Pakastealkion siirto (PAS)

Mä tähän väliin kyselen luteaalituesta; mulle määrättiin nyt terolut, cyclogest ja ovitrelle luteaalitueksi. Sainpahan siitä ovitrellesta päteä ja vääntää vastaanotolla, hyvä ettei biologian oppituntia tarvinnut pitää. Ilmeisesti meidän HVA:lla tätä käytetään vain "tarkasti harkituille tapauksille". Huoh.

Mikä muilla luteaalivaiheen ovitrelle -protokolla on ollut? Mulla siis irrotuspiikki huomenna, sit sunnuntaista alkaen 6 naksua ovitrellea 3 päivän välein 2 viikon ajan, eli yhteensä 5 pistoskertaa? Onkohan tää ihan oikein, että jatkuu näin pitkään? Raskaustestipäivä oli vasta 4.7, jos nyt sinne asti edes päästään😅

Edit: asia selvisi ja ymmärsin annostusohjeet oikein😊

Muokattu viimeksi:
Moikka, liityn piinailijoiden joukkoon. Tänään oli pas, 6pv blasto siirretty, alkiokuori oli jo avautunut.
Milloinkahan uskaltaisi ruveta testailemaan? 🤭

Taustalla hoitoja vuodesta -17 asti. Nyt ensimmäinen lahjamunasoluhoito yksityisellä ja ensimmäinen siirto. Olo on toiveikas 🥰
Tervetuloa piinailijoiden kerhoon! Tuolla on ketju "millä pp:llä plussasit", sieltä sain itselleni hyviä suuntaviivoja testaamisen suhteen 😊

Oon itse vähän kahden vaiheilla testaamisen suhteen. Mulla alkaa loma juuri ennen virallista testipäivää, niin oli testitulos mikä tahansa, niin saisin sitten rauhassa sulatella asiaa. Toisaalta jos testailisi jo ennakkoon, niin pudotus negan kohdalla ei ehkä olisi niin paha. Katsotaan kestääkö kantti olla testaamatta ennen virallista päivää!

Tervetuloa piinailijoiden kerhoon 😆 tuolla on ketju "millä pp:llä plussasit", sieltä sain itselleni hyviä suuntaviivoja testaamisen suhteen 😊

Oon itse vähän kahden vaiheilla testaamisen suhteen. Mulla alkaa loma juuri ennen virallista testipäivää, niin oli testitulos mikä tahansa, niin saisin sitten rauhassa sulatella asiaa. Toisaalta jos testailisi jo ennakkoon, niin pudotus negan kohdalla ei ehkä olisi niin paha.
Kiitti, jo pp1 aikana fiilikset vaihdelleet onnellisuuden tunteesta epätoivoon :tears:
Itselläni sattuu virallinen testipäivä lomalle. Olen ollut myös itse kahden vaiheilla testailun suhteen aikaisemmissa siiroissa, mutta pohdin samoin, että olisiko nega niin raisu.

Täällä pp8 ja alkaa jo oma pää rakoilemaan testaamisen suhteen. Mies ei haluaisi että testaan😅 Huomenna olisi periaatteessa dpo 14 mutta pitäis varmaan vielä malttaa muutama päivä ainakin. Virallinen testipäivä on ma 16.6.

Tänään oli semmonen olo että ei varmasti onnistuttu. Yritän olla kuuntelematta pientäkin rapsaisua vatsan alueella mutta vaikeaa on. Torstaina oli jonkin verran semmoisia pitkittäissuunnassa tuntuvia nippailuja ja eilen tuntui navan takana semmoista vetävää tunnetta. Tänään ei taas oikein mitään. Vatsa on lakannut toimimasta kunnolla niin se varmaan siellä kummittelee💩 Myöskin cyclogest tekee varmaan oman osuutensa.

@Mymmeli! ja @Kisumamma90 tutun kuuloisia fiiliksiä. Eilen päivällä kuulostelen jotain jomotusta vatsalla ja aavistuksen kipeytyneitä rintoja, mut illasta olin ihan maani myynyt ja varma et cyclogestit vaan vaikuttaa ja turhaa taas elettelen toivoa. Nyt tosiaan vasta pp5 🤡 Mies ei tahdo että testaillaan aikaisemmin ja en mä voi varmaan salassakaan testailla 😅

Omanapailen nyt, koska kiire. Aamun herkkätesti. Huomenna testipäivä.

Liitteet

• IMG_1324.jpeg
    IMG_1324.jpeg
    127.8 KB · Katsottu: 170
  • IMG_1323.jpeg
    IMG_1323.jpeg
    187.6 KB · Katsottu: 171
Onko teillä muilla ollut Pas:n jälkeen tiputteluvuotoa? Minulla tänään kuudes päivä siirrosta ja tuli ihan vähän aamupäivästä vaaleanpunaista verta, mutta ei sitten enää illasta. Jännää, kun vasta viikon päästä torstaina testipäivä 😅

Onko teillä muilla ollut Pas:n jälkeen tiputteluvuotoa? Minulla tänään kuudes päivä siirrosta ja tuli ihan vähän aamupäivästä vaaleanpunaista verta, mutta ei sitten enää illasta. Jännää, kun vasta viikon päästä torstaina testipäivä 😅
Voisko olla kiinnittymisvuotoa? 🤩

Eka pas oli muistaakseni vko siirrosta kun tiputtelu alkoi eikä siitä ikinä plussaa tullut.

