Pakastealkion siirto (PAS)

Omanapa: Aamun seesteisyys rikkoontui heti kun tulin kotiin ja löysin lapun mieheltäni missä oli 'hätäpakkaus', sipsiä ja pakkasessa jäätelöä. Kerroin hänelle että tiedän tulosta jo, mutta se pitää vain virallistaa. Eli itkin ennen kuin avasin appin ja näin että olin oikeassa. 😂
Mutta ihana teko mieheltä🩷 propsit sille. Hiljenen tästä ryhmästä koska mulla ei ole enää pakkasessa mitään mutta toivon että te ette siirry mun kanssa lähtöviivalle.

Omanapa: Aamun seesteisyys rikkoontui heti kun tulin kotiin ja löysin lapun mieheltäni missä oli 'hätäpakkaus', sipsiä ja pakkasessa jäätelöä. Kerroin hänelle että tiedän tulosta jo, mutta se pitää vain virallistaa. Eli itkin ennen kuin avasin appin ja näin että olin oikeassa. 😂
Mutta ihana teko mieheltä🩷 propsit sille. Hiljenen tästä ryhmästä koska mulla ei ole enää pakkasessa mitään mutta toivon että te ette siirry mun kanssa lähtöviivalle.
Voi miten ihana teko mieheltä ❤️‍🩹 ja oon kovin pahoillani negasta.

ON odottelen vielä tyhjennystä ja toivon että edes huhtikuun aikana pääsisin seuraavaan siirtoon. Tuntuu että toistan itseäni, mutta kyllä tää ajankulu vaan ahdistaa sikana

Voi miten ihana teko mieheltä ❤️‍🩹 ja oon kovin pahoillani negasta.

ON odottelen vielä tyhjennystä ja toivon että edes huhtikuun aikana pääsisin seuraavaan siirtoon. Tuntuu että toistan itseäni, mutta kyllä tää ajankulu vaan ahdistaa sikana
Kiitos :red-heart: Ajankulu tuntuu jotekin olevan niin hidasta tämän prosessin aikana. Tuntuu että olisin vuosia jo tehnyt siirtoja, ja todellisuus on että kaikki alkoi 6 kk sitten. Tsemppiä, itsekin odotan takaisinsoittoa klinikalta että pääsen suunnittelemaan jatkoa ja sitten varmaan chillaan hetki ja koitan keskittyä itseeni!

Voi vitsit, pahoittelut negasta @StellaMom. Paljon tsemppiä seuraavaan kierrokseen! Ja samaa mieltä, tässä ajankulu hidastuu to-del-la!!

@Pumpulipilvi sinne toivotan kans nopeaa ajankulumista! Toivottavasti huhtikuussa taas onnistuu!

Mulla tänään kp10 ja kävin ultrassa. Folli on vielä pieni 11mm. Viime kierrossa ovis tuli jo kp11 ja yllätyin, että nyt samoilla lääkkeillä vasta noin alussa toi follin kasvu! En tiedä voisko se viime kierron mahdollinen kemiallinen hidastaa tätä hommaa? Nyt toivon, että tuo folli kasvaa oiiiiikein hitaasti, koska lähden viikon päästä reissuun, eikä siirto siksi oo mahdollinen ens viikon pe tai la (jos ees tilkassa siirtäisivät silloin). Ovulaatio ei saisi tulla ennen tiistaita, että pääsisin sitten viikon päästä ma siirtoon. Ihan on nyt sillä hilkulla, että meneekö vaan ohi. Sormet on ristissä! 🤞🤞 Tää on niin tätä, et kerran ku on parin päivän hauska suunnitelma, ni eikö saakin sit stressata?!?

@Pumpulipilvi ja @StellaMom oon tosi pahoillani teidän puolesta ❤️ aika tosiaan menee niin hitaasti.

Kysymys meille siirrettiin tänään 4BA alkio, joka selvisi sulatuksesta 100%. Mua jäi kuitenkin mietityttään, miksi sulautettiin ”huonompi alkio”? Meillä olis ollut muutamakin 5AA alkio ja 6AB. Lääkäri ei klinikalla vastannut kysymykseen, kuin että kaikki on hyviä.. Onkos muilla kokemuksia?

Muokattu viimeksi:
@Pumpulipilvi ja @StellaMom oon tosi pahoillani teidän puolesta ❤️ aika tosiaan menee niin hitaasti.

