Pakastealkion siirto (PAS)

Lääkitykseen en osaa ottaa kantaa, mutta meille ainakin ohjeistettiin, että jos vuoto alkaa klo 18 jälkeen, niin vasta seuraava päivä on kp1.
Ennen klo 18sta tuli tamppoonista läpi, olisko klo 16 alkanut kunnon vuoto.. 🤔 Otin 2 zumenonia, yritän huomenna saada polin kiinni.. kortisoni minulla vielä menossa 5mg / pvä, kun en ole sitä kerennyt pudottaa pois, annostus kp1 päivästä lähtien pitäs olla 10mg.

@Kohta35vtyhjäsyli Joo mäkin vielä täsmennän omaa kommenttia, ettei täällä toisten lääkityksiin saa ottaa kantaa, lähinnä kommentoin vain kuinka itse toimisin vastaavassa tapauksessa. Olitko sä saanut polilta jotakin ohjetta negatestin jälkeen?
En, muutakun että yhteys kun vuoto alkaa. Noh, eilen oli pyhäpäivä. Mun mielestä nyt kp3. Saa nähdä mitä sanovat, jos en mahdu mukaan, niin tuskin kerta annos zumenonia ihmeitä tekee, otan kyllä nyt aamusta sen 1tbl 😬

Poli on kiinni tämänkin päivän, eli se siitä sitten. Turhaan nappasin tabletit naamaan. Estääköhän nuo kaksi tablettia nyt normaalin kierron? 🙄
Missä olitkaan hoidossa?

EDIT: Selasinkin tuolta että oot KYS:ssä. Mä kans yritin nyt aamulla soittaa sinne, mietin et onks niillä voinu jäädä eiliseltä vaan vastaaja päälle. Yritän pommittaa sinne kyllä nyt pitkin aamua.

On se kiinni, ma vasta aukeaa. Typerää kun hoitaja ei maininnut mitään tiistaina kun soitin, ja keskiviikkona jo soittoajan jälkeen alkoi vähän se vuoto, ja muutaman tunnin päästä enempi. Eli ke ei pystynyt myöskään enää soittaa, enkä ollut varma alkaako kunnolla.
Toi niiden soittoaikasysteemi on muutenkin ihan susi. Sulla menee nyt kierto sivu suun? 🥺

Missä olitkaan hoidossa?

EDIT: Selasinkin tuolta että oot KYS:ssä. Mä kans yritin nyt aamulla soittaa sinne, mietin et onks niillä voinu jäädä eiliseltä vaan vastaaja päälle. Yritän pommittaa sinne kyllä nyt pitkin aamua.
On se kiinni, ma vasta aukeaa. Typerää kun hoitaja ei maininnut mitään tiistaina kun soitin (sanoin että vuoto alkaa yleensä parin pvä sisällä viim. Kun lopettaa tuet), ja keskiviikkona jo soittoajan jälkeen alkoi vähän se vuoto, ja muutaman tunnin päästä enempi. Eli ke ei pystynyt myöskään enää soittaa, enkä ollut varma alkaako kunnolla.

Toi niiden soittoaikasysteemi on muutenkin ihan susi. Sulla menee nyt kierto sivu suun? 🥺
Joo, tää kierto meni nyt v#turalleen. Olisin varmasti kerennyt, jos hoitaja olis sillon jo ohjeistanut kun soitin, mitä tehdä kun vuoto alkaa (mut oli se ääni kellossa, et et varmaan kerkee ennen kesäsulkuu passii). Huoh. Elokuussa sitten. 😐 Saa taas kesän yrittää "luomusti". Letroja olis jäljellä ja noita teroja/cygloja jos niillä omatoimisesti säätelis menemään.. hirveet menkkakivut tänään ollut.

Ps. Mitä kannattais syödä (vitamiineja jne) passiin valmistautuessa elokuulle?

Mama monivitamiini, foolihappo, rautaa ainakin ajattelin. Nyt syöny vähän miten sattuu noