Pakastealkion siirto (PAS)

Tsemppiä piinailuun! Aina joku asia voi aiheuttaa pientä verenvuotoa, toivottavasti se on vain kiinnittymisestä johtuvaa! Mulla tuli ihan pieni haalea pisara mutta voihan se olla enemmän. Sitähän sitten tietää myöhemmin 😁 tiedän tuon tunteen todella hyvin ja 'odota niin tiedät' ei ole mun juttu myöskään. Toivon todella paljon onnistumisia teille 🙏🏻❤️
Kiitos ❤️ Ja samaa toivon teillekin nyt toiseen siirtoon!🙏

Ehdin tässä lukea jo suunnilleen koko internetin ja monessa paikkaa sanotaan, että kiinnittymisvuoto olisi vaaleanpunaista tai ruskeaa, ei kirkasta verta. Mutta tällä hetkellä näyttää että se verenvuoto jäi noihin pariin tippaan. Tulevat päivät näyttää miten tässä käy, vahvistuuko testit.

Mä käyn täällä kurkkimassa, koska on kans tulevaisuudessa PAS tiedossa.. Toivottavasti, jos tulee alkioita! 🙏

@Kukkaa2 Mä oon ymmärtänyt, että jos alkio kiinnittyy lähelle kohdunsuuta, niin se alue on herkempää verenvuodolle. Jos sattui juuri wc-käynnin yhteyteen pieni vuotelu, niin siksi sattui tippumaan pyttyyn eikä ehtinyt muuttua rusehtavaksi. 🙏💖

PAS torstaina. Jännittää ihan kauheasti.

Edellisestä saldona kohdunulkoinen viime syksynä.

Koko ajan jyskyttää takaraivossa, että jotain menee kumminkin pieleen.
Että ei varmaan edes siirtoon asti, että samana aamuna tulee peruutusilmoitus. Lisäjännityksen tuo vielä se, että pitää matkustaa Oulusta Helsinkiin asti koko toimenpidettä varten.
Yritä tässä nyt sitten manifestoida, kun ei haluaisi odottaa mitään, ettei pettymys olis niin suuri.

Huoh, miten saisi itsensä pidettyä rauhallisena? 😵‍💫

Moi ☺️
Vaikka itsellä noita plussasiirtoja on ollut, en yhtään muista oirekirjoa piinapäiviltä🥲 joten millaisia oireita teillä on ollut ja monentena pp:nä niitä on alkanut ilmaantua?

Itsellä siirrettiin 5d alkio ja nyt siis pp6/ dpo12 - eilen aamulla oli puhdas nega, plussannut olen dpo17 hujakoillakin, etten vielä ala stressata, mutta satunnaisia mahakipuja lukuunottamatta ei ole oireita 🤷🏻‍♀️ testipäivä on 21.2.

Tsemppiä kaikille💕☺️

Moi ☺️
Vaikka itsellä noita plussasiirtoja on ollut, en yhtään muista oirekirjoa piinapäiviltä🥲 joten millaisia oireita teillä on ollut ja monentena pp:nä niitä on alkanut ilmaantua?

Itsellä siirrettiin 5d alkio ja nyt siis pp6/ dpo12 - eilen aamulla oli puhdas nega, plussannut olen dpo17 hujakoillakin, etten vielä ala stressata, mutta satunnaisia mahakipuja lukuunottamatta ei ole oireita 🤷🏻‍♀️ testipäivä on 21.2.

Tsemppiä kaikille💕☺️
Minäkin testasin jo eilen, täällä kans oli negatiivinen. Pikkuisen kyllä pudotti toiveita, koska viime siirrossa pp6 oli jo selvä positiivinen. Mulla myös 5-päiväinen blasto ja tänään siis pp6, mulla testipäiväksi annettiin jo 19.2.

Mulla ei ole muita oireita ollut nyt kun omituiset vatsakivut, ei yleensä näin aikaisin ennen menkkoja ole ollut, mikä pitää vielä vähän toivoa yllä.😅Viime raskaudessa alkoi mahaa nipistelemään pp6 ja rintoja aristamaan pp7 ja sen jälkeen muutaman päivän päästä alkoi olla jo mielialaoireita ja pientä huimausta/huonoa oloa.

Tsemppiä myös sinne ja muille!☺️

Heippa kaikille, pitkään oon näitä keskusteluja lukenut ja nyt ajattelin itsekin liittyä mukaan.
Miehen kanssa ollaan reilu 30 vuotiaita ja oltu Kysillä hoidoissa vuodesta -22, kevyesti aloitettiin letrozoleilla ja viime kesänä tehtiin kolme tuloksetonta inseminaatiota. Minulla on endometrioosi ja nyt syksyllä aloitettiin ensimmäinen IVF kierros. Punktion jälkeen tuoresiirto josta nega, ensimmäinen pas nega ja viimeviikolla siirrettiin viimeinen alkio täysin lääkkeelliseen kiertoon. Jokaisella kerralla viikko siirron jälkeen on alkanut tiputteluvuoto, vaikka tukilääkitys on ollut ihan hyvä. Nytkin zumenon 1+2, Estradot, Terolut 1+2 ja Lugesteron 1+1. Ja tänään pp5 näkyi pikkuhousunsuojassa ruskeaa, totaalinen romahdus kun näin se vuoto on alkanut aiemminkin ja lopputulos ollut negatiivinen. Odotukset olivat nyt tosi korkealla lääkearsenaalin vuoksi, vaikka muutoin melko pessimistinen olenkin ollut. Vaikka nytkin tuhruvuoto voi olla mitä vaan, niin jotenkin sitä vaan nosti kädet pystyyn ja aloin puolison kanssa puhumaan jo seuraavasta hoitokierrosta.
Anteeksi pitkä selostus 🥺

