Pakastealkion siirto (PAS)

Meille yllättäen soitti eilen lääkäri ja kysyi että jos siirrettävän alkion kuori näyttää paksulta niin voiko sen avata. Sanoi ettei siitä ole haittaa ja testattujen blastojen siirrossa se nostaa onnistumista 10%. Jos ei ole testattuja alkioita niin silloin ei ilmeisesti yleensä vaikuta raskauden alkamiseen.
Mielenkiintoista! Tiedätkö mistä tuo ero johtuu testattujen ja testaamattomien välillä? Kovettaako testaaminen kuorta jotenkin?

Tänään aamulla testi näytti tältä ja en voi uskoa tätä! 😱❤️ Eli nyt dpo10 ja pp5. Eilen testattuna sai juuri ja juuri ehkä jotakin näkymään mielikuvituksen voimalla, mutta en uskaltanut tehdä siitä johtopäätöksiä. Tämähän nyt ei vielä tarkoita mitään, mutta sai sentään plussan testiin, otan senkin yhtenä etappina. Alkuvuoden keskenmeno on vielä kyllä vahvasti mielessä.

Liitteet

• 20250922_064218.jpg
    20250922_064218.jpg
    476.1 KB · Katsottu: 181
@sunflowers Kyllä nuo keskenmenot vaan jotakin rikkovat sisältä. 💔 Sellainen naiivi onnellisuus ei ole läsnä, vaan lähinnä enemmän toiveikkaan pelokas, että jos nyt ei sattuisi mitään. Ainahan tämä on yhtä arpapeliä loppuun saakka, mutta yritetään nauttia nyt tästä hetkestä. ❤️ Otetaanko teidän alueella verikoe vai ilmoitetaanko kotitestin tulos? Mulla tosiaan perjantaina tulossa tuo verikoe. Sitä odotellessa!

@Ixia86 se on kyllä just noin💔
yritetään kuitenkin iloita nyt ja tässä ❤️✨ vaikka helpommin sanottu kun tehty.
Meillä täälä ilmoitetaan vaan kotitestintulos. Toi verikoe olis kyllä kiva lisä! Onneksi kuitenkin pääsee varhaisultraan. Vaikka siihen toki odottelua vielä edessä. Tästä odottelusta ei kyllä tällä polulla pääse ikinä eroon🙈

Ihania uutisia täällä! Toivotaan että pysyvät matkassa❤ Kävin äsken hakemassa alkion kyytiin ja selvisi siinä että kaikki alkiomme ovatkin 6 päiväisiä kun luulin että 5. Lääkäri sanoi ettei sillä ole väliä kun on testattuja mutta silti meni vähän pasmat sekaisin. Multa otettiin progesteroni veritesti jotta katsotaan onko tarpeeksi tukilääkitystä ja laitettiin gonapeptyl tukemaan kiinnitystä. Meillä piti olla myös mahdollisesti alkiokuoren avaus mutta tämä olikin lähtenyt jo itse kuoriutumaan 🙊 Virallinen testipäivä 3.10. kotitestillä.

Tänään pp 11/ dpo 17 oli virallinen testipäivä, eikä ollut onneksi viivat testeistä edellisen 24h aikana hävinnyt mihinkään🙈❤️
Digi näytti tänään nyt testipäivänä viikoiksi 2-3 🥹🌈 Polille tuli tulos ilmoitettua ja sitten odottelemaan varhaisultraa🥹
Täytyy yrittää nyt vaan iloita taas tästä tuloksesta ja koittaa olla miettimättä tulevaa. Siihen kun ei kuitenkaan voi vaikuttaa❤️
Tsemppiä kovasti kaikille tällä polulla oleville ja tällä hetkellä piinailijoille ❤️🌈

Tänään pp 11/ dpo 17 oli virallinen testipäivä, eikä ollut onneksi viivat testeistä edellisen 24h aikana hävinnyt mihinkään🙈❤️
Digi näytti tänään nyt testipäivänä viikoiksi 2-3 🥹🌈 Polille tuli tulos ilmoitettua ja sitten odottelemaan varhaisultraa🥹
Täytyy yrittää nyt vaan iloita taas tästä tuloksesta ja koittaa olla miettimättä tulevaa. Siihen kun ei kuitenkaan voi vaikuttaa❤️
Tsemppiä kovasti kaikille tällä polulla oleville ja tällä hetkellä piinailijoille ❤️🌈
Aivan mahtavaa, onnea! 😍 Mä tässä nyt seurailen viivojen kehittymistä ja olihan tuo eilisestä tummunut, vaikka rakkoaika ei ollut ihan optimaalisin. ❤️ Toiveikkaana siitä, että kaikki menee nyt hyvin, jatketaan. 🌈

Mulla kävi nyt niin jännästi, että dienogestin lopettamisen jälkeen (9.9 eka päivä kun en ottanut) en saanut menkkoja (ekaa kertaa käynyt näin 🫣) ja soittelin polille torstaiaamuna, että mitä tehdään ja kerroin, että aamulla ovulaatiotesti näytti positiivista. Ne soitti OYS:iin ja varmistivat asiaa, niin ei tehty siirtoa, koska ei vuotoa tullut. Arvelinkin, että ei tehdä siirtoa nyt koska limakalvo ei ole varmaankaan hyvän paksuinen kun vuotoa ei tullut ja oli puhe PAS suunnittelussa, että vuoto ensin ja sit soitto polille ja sit tikutetaan oviksia.

