Pakastealkion siirto (PAS)

Nämä piinapäivät on niiiiiin raivostuttavia. Testit antaa negatiivista, mutta dpo10 menkkajuilintaa eikö tiputtelu ole alkanut, mitä yleensä on jo tässä vaiheessa alkanut anta pienen toivon hippusen. Siihen mieli koettaa takertua tiukkaan, mikä kyllä kostautuu vuodon alkaessa.
Nämä on juurikin niitä!
Mietin jo että joko voi testata. Toisin eilen illalla tuli ihan haalean vaaleanpunaista vuotoa pyyhkiessä ja mietin että täs saa varmaa heittää taas pyyhkeen kehään.

Miettinyt että kuinka paljon rauta arvot vaikuttaa. Nimimerkillä Gerrit oli 12 ja HB oli yllättävän hyvä kun oli joku 120. Mietin että voisikohan ne mittauttaa ja lisätä rautaa et voisiko auttaa. Tai mahdollisesti pääsisikö rautainfuusioon.

Nämä on juurikin niitä!
Mietin jo että joko voi testata. Toisin eilen illalla tuli ihan haalean vaaleanpunaista vuotoa pyyhkiessä ja mietin että täs saa varmaa heittää taas pyyhkeen kehään.

Miettinyt että kuinka paljon rauta arvot vaikuttaa. Nimimerkillä Gerrit oli 12 ja HB oli yllättävän hyvä kun oli joku 120. Mietin että voisikohan ne mittauttaa ja lisätä rautaa et voisiko auttaa. Tai mahdollisesti pääsisikö rautainfuusioon.
Olen paljon asiaa tutkinut ja kysellyt eri lääkäreiltä, ferritiineistä siis. Itellä oli ferrit 21 (eli tyhjät varastot) ja lapsettomuuslääkäri kyl kommentoi et kyl on nostettava reiluun 60, joissain paikoissa on *vaatimuksena* tai näin olen ainakin lukenut. Mutta gyneltä kun asiaa kysyin kun ultras niin hänen kanta on et ferritiini ei vaikuta raskautumiseen ollenkaan. Kannattaa kysyä ihan lapsettomuuteen erikoistuneilta lääkäreiltä ja niissäkin toki voi olla erilaisia mielipiteitä rauta-arvoista. Hemppa kun ei oikein kerro mitään rautavarastoista. Niin ja siis vähillä raudoillakin voi todistetusti raskautua et tiedä nyt sitten. Itse ainakin syön rautaa kun mulla ferritiini laskee tosi herkästi...

Olen paljon asiaa tutkinut ja kysellyt eri lääkäreiltä, ferritiineistä siis. Itellä oli ferrit 21 (eli tyhjät varastot) ja lapsettomuuslääkäri kyl kommentoi et kyl on nostettava reiluun 60, joissain paikoissa on *vaatimuksena* tai näin olen ainakin lukenut. Mutta gyneltä kun asiaa kysyin kun ultras niin hänen kanta on et ferritiini ei vaikuta raskautumiseen ollenkaan. Kannattaa kysyä ihan lapsettomuuteen erikoistuneilta lääkäreiltä ja niissäkin toki voi olla erilaisia mielipiteitä rauta-arvoista. Hemppa kun ei oikein kerro mitään rautavarastoista. Niin ja siis vähillä raudoillakin voi todistetusti raskautua et tiedä nyt sitten. Itse ainakin syön rautaa kun mulla ferritiini laskee tosi herkästi...
Tää on kiinnostavaa! Mulla tk-lääkäri testautti kesällä -23 ferritiinin ja selitti, että monessa muussa Euroopan maassa hedelmällisessä iässä olevan naisen hyvänä ferritiiniarvona ajatellaan olevan jotain 50-60 luokkaa. Ei ole kyllä missään vaiheessa lapsettomuuspolilla ferritiinistä ollut puhetta, vaikka tuolloin kesällä mulla arvo oli vain 10. Jotenkin noi tk-lääkärin sanat on jääneet tiukasti mieleen ja oonkin tankannut rautaa ajoittain. Eka alkuvuodesta ku-raskauden verenvuodon takia ja nyt loppukeväästä monivitamiinissa. Olisi kyllä kiinnostavaa tietää missä oma ferritiiniarvo tällä hetkellä on 🤔

@Rutq Suuret pahoittelut ja halaus! 🫂💔

@vauvahaavez Pahoittelut myös sinulle, toivottavasti viimeinen pallero tuo pysyvän plussan! 🥺🌈

@iLa jep täälläkin verinen vuoto alkoi. Ei siis tule meille enää lapsia. Kyllähän se riipaisee. 2. Hoitokierrosta olisi jäljellä mutta pitää kyllä kasata ensin itseni ja hoitaa kuntoon ennen kuin uutta voi aloittaa. On ne sen verran raskaita ja kalliita.
Voimia ♥️ kannattaa ladata itsensä ihan rauhassa ♥️

Itse soittelin tänää klinikalle nii pitää tehdä anyway testi torstaina ja ilmoittaa asia sit.. 🙄 kuinka todennäköistä että mikään tuola olisi pysynyt..
Jotenkin turhauttavaa

Pahoittelut kaikille kenelle onni ei ollut tällä kertaa myötä🫶 Omalle kohdalle onnistumisen osuminen tuntuu kyllä ihan absurdilta.