Moi ☺️

Tsemppiä kaikille💕☺️
Mulla ei ollut tässä siirrossa ainakaan mitään oireita, siksi ajattelinki ettei onnistunut. Ihme kyllä haalea plussa tuli ja nyt jo 6+2 ja ainakin vielä matkassa 🥹

Nyt sit vasta oikeestaan muutama päivä sitten alkanut tuleen vähän oireita. Luget kyllä käytössä ja ne ainakin mulle aiheuttaa unettomuutta ja närästystä. Toki noita satunnaisisa mahakipuja ollut plussauksesta asti, mut nehän on ihan normaaleja ja kuuluu asiaan. Piän sulle peukkuja! ☺️

Heippa kaikille, pitkään oon näitä keskusteluja lukenut ja nyt ajattelin itsekin liittyä mukaan.
Miehen kanssa ollaan reilu 30 vuotiaita ja oltu Kysillä hoidoissa vuodesta -22, kevyesti aloitettiin letrozoleilla ja viime kesänä tehtiin kolme tuloksetonta inseminaatiota. Minulla on endometrioosi ja nyt syksyllä aloitettiin ensimmäinen IVF kierros. Punktion jälkeen tuoresiirto josta nega, ensimmäinen pas nega ja viimeviikolla siirrettiin viimeinen alkio täysin lääkkeelliseen kiertoon. Jokaisella kerralla viikko siirron jälkeen on alkanut tiputteluvuoto, vaikka tukilääkitys on ollut ihan hyvä. Nytkin zumenon 1+2, Estradot, Terolut 1+2 ja Lugesteron 1+1. Ja tänään pp5 näkyi pikkuhousunsuojassa ruskeaa, totaalinen romahdus kun näin se vuoto on alkanut aiemminkin ja lopputulos ollut negatiivinen. Odotukset olivat nyt tosi korkealla lääkearsenaalin vuoksi, vaikka muutoin melko pessimistinen olenkin ollut. Vaikka nytkin tuhruvuoto voi olla mitä vaan, niin jotenkin sitä vaan nosti kädet pystyyn ja aloin puolison kanssa puhumaan jo seuraavasta hoitokierrosta.
Anteeksi pitkä selostus 🥺

Tsemppiä kovasti!
On niin ristiriitaista yrittää kovasti pitää toivoa yllä ja samalla sitten varjella itseään pettymykseltä yrittäen olla odottamatta sitä plussaa.

Nyt sit vaan piinaileen. Vielä varmistuu progesteroniarvot tänään, että onko kohdillaan. Testipäivä 28.2. 🙏🏻🤞 Siirto meni suht hyvin. Oli rakko aika täynnä, melkein liikaa 🙈
Tsemppiä piinapäiviin! 🙏 se on kyllä kaamea tunne maata siinä rakko täynnä samalla kun hoitaja ja lääkäri painelee vatsaa 🙈

Nyt sit vaan piinaileen. Vielä varmistuu progesteroniarvot tänään, että onko kohdillaan. Testipäivä 28.2. 🙏🏻🤞 Siirto meni suht hyvin. Oli rakko aika täynnä, melkein liikaa 🙈
Tsemppiä! Tuun perässä kohta piinailuun kunhan kaikki menee hyvin!

Tässä pieni romahdus mun päivälle:
Työkaveri ilmoitti että vaimo on raskaana vko 9. Samanikäiset kuin mä, ei IVF. Yritystä alle vuosi koska juteltiin noin vuosi sitten asiasta ja silloin hän mietti että kohta pitää varmaan aloittaa ja meni maailmanmatkalle ennen tätä, ei ois saanut tehtyä reissua lapsen jälkeen varmaan. No mä siinä hymyilin niin hyvin ku pystyin, onnittelin ja sitten työroolini mukaan menin prosessiin ja keskityin siihen. Ilkeä tunne kun ilo mitä näytin hänelle oli pakotettu. Haluaisin ilota oikeasti...👀

Tsemppiä piinapäiviin! 🙏 se on kyllä kaamea tunne maata siinä rakko täynnä samalla kun hoitaja ja lääkäri painelee vatsaa 🙈
Kiitos. Oli kieltämättä vähän ”veikeää”… 🙈

@StellaMom Nyt vaan toivotaan, että säkin olet kohta raskaana❤️🤞

Ja mä ja kaikki! Mulla nostettiin vielä tukilääkkeitä, teroluttia menee kolme kertaa päivässä ja cycloja. Hyvä hyvä… Innohep ärsyttää. Mulla on niin paksu nahka varmaan niin se piikki sattuu…

Ja mä ja kaikki! Mulla nostettiin vielä tukilääkkeitä, teroluttia menee kolme kertaa päivässä ja cycloja. Hyvä hyvä… Innohep ärsyttää. Mulla on niin paksu nahka varmaan niin se piikki sattuu…
Sehän on tässä tavoitteena 😅 pieni itku mieheni sylissä tänään ja sitten seksiä suihkussa sai paremmalle tuulelle 👍🏻👀 huomenna aloitan tukilääkitykset!
Onko sulla paksu veri vai miksi Innohep? Mulla tuli Ovitrelle naksautukset lisänä tälle kierrolle. Sekin alkaa huomenna!