Tässä viimeisessä tuoresiirros alkoi vko siirron jälkeen vuoto. Viikon verran tuli ja testi pvä plussa ja tämän vko maanantaina plussa.. ajattelin et teen nyt to tai Pe uudestaan ja katsotaan kuinka käyny

Moikka, liityn piinailijoiden joukkoon. Tänään oli pas, 6pv blasto siirretty, alkiokuori oli jo avautunut.
Milloinkahan uskaltaisi ruveta testailemaan? 🤭

Taustalla hoitoja vuodesta -17 asti. Nyt ensimmäinen lahjamunasoluhoito yksityisellä ja ensimmäinen siirto. Olo on toiveikas 🥰
Moikka, itse sain plussan kummastakin alkionsiirrosta dpo 10 mut niin haalean ettei meinannu eees nähdä. Mulle siirrettiin 5pv alkio eli itse sain plussan 5 päivää alkion siirrosta. Mut muista et nää on yksilöllisiä

Mulla on ollu aina vuotoa kun raskaus onnistunut. Alkanut yleensä 4 päivää siirrosta (5 päiväisiä alkioita) ja kestäny n. viikon.
Eka oli kemiallinen mutta toisesta syntyi vauva -23 ja nyt 3 kerralla oon viikolla 7 raskaana. Vuoto on alkanu ihan niukkana rusehtavana ja välillä ollut vähän vaaleanpunaista ja sitten on loppunut. Joka kerta oon heittäny pyyhkeen kehään mut iloiseksi yllätykseksi se oli vain normaalia

Moikka, itse sain plussan kummastakin alkionsiirrosta dpo 10 mut niin haalean ettei meinannu eees nähdä. Mulle siirrettiin 5pv alkio eli itse sain plussan 5 päivää alkion siirrosta. Mut muista et nää on yksilöllisiä
Kiitos rohkaisusta, ajattelin aloittaa testailun sunnuntaina. Eihän se maksa kun testit ja mielenterveyden :tears: Tänään dpo8 ja tylppää jomottelua alavatsalla 🌈

Hei taas muille kanssapiinailijoille! Meillä myös viime viikon perjantaina siirrettiin 5pv blasto. Neljäs siirto (toinen ivf) menossa. Aiemmista poiketen ollut ihmeellisen levollinen mieli, vaikka aika suorastaan matelee. Itselle aina aiemmin alkanut tiputteluvuoto viimeistään pp9 (joka kem.rask), ja nyt eletään pv 8. Etenkin tänään hiipinyt ihan järkyttävä huoli, että jos tämäkin taas epäonnistuu. Aiemmista siirroista olen oppinut ettei omista oireista voi päätellä yhtään mitään, silti nyt tuntuu että tutut pms oireet ovat saapuneet, ja ahdistus on ihan valtavaa. Vuoto on vielä pysynyt poissa, mikä sinällään on varmasti hyvä, mutta jokainen vessakäynti on pelonsekaista tuskaa 😩 Järjellä tiedostan, että en pysty lopputulemaan vaikuttamaan, mutta silti päästävä tätä huolta johonkin purkamaan.

Täällä testattu selkeä nega. En oikein tiedä mitä ajatella. Ei sinällään tullut yllätyksenä, jotenkin oli semmoinen olo ettei tärpännyt. Seuraavaksi pitäisi jonotella uutta IVFää, lokakuulle kai menisi🥲

Taas tuleva odottelu rassaa ehkä eniten. Pitäiskö yrittää antaa kropan ja mielen levätä vai tuleeko siitäkään mitään? Pitäiskö kokeilla vielä inssejä yksityisellä? Äh.

Täällä testattu selkeä nega. En oikein tiedä mitä ajatella. Ei sinällään tullut yllätyksenä, jotenkin oli semmoinen olo ettei tärpännyt. Seuraavaksi pitäisi jonotella uutta IVFää, lokakuulle kai menisi🥲

Taas tuleva odottelu rassaa ehkä eniten. Pitäiskö yrittää antaa kropan ja mielen levätä vai tuleeko siitäkään mitään? Pitäiskö kokeilla vielä inssejä yksityisellä? Äh.

Mä oon todella pahoillani ❤️ Joskus itsestä tuntunut, että periaatteessa mikä tahansa vastaus on parempi, kuin piinassa, toivossa ja epätietoisuudessa eläminen. Silti sen pettymyksen läpikäyminen ja hoitojen jatkaminen (=odottaminen) on raskasta läpikäydä. Jatkoon en osaa ottaa kantaa, meillä ei ole koskaan ollut muuta mahdollisuutta onnistumiseen, kuin ICSI.

Takaisin