Tänään oli eka PAS. Kaikki sujui hyvin, mutta pakkanen jäikin valitettavasti tyhjäksi. Lokakuulle menee kuulemma seuraava IVF jos tästä ei nappaa. Jotenkin lannistunut olo.

Mietin jo että voiko odotellessa käydä yksityisellä inseminaatiossa?😂 Onko tämmöisestä kokemuksia?

Täällä piina päättyi pettymykseen. 😔 Perjantaina labra näytti hcg arvoksi 42, ja lauantaina viivat olivat vahvistuneet jotka toikin jo hieman innostusta. Eilen kuitenkin viivat olivat lähteneet hiipumaan ja tänään digitesti näytti Ei raskaana. Vuoto ei ole alkanut vielä ja poli antoi ohjeeksi että jos vuoto ei ole loppuviikkoon mennessä alkanut niin perjantaina täytyy uudelleen käydä labroissa.
Itse koitan hakea aina positiivisia asioita joten iloitsen siitä että ensimmäinen PASsin alkio kuitenkin kiinnittyi vaikkei se jatkunutkaan sen pidemmälle. Nyt odotan että kuukautiset alkaisi mahdollisimman piakkoin niin ehtisi hakemaan seuraavan kyytiläisen matkaan ennen kesäsulkua.

Tsemppiä kaikille! 🌸

Voinkohan tehdä ke testin ennen ku laitan ovitrellen 🫣🤣 Onko ihan pimeetä… se olis pp5/dpo11? Pe siirrettiin 6-päiväinen… 🤭 Vai oottaako vaan suosiolla… Ihan hirvee väsymys on! Nukuin päiväunetkin.

Ja lähetän paljon voimia negan testanneille!😔❤️

Voinkohan tehdä ke testin ennen ku laitan ovitrellen 🫣🤣 Onko ihan pimeetä… se olis pp5/dpo11? Pe siirrettiin 6-päiväinen… 🤭 Vai oottaako vaan suosiolla… Ihan hirvee väsymys on! Nukuin päiväunetkin.

Ja lähetän paljon voimia negan testanneille!😔❤️
Miksi ovitrelle pistetään alkion siirron jälkeen?

tänään oli välitsekkaus ennen PASsia. Kp 12 ja limaklvo 7,5mm ja munis 11,5. Kommentoi et limakalvo tähän hetkeen nähden hyvä ja ovikseen vielä useampi päivä. Yleensä tulee siinä kp14-17 niin siihen nähden on aikaa vielä
Se mitä mietin ja kysyn teiltä, on ETTÄ miksi ovulaatio tikutetaan ja sit ilmoitetaan klinikalle jos ovulaation tapahtuminen ei oo välttämättämyys siirrolle. Limakalvon paksuus on kuulemma tärkeämpi ja ovulaation tapahtuminen ei ”niin tärkeä”.
Tänään tuli vain puheeksi lääkärin kanssa ja jäin miettimään.
TOINEN KYSYMYS: tikutatteko vaan aamusin ja saaatte yleensä kiinni oviksen? Mietin täs nyt et entä jos meneeki ohi ku ei oo uutta tsekkausta ennen siirtoon ilmottautumista (jos siis nyt saan sen ovulaation kiinni ja jos ees ovuloin) 🫠🫠🫠HELP

tänään oli välitsekkaus ennen PASsia. Kp 12 ja limaklvo 7,5mm ja munis 11,5. Kommentoi et limakalvo tähän hetkeen nähden hyvä ja ovikseen vielä useampi päivä. Yleensä tulee siinä kp14-17 niin siihen nähden on aikaa vielä
Se mitä mietin ja kysyn teiltä, on ETTÄ miksi ovulaatio tikutetaan ja sit ilmoitetaan klinikalle jos ovulaation tapahtuminen ei oo välttämättämyys siirrolle. Limakalvon paksuus on kuulemma tärkeämpi ja ovulaation tapahtuminen ei ”niin tärkeä”.
TOINEN KYSYMYS: tikutatteko vaan aamusin ja saaatte yleensä kiinni oviksen? Mietin täs nyt et entä jos meneeki ohi ku ei oo uutta tsekkausta ennen siirtoon ilmottautumista (jos siis nyt saan sen ovulaation kiinni ja jos ees ovuloin) 🫠🫠🫠HELP
Onpas erikoista, jos luonnolliseen kiertoon/ovulaationinduktiolla tehtyyn siirtoon ei tarvitsisi ovulaatiota. Ovulaatiossa kuitenkin muodostuu keltarauhanen joka erittää sekä keltarauhashormonia että estrogeenia, mikä edellytyksenä raskauden jatkumiselle. Tämän vuoksihan täysin lääkkeellisissä siirroissa on estrogeeni jatkuvasti tukihoitona myös keltarauhashormonin aloituksen jälkeen. Ja ovulaatiostahan myös lasketaan oikea siirtopäivä, jotta limakalvo olisi oikeassa vaiheessa 🤔 Kerro, jos saat joskus virallisen vastauksen hoitavalta taholta, olisi kyllä kiva kuulla!

