Pakastealkion siirto (PAS)

Hei! Nyt on sitten pakastealkionsiirtoon tullut aika perjantaille 19.9. Siirretään luultavasti 5- päivän ikäinen
Ultrassa tänään tarkistettiin, että ovis on kyllä tapahtumassa. Ihmeen aikaisin kyllä ja kaikki näytti hyvältä siirtoa ajatellen. Huomenna alkaa Cyclogest. Jännittää kyllä kovasti !
Mehän ollaan sit melkein päivälleen samassa aikataulussa, jos vaan kaikki menee kuten pitää! 😍

Mehän ollaan sit melkein päivälleen samassa aikataulussa, jos vaan kaikki menee kuten pitää! 😍
Tänään ultrassa näytti kaikki hyvältä 9mm limakalvo ja 19mm folli, pistän illalla ovitrellen ja siirto sit 22.9. maanantaina ☺️ Eli perässä tullaan 😁

Jess! 😍 kiva kulkea samaa matkaa! Joo nyt toivotaan että kaikki menee hyvin ja olisi plussatuulia matkassa!
Onko teillä jo määrättynä testipäivä? Meillä se on 3.10.

Mulle ei oo vielä testipäivää määrättynä. Jos PAS onnistuu keskiviikkona, niin sitten saa päivän tietoon. 😇 Pakkohan sitä toki on tikkuun pissata sitä ennen. 😂

Mullekkaan ei ole määrätty testipäivää. Mutta itseni tietäen aloitan testaamisen varmasti hyvissä ajoin 🙊 Mulla ei ennen ole ollut ovitrelleä PAS liittyen, se voi ilmeisesti näkyä plussana jonkin aikaa niin täytyy varoa vääriä tulkintoja 😅

Ovitrelle voi tosiaan näkyä hyvän aikaa. Sen kanssa saa olla tarkkana tai sitten testaa sen pois lähtemisen alusta saakka, mitä jotkut tekee. 😅 Mulle ei nyt sitä tuu ollenkaan, niin ei tarvitse miettiä.

Täälä virallinen testipäivä ens viikon tiistaina, mutta alotin tänään pp6 testaileen. Ja 6 päivänen alkio siis siirrettiin. Tän aamun testissä vastoin omaa ajatusta tulikin jo haalea viiva testiin🥹 mulla ei tosiaan mitään oireita, joten arvelin että negaa tulis ainakin tässä kohtaa vielä. Nyt toki piinailu sit vasta alkaakin🥹

Tänään on haettu kyytiin 5-päivän ikäinen alkio. ❤️ Toimenpide meni hyvin ja pakkaseen jäi vielä neljä odottelemaan. Nyt vaan jännityksellä odottelemaan ja piinailemaan. En ole vielä päättänyt pitäisikö tikkutestillä testata ennen testipäivää. Ootteko eläneet ihan nornaalia elämää siirron jälkeen tai rahoittaneet jotain?

Tänään on haettu kyytiin 5-päivän ikäinen alkio. ❤️ Toimenpide meni hyvin ja pakkaseen jäi vielä neljä odottelemaan. Nyt vaan jännityksellä odottelemaan ja piinailemaan. En ole vielä päättänyt pitäisikö tikkutestillä testata ennen testipäivää. Ootteko eläneet ihan nornaalia elämää siirron jälkeen tai rahoittaneet jotain?
Itse elelin ajatuksella, että ollaan raskaana heti siirrosta ja niillä ruoka- ja juomarajoituksilla. Muuten normaalisti 😊

Mä oon kanssa syömisiä ja juomisia katsonut kohdilleen, vaikka ei niissä hirveästi viilaamista ole. Kahvin vaihdoin kofeiinittomaan, se ehkä isoin muutos. Muutoin ihan normaalia elämää elänyt, liikkunut normaalisti jne. 😊 Lääkäri vielä erikseen sanoi, että ihan normaalia elämää vaan!

Mä kysyin lääkäriltä kanssa siirron jälkeen, et mitä pitää huomioida niin ei mitään! Varmistin vielä, kun harrastan kestävyyslajeja ja teen pitkiäkin treenejä, et pitäiskö rauhoittaa. Mut lääkäri oli sitä mieltä, et mahdollisimman normaalisti vaan. Treenasin ja kävin avannossa yms. Ja siirto onnistui 🥰

Hei onko kenelläkään kokemusta blaston alkionkuoren avauksesta/ohennuksesta? Milloin sitä tehdään, milloin voisi olla hyötyä ja mitä riskejä siinä on?

Lääkärinkin kanssa pääsen tästä varmasti juttelemaan seuraavan ultran yhteydessä, nyt menossa taas kp1. Silti mielellään kokemuksia kuulisin jos jollain on?

Hei onko kenelläkään kokemusta blaston alkionkuoren avauksesta/ohennuksesta? Milloin sitä tehdään, milloin voisi olla hyötyä ja mitä riskejä siinä on?

Lääkärinkin kanssa pääsen tästä varmasti juttelemaan seuraavan ultran yhteydessä, nyt menossa taas kp1. Silti mielellään kokemuksia kuulisin jos jollain on?
Meille yllättäen soitti eilen lääkäri ja kysyi että jos siirrettävän alkion kuori näyttää paksulta niin voiko sen avata. Sanoi ettei siitä ole haittaa ja testattujen blastojen siirrossa se nostaa onnistumista 10%. Jos ei ole testattuja alkioita niin silloin ei ilmeisesti yleensä vaikuta raskauden alkamiseen.

Takaisin