Otatko siis terolutit ja cyclot aamulla, päivällä ja illalla? Onko sun endoa mitenkään hoidettu? Mulla on oikeassa munasarjassa sitä ja vatsakalvolla, ei oo oikein sanottu juuta eikä jaata miten vaikuttaa raskautumiseen, vai vaikuttaako edes. Sen verran vaan, et tukilääkitys pitää olla isompi, mutta mietin onko kuitenkaan riittävä kun aina alkaa vuotamaan viimeistään viikko siirrosta 😔

Otatko siis terolutit ja cyclot aamulla, päivällä ja illalla? Onko sun endoa mitenkään hoidettu? Mulla on oikeassa munasarjassa sitä ja vatsakalvolla, ei oo oikein sanottu juuta eikä jaata miten vaikuttaa raskautumiseen, vai vaikuttaako edes. Sen verran vaan, et tukilääkitys pitää olla isompi, mutta mietin onko kuitenkaan riittävä kun aina alkaa vuotamaan viimeistään viikko siirrosta 😔
Et välttämättä multa kysellyt mutta: Mulle lääkäri sanoi että terolutit kannattaa myös jakaa päivän aikana, eli mulla on kaksi pilleriä päivässä ja otan niitä 7 aamulla ja 19 illalla yksi pilleri. Tämän lisäksi cyclot myös n. 8 tunnin välein. Mulla endoa vasemmalla munasarjoissa, sitä varten otan prednisonia yksi pilleri aamulla, tämä pitäisi "rauhoittaa" tulehdustilaa. ( mulla on muistutukset kännykässä koska on niiiiin paljon pillereitä mitä pitäisi syödä koko päivän aikana :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: ) lääkärin ja kirjallisuuden perusteella se tulehdustila mikä se voi aiheuttaa vartalossa voi olla häiritsevää mutta ei välttämättä. Me mentiin 'varmuuden vuoksi'-linjalla :Upside Down Face:

@StellaMom nuo työkavereiden raskaudet ovat kyllä rankkoja. Minulla oli kanssa työpaikalla taannoin tapaus, jossa itse sain keskenmenon ja työkaveri kaksoset vähän ennen kun meillä olisi ollut laskettu aika. Vaikka oltiin puhuttu että heilläkin oli hoitotaustaa (ja km), niin silti otti tosi koville. Onneksi nyt kun heidän lapset ovat kasvaneet, olen osannut iloita. Pahinta on minusta se raskausaika ja vauvan muutamat ekat kuukaudet, sitten se "kateus" helpottaa. Aika hurjaa kyllä kertoa työpaikalla raskaudesta noin paljon ennen nt-ultraa (tai tästä ehkä huomaa sen, että ihmisellä ei ole hoito/keskenmeno taustaa). Tietysti eri asia kun puoliso on raskaana.

Vähän omaa napaa: Mies kävi antamassa simppanäytteen, kun edellinen on vuodelta 2020. Oikein hyvä näyte hänellä. Sunnuntaina aloittelen progynovan (+precosa, kefir, ab-jogurtit, mustikat, banaanit, kaurapuurot ym jotta pysyisi nyt vatsalaukun sisältö parempana). Olo on kuin sotaan olisi lähdössä, mutta ainakin tiedän tällä kertaa mitä oireita on tulossa. Töitäkin oon koittanut ahkeroida mahdollisimman paljon, jotta ensi viikolla pystyn tarvittaessa vähän himmailemaan.

Edit. piti kirjoittaa tämä tuonne ivf-puolelle, mutta menkööt tänne. Meilläkin toivon mukaan PAS joskus huhti-toukokuussa.

Sehän on tässä tavoitteena 😅 pieni itku mieheni sylissä tänään ja sitten seksiä suihkussa sai paremmalle tuulelle 👍🏻👀 huomenna aloitan tukilääkitykset!
Onko sulla paksu veri vai miksi Innohep? Mulla tuli Ovitrelle naksautukset lisänä tälle kierrolle. Sekin alkaa huomenna!
🤞Etenee!

Mulla on väliseinä kohdussa, sen vuoksi… Kohtuanomalia. Epäselvää oli pitkään onko kaksi kohtua.

Joo just tollee! Juu, kuivateltiin ennen siirtoa ryeqolla. Mulla lievä (?) piilevä endo. Progesteroni pitää olla sit 70 ainakin endossa.

Takaisin