Kysymys meille siirrettiin tänään 4BA alkio, joka selvisi sulatuksesta 100%. Mua jäi kuitenkin mietityttään, miksi sulautettiin ”huonompi alkio”? Meillä olis ollut muutamakin 5AA alkio ja 6AB. Lääkäri ei klinikalla vastannut kysymykseen, kuin että kaikki on hyviä.. Onkos muilla kokemuksia?
Meille ei ole julkisella edes kerrottu minkä luokituksen alkioita meillä on, muuta kuin että kaikki ovat viisipäiväisiä blastoja, mutta ajattelin ensi siirron yhteydessä kysyä niistä tarkemmin. Minua jäi nimittäin myös viime siirrossa mietityttämään nuo luokitukset. Lääkäri sanoi vain että hyvälaatuinen, ja tekstiin oli kirjoittanut luokituksen 412. En oikein saanut varmaksi selville googlailemalla, mutta oletin että tuo vastaisi 4AB. Jäin sitten miettimään, että onko kaikki meidän alkiot noita tai huonompia, jos oletus on että parhaat siirretään ensin.🤔 Mutta sun tapauksen perusteella ei näemmä välttämättä menisikään niin.😅

Minä aloitin eilen ovulaatiotestaukset seuraavaa PASia varten. Vähän jännittää, että osuuko ovis maanantaille, se on ainut päivä mihin ei saisi osua. Jos tavalliseen aikaan on, niin osuisi lauantaille tai sunnuntaille eli siirto olisi ensi viikon lopulla. Alkaa olla taas jo vähän toiveikas olo viime kierron pettymyksen jälkeen..

@Arrrr
Mä kysyin siirrossa, et pitääks jotain ottaa huomioon treeneissä. Mulle sanottiin, et jatka niinkuin siihenkin asti. Mä kävin siis hölkällä siirtopäivän illalla ja muutenkin treenailin ihan normaalisti. Ja meidän siirto onnistui eli ei siitä haittaa ollut!

@Apila_ niin mäkin luulin, että paras siirretään, mutta nyt hämmennyin. Pitää vaan luottaa, vaikka kaikkee alkaa spekuloimaan. Monesko siirto sulla lähtee nyt tästä kierrosta? Me ollaan tayssissa hoidoissa.

@Piisku mä kans päädyin treenaan ennen siirtoa ja ajattelin ihan tavallisesti jatkaa. Onnea plussasta ❤️

Ja vielä kyselen, ettö onko teille tullut menkkajomotukset siirron jälkeisenä iltana tai pientä ruskeaa vuotoa pyyhkiessä?

Muokattu viimeksi:
@Apila_ niin mäkin luulin, että paras siirretään, mutta nyt hämmennyin. Pitää vaan luottaa, vaikka kaikkee alkaa spekuloimaan. Monesko siirto sulla lähtee nyt tästä kierrosta? Me ollaan tayssissa hoidoissa.

@Piisku mä kans päädyin treenaan ennen siirtoa ja ajattelin ihan tavallisesti jatkaa. Onnea plussasta ❤️

Ja vielä kyselen, ettö onko teille tullut menkkajomotukset siirron jälkeisenä iltana tai pientä ruskeaa vuotoa pyyhkiessä?
Niinpä. Tuntuu, että osa lääkäreistä ajattelee, että mitä vähemmän potilaalle kerrotaan sen parempi. Mikä voi olla kyllä osittain totta ainakin minun kohdalla.😆 Mulla lähtee nyt kolmas siirto, eka onnistui, mutta tuli myöhemmin kkm ja toka oli puhdas negatiivinen. Onko sulla jo mones?

Ja joo, mulla on ollut molempien siirtojen jälkeen seuraavana päivänä vähän ruskeaa pyyhkäisyvuotoa, ja viime siirrossa oli myös noita menkkajomotuksen tapaisia kipuja siirtopäivän iltana. Oletin, että johtuvat kai toimenpiteestä.

@Apila_ joo, niin ne varmaan miettii. Tekoäly on mun ystävä ja mietinkin miten pärjäisin jos sitä ei olis 🤣 toivotaan, että teillä kolmas kerta olis onnellinen loppuun asti❤️ meillä vasta eka. Siks kyselenkin täällä ihan tyhmiä 🤣

@Apila_ joo, niin ne varmaan miettii. Tekoäly on mun ystävä ja mietinkin miten pärjäisin jos sitä ei olis 🤣 toivotaan, että teillä kolmas kerta olis onnellinen loppuun asti❤️ meillä vasta eka. Siks kyselenkin täällä ihan tyhmiä 🤣
Itsekin taisin just tuota alkioluokitusta spekuloida tekoälyn kanssa😆 Niinpä, toivottavasti teillä onnistuu nyt ekalla!❤️

Kiitos 🙏🏻
Ja vastaus tuohon alkion valintaan, jos alkiolla kesti 4 päivää versus 5 tai 6 päivää niin sehän on ollut hyvä jakautumaan ja kehittymään. Ehkä sen takia otetaan ne 'nopeammin' kehittyneet ensin. Onko se BA vai BB ei siinä vaiheessa hirveästi vaikuta. Näin minä ajattelisin 👍🏻

Kiitos 🙏🏻
Ja vastaus tuohon alkion valintaan, jos alkiolla kesti 4 päivää versus 5 tai 6 päivää niin sehän on ollut hyvä jakautumaan ja kehittymään. Ehkä sen takia otetaan ne 'nopeammin' kehittyneet ensin. Onko se BA vai BB ei siinä vaiheessa hirveästi vaikuta. Näin minä ajattelisin 👍🏻
Tuo numero luokituksen alussa ei tarkoita minkä ikäinen alkio on, vaan kuvaa alkiokuoren tilannetta. Tarkemmin siis sitä, onko alkio vielä kuoriutunut vai ei.

