnat arat ja väsymystä. Toivo aina herää kun tulee tuntemuksia mut sit taas realisti mussa muistaa että oireet voi johtua Cycloista 🤨

Muokattu viimeksi:
Minulle tehtiin viime viikolla PAS lahjasolusta kasvatetulla alkiolla. Päätin olla testaamatta ja käydä klinikalla verikokeessa kotitestin sijaan, kun taustalla on niin monta kemiallista (myös keskenmenoja on). Jännittää ihan vietävästi.
Voih! Toivotaan plussaa ja pysyvää sellaista 😍 mä olen kanssa ollut oman plussan kanssa aivan vauhkona 😬😬 koko ajan pelkään, että jotain pahaa tapahtuu

@Umbra jep, olin itsekin vähän ylättynyt että päätyivät kuitenkin tuohon lauantai siirtoon. Puhuivat kyllä että silloinkin tehdään pienellä työporukalla muutamia ja tarkoin valikoiduille asiakkaille. Ultra käynnin yhteydessä tosiaan puhuivat että lauantai saattais tarpeen mukaan onnistua kun on kolme alatiesynnytystä menny sutjakkaasti mut se tosiaan jäi mietintään kuitenkin.

Ja wau mitkä hermot sulla on testaamisen suhteen. Toki Joo se ovitrelle voi kummitella mut mun mielestä se varoaika on sen 14vrk ja sen jälkeen ei pitäisi enää testissä näkyä.

Nyt vähän ehkä hölmö kysymys 🙈 onko teille sanottu mitään sekin harrastamisesta siirron yhteydessä ennen tai jälkeen? Meille ei mitään ohjetta annettu tms. Muistan vain että aikoinaan keräyksen ja inseminaatioiden yhteydessä oli ohjeistusta. Tuli nimittäin harrastettua aika sopivasti sunnuntaina illalla kun se ovisplussa pärähti maanantaina tikkuun.

Kai tää on jotain itsensä suojelemista ettei tipu niin korkealta ja kovaa mutta menin sitten testaamaan ja puhdasta negaahan se näytti. Pidätin pissaa yli 4 tuntia. Testi merkkiä pregcheck. Pp 8 ja normaalisti menkat olisi tänään alkaneet (kp 32)
Lauantaina virallinen testipäivä. Tuskin tässä ajassa tilanne muuttuu? Vielä pitäis jaksaa odottaa pari päivää.. Tuntuu jotenkin keinotekoiselta enää pitkittää tätä tilannetta kun pallero ei näköjään oo kiinnittynyt. Päästäisiin jo uuteen kiertoon ja punktioon. Toivottavasti saadaan enemmän kuin 1 alkio tällä kertaa 🥺

Oon jotenkin maani myynyt nyt ja toivon että pystyn salaamaan tän olon mieheltä jollain ihmeellä 😰 Nousi ihan viha pintaan kun kääntelin sitä testiä. Miksi vitussa ei voida voittaa tätä lottoa koskaan 😫

Liitteet

• 20260422_183541.jpg
    20260422_183541.jpg
    217.5 KB · Katsottu: 56
Ja ehkä sadas negatiivinen testattu 💔

Mietin tässä vain.. lääkäri sanoi ennen siirtoa että uuteen stimulaatioon voidaan lähteä melko pian jos sitä itse toivomme > tietenkin toivomme 🫨 mutta mitään suunnitelmaa ei tehty. Jäi leijumaan se asia. Kauhukseni huomasin että viime stimulaatiossa aloitin jo menkoista seuraavana iltana pistelyn. Eli jos vuoto alkaa lähipäivinä ja klinikka ei vastaa viikonloppuna ollenkaan eikä arkenakaan välttämättä heti niin onko liian myöhäistä edes haaveilla stimulaatiosta!!??!!??
Sehän on aivan paskaa. Sittenhän seuraava kierto menee sivu suun ja sitten onkin kesätauko. Musta tuntuu että mä en enää kestä 😖

Muokattu viimeksi:
Voi @Umbra oon niin pahoillani ❤️
Saitko klinikkaa kiinni?
@Umbra en voi edes kuvitella miltä susta tuntuu ❤️ Toivotaan, että vuoto ei ala heti ja ne vastais nopeasti klinikalta ❤️🙏🏼
Sain eilen.. ja vastaus oli kylmäävä. Lyhykäisyydessään vastaus meni niin, että "lääkärin mielestä teidän kohdalla ei ole syytä kiirehtiä hoidon aloitusta" ... Aika SUUNNITTELUUN varattu kesäkuun puoliväliin. Siitä voi sitten laskea, että pian siitä alkava kesätauko kestää heinäkuun lopulle. Uusi hoito päästään siis aloittamaan vasta elokuussa ja jos alkioita saadaan niin päästäänkö tällä kertaa tuoresiirtoon vai ei. Pitääkö odottaa kenties syksyyn🤐

Sanattomaksi veti. Ihan kuin eläisin tätä elämää jossain paskassa piilokamerassa välillä. Ensin perjantai-iltana testattu negatiivinen ja sen jälkeen tollaset uutiset. Olin niin rikki, että vaan itkin perjantaina. Lauantaina helpotti vähän ja sunnuntaina taas paheni. Eilisten uutisten jälkeen totesin että nyt on pakko keskustella vakavasti miehen kanssa siitä, miltä tää kaikki musta ja myös hänestä tuntuu.

Mä kerroin kaikki mun synkimmät ajatukset ja pelot ja hän kuunteli ja tuki ❤️ Omat päänsisäiset pelot ovat liittyneet siihen, että mitä jos puoliso ei enää jaksa. Pitäiskö mun antaa hänen mennä toisen kanssa, kun mä en pysty hänen ansaitsemaansa haavetta toteuttamaan. Oonko tosiaan näin vajavainen nainen tai niin huono äiti esikoiselle ollut, että oon tämän kohtalon ansainnut. Onkohan mies pettänyt mua...

Eli siis Aivan hirveitä ja sisältä syöviä ajatuksia, jotka oli pakko saada purkaa ulos ennen kuin ne alkaa vaikuttaa meidän suhteeseen. Kaikkia ajatuksia en pystynyt ääneen sanomaan, niin oli pakko kirjoittaa osa hänelle. Mies kumosi kaikki mun pelot jotka järjellä tiesin paikkansapitämättömiksi, mutta tiedättehän että ei järki ja pelko aina oo synkassa. Tajusin, että tää mies ei oo lähdössä minnekään, tämä mies aikoo seistä mun rinnalla ja jaksaa uskoa onnistumiseen. Tämä mies oikeesti rakastaa mua tosi paljon ja haluaa olla juuri mun kanssa 🥹

Sillä keskustelulla oli iso merkitys vaikka paljon itkua ja rohkeutta se vaati. On vähän helpompi hengittää nyt. Jos siellä joku tunnistaa itsensä niin suosittelen puhumaan näistä tunteista vaikka ne on tosi vaikeita ❤️

Muokattu viimeksi:
Takaisin