Meillä klinikalta ohjeistettiin pelkkä digitesti aamuisin heräämisen jälkeen. Ite testailin aamulla ja illalla.

Onpas erikoista, jos luonnolliseen kiertoon/ovulaationinduktiolla tehtyyn siirtoon ei tarvitsisi ovulaatiota. Ovulaatiossa kuitenkin muodostuu keltarauhanen joka erittää sekä keltarauhashormonia että estrogeenia, mikä edellytyksenä raskauden jatkumiselle. Tämän vuoksihan täysin lääkkeellisissä siirroissa on estrogeeni jatkuvasti tukihoitona myös keltarauhashormonin aloituksen jälkeen. Ja ovulaatiostahan myös lasketaan oikea siirtopäivä, jotta limakalvo olisi oikeassa vaiheessa 🤔 Kerro, jos saat joskus virallisen vastauksen hoitavalta taholta, olisi kyllä kiva kuulla!

Meillä klinikalta ohjeistettiin pelkkä digitesti aamuisin heräämisen jälkeen. Ite testailin aamulla ja illalla.
Miepä yritän muistaa kertoa kun saa lisätietoa!
Mulla ainakin keltarauhastuki alkaa heti oviksesta. En tiä vaikuttaako se. Mut joo kuulostaa kyl järkeviltä ajatuksilta sun ajatukset, kiitos niistä.
Tuntuu et kokoajan saa jtn olla pohtimassa ja laskemassa et menee ajatukset ihan solmuun tässä. Saitko ite sit oviksen kii aamusta vai illasta. Oon kuullu et jotku saa useimmin vaan illasta ni mietin ettei vaan mee ohi suun 🫣

Miepä yritän muistaa kertoa kun saa lisätietoa!
Mulla ainakin keltarauhastuki alkaa heti oviksesta. En tiä vaikuttaako se. Mut joo kuulostaa kyl järkeviltä ajatuksilta sun ajatukset, kiitos niistä.
Tuntuu et kokoajan saa jtn olla pohtimassa ja laskemassa et menee ajatukset ihan solmuun tässä. Saitko ite sit oviksen kii aamusta vai illasta. Oon kuullu et jotku saa useimmin vaan illasta ni mietin ettei vaan mee ohi suun 🫣
Mulla ei tullu lopulta itellä koko Lh-huippua niin pistettiin ovitrelle😅
Joskus reilu vuosi sitten testi oli mulla aamulla positiivinen ja illalla olikin jo negatiivinen. Se on varmaan tosi yksilöllistä milloin tulee. Jotkuthan saattaa testata myös iltapäivällä🤔 Tsemppiä testailuihin!🌈

Jos on pidempi aka kun alan testaa Esim kp9 nii testaan pelkästään aamuisin.
Sit kun hymynaama alkaa vilkkua trstaqn aamulla ja illalla. Yhdessä kierrossa testasin 3 kertaa päivässä 😂
Ihan vaan sillä että saadaan ovis kiinni.

Ja joo käytän niitä kalliita Digitestejä mut niitä osaan ainakin lukea 🤭

Jos on pidempi aka kun alan testaa Esim kp9 nii testaan pelkästään aamuisin.
Sit kun hymynaama alkaa vilkkua trstaqn aamulla ja illalla. Yhdessä kierrossa testasin 3 kertaa päivässä 😂
Ihan vaan sillä että saadaan ovis kiinni.

Ja joo käytän niitä kalliita Digitestejä mut niitä osaan ainakin lukea 🤭
Ostin vaan niitä ei vilkkuvia ovistestejä. Nyt eilen oli munis 11,5mm, tänään n13, huomenna n15, to-17, pe-19, la-21.
aattelin et testaan viel aamusin ja trstaina ehkä myös iltasin :D
jos vaan keho kuuntelee matematiikaa ja biologiaa niin näillä toivottavasti eteenpäin... kuulostaako järkevältä teijän mielestä? :D

Mulle lääkäri selitti, että sillä munasolun kypsyydellä ei pakastealkion siirrossa ole niin väliä, mutta sen keltarauhanen tarvitaan. Esim. mun kohdun limakalvo oli jo hyvän paksuinen siirtoa ajatellen, niin lääkkeellisesti pakotettiin ovulaatio tapahtumaan. Varmaan tätä sun lääkäri tarkoitti 😊

Itse testaan ovulaation aina vain aamuvirtsasta. Mut toisaalta mulla ei ole ollut ovulaation kanssa häikkää ja tulokset on olleet luotettavia.

Takaisin