Kopioin nyt täältä suoraan (https://ngc.clinic/en/articles/understanding-embryo-grading-a-guide-to-your-ivf-embryo-report):

1772777525298.png

Yleisesti taulukoissa 5AA on määritelty paremmaksi kuin 4BA, mutta ero ei kyllä ole suuri, ja ehkä kuitenkin paljain silmin katsoen tuo 4BA on näyttänyt paremmalta kuin 5AA minkä vuoksi se olisi valittu? Vaikea sanoa, mutta mahdollisuudet 4BA-alkiolla on tosi hyvät! 😊

Muokattu viimeksi:
Mulla on tänään rv 6+1, tulevana maanantaina onkin jo neuvolan kautta ensimmäinen ultra, kun eilen tuli menkkakivut ja kirkasta verta. Niukasti, mutta kuitenkin niin että säikäytti. Kivut ei oo kovat onneksi. Verikokeessa kävin eilen ja uudestaan käyn vielä ma aamuna. Pelottaa saakelisti 😔 Hoitaja lohdutti että on hyvinkin tavallista alkuraskaudessa, mutta ymmärsi huolen ja järjesti minulle ultran, vaikkei tavallisesti tutkita kun vuoto niin vähäistä. Vuoto alkoi hiipumaan ruskeaksi iltaa kohden, toivottavasti hyvä merkki?

Mulla on tänään rv 6+1, tulevana maanantaina onkin jo neuvolan kautta ensimmäinen ultra, kun eilen tuli menkkakivut ja kirkasta verta. Niukasti, mutta kuitenkin niin että säikäytti. Kivut ei oo kovat onneksi. Verikokeessa kävin eilen ja uudestaan käyn vielä ma aamuna. Pelottaa saakelisti 😔 Hoitaja lohdutti että on hyvinkin tavallista alkuraskaudessa, mutta ymmärsi huolen ja järjesti minulle ultran, vaikkei tavallisesti tutkita kun vuoto niin vähäistä. Vuoto alkoi hiipumaan ruskeaksi iltaa kohden, toivottavasti hyvä merkki?
Mulla tuli esikoisesta just noilla viikoilla ensin kirkasta verta, joka muuttui todella niukaksi ja loppui iltaa kohden. Olin aivan varma että kesken menee, aamuaivoilla silloin laitoin isomman siteen ja lähdin töihin. Olin vielä pitkässä päivässä ja yllätykseksi vuoto loppuikin ja olikin pitkä odotus ekaan ultraan missä kaikki olikin hyvin❄️

Meillä pidempi hoitotausta viiden vuoden takaa, oikeestaan kuuden vuoden. Saatiin sillon tästä viimeisimmästä ICSI kierrosta 3 alkiota, yksi tuoresiirrettiin ja tuli nega. Sitten tuli elämäni ensimmäinen positiivinen raskaustesti pas siirrosta ja siitä syntyi meidän poika. Nyt viime viikon perjantaina siirrettiin viimeinen pakkaskaveri kyytiin ja tänään tein herkän testin johon ilmestyi toinen viiva. 🙈 ei tosiaan vielä kovin vahva mutta tosiaankin niin että siitä sai ihan kuvan lähetettyä miehelle. Tänään olisi pp7. Kumpa tuo viiva vahvistuisi ja meidän viimeinen pakkaskaveri toisi meille toisen lapsen❄️
Ensin toivoin jonkin sortin viivaa nyt toivon vahvempaa viivaa, apua niiin jännittävää ja sekaiset fiilikset..

Mulla tuli esikoisesta just noilla viikoilla ensin kirkasta verta, joka muuttui todella niukaksi ja loppui iltaa kohden. Olin aivan varma että kesken menee, aamuaivoilla silloin laitoin isomman siteen ja lähdin töihin. Olin vielä pitkässä päivässä ja yllätykseksi vuoto loppuikin ja olikin pitkä odotus ekaan ultraan missä kaikki olikin hyvin❄️
Onpa hyvä kuulla, ettei ole välttämättä kyse mistään vakavasta 🙏❤️

Takaisin