Tuo dienogestin syöminen aiheutti välivuotoja ja varmaan laittoi kierron sen verran sekaisin sen takia, ettei vuotoa tullut mutta jännä et ovulaatio tuli kuitenkin jo seuraavalla viikolla 😂😀

No hyödynnettiin tää luomuraskauden mahdollisuus ekaa kertaa toukokuun jälkeen 🙄👍 vaikka tsäänssit varmaan nollissa, koska nuo mun munasolut on varmastikin niin huonolaatuisia.

Eli nyt odottelen noin lokakuun alussa alkavia menkkoja ja ovulaatiota joka tulee noin 14-19.10 ja siirto olisi tällöin viikolla 43. Jos tästä ekasta PAS:ista raskautuisi niin heinäkuun alkuun ajoittaisin lasketun ajan...jännää et alkaa ajatella jo tämmösiä 🙈

Hei te oireettomat plussanneet, onko teillä ollut mitään tuntemuksia siirron jälkeen vai onko plussa tullut testiin täysin yllätyksenä?

Mulla nyt pp 8 ja dpo 13 eikä mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Ainoat "oireet" on ne mitä tukilääkityksistä on alkanut jo ennen siirtoa. En haluaisi alkaa vielä tikuttelemaan ja pilaamaan negatestillä tunnelmaa, kun tukilääkkeitä pitää kuitenkin käyttää testipäivään asti. Mut väistämättä tää oireettomuus mielessä kummittelee. 😔

Hei te oireettomat plussanneet, onko teillä ollut mitään tuntemuksia siirron jälkeen vai onko plussa tullut testiin täysin yllätyksenä?

Mulla nyt pp 8 ja dpo 13 eikä mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Ainoat "oireet" on ne mitä tukilääkityksistä on alkanut jo ennen siirtoa. En haluaisi alkaa vielä tikuttelemaan ja pilaamaan negatestillä tunnelmaa, kun tukilääkkeitä pitää kuitenkin käyttää testipäivään asti. Mut väistämättä tää oireettomuus mielessä kummittelee. 😔
Mulla ei oo ollu minkäänlaista tuntemuksia oloja yms. Ennen plussaa.. eikä oikein plussan jälkeenkään 😅

Mulla alkoi hyvin lievät oireet samana päivänä, kun sain juuri ja juuri tihrustettua haamun hyvällä mielikuvituksella testiin. Tuolloin oli pp4/dpo9. Kohtutuntemukset oli ainoita siihen mennessä, mitä oli. Sitten alkoi väsymys ja kaamea nälkä, joille ei näy loppua. 😅

Mun ainoo raskausoire oli alussa kuukautiskivut, joita normaalistikkin tulee kierron lopulla ennen menkkoja.
Mut siinä mun raskausoireet sitten olikin 🤣

Mä tein ensimmäisen testin pp6, jollon mulla ei kyllä ollut mitään oireita. Ehkä ajoittain joitain ihan pientä alavatsa tuntemusta jos oikein tunnusteli, mutta pääosien ei mitän, joten sillon tullut haalea plussa tuli kyllä täysin yllätyksenä. Mulla oli virallinen testipäivä tällä viikolla tiistaina pp11 / dpo 17, ja mulla vasta tällä viikolla ilmaantunut väsymys kaikkein voimakkaimpana oireena. 😄

IMG_2891.jpeg
Mulla oli keskenmenneistä ja esikoisesta heti siirron jälkeen menkkatuntemuksia ja rinnat pamahti silloin tosi kipeiksi pp3. Tänään siis pp4 eikä YHTÄÄN mitään tuntemuksia, ei vatsanseudulla eikä rinnoissa. Tiedän että ajoissa stressaan mutta aiemmin on ollut niin selkeitä niin alkaa tässä puntti tutista 😬 Tein äsken hätähousuna testin ja nyt mietin onko tuo viivanpaikka. Ovitrellesta 12 päivää eikä ole näkynyt moneen päivään testeissä.

View attachment 148458Mulla oli keskenmenneistä ja esikoisesta heti siirron jälkeen menkkatuntemuksia ja rinnat pamahti silloin tosi kipeiksi pp3. Tänään siis pp4 eikä YHTÄÄN mitään tuntemuksia, ei vatsanseudulla eikä rinnoissa. Tiedän että ajoissa stressaan mutta aiemmin on ollut niin selkeitä niin alkaa tässä puntti tutista 😬 Tein äsken hätähousuna testin ja nyt mietin onko tuo viivanpaikka. Ovitrellesta 12 päivää eikä ole näkynyt moneen päivään testeissä.
Kyllä näyttää selvältä plussan alulta! 😍

View attachment 148458Mulla oli keskenmenneistä ja esikoisesta heti siirron jälkeen menkkatuntemuksia ja rinnat pamahti silloin tosi kipeiksi pp3. Tänään siis pp4 eikä YHTÄÄN mitään tuntemuksia, ei vatsanseudulla eikä rinnoissa. Tiedän että ajoissa stressaan mutta aiemmin on ollut niin selkeitä niin alkaa tässä puntti tutista 😬 Tein äsken hätähousuna testin ja nyt mietin onko tuo viivanpaikka. Ovitrellesta 12 päivää eikä ole näkynyt moneen päivään testeissä.
Kyllä minäkin uskaltaisin sanoa, että orastava plussa on! 😍 Pregcheckit eivät näytä viivanpaikkoja! Voisi ajatella, että Ovitrelle ei testissä enää näy ja varsinkin, jos olet testannut aiemmin, että se ei ole näkynyt. Varovaiset onnittelut! 🥰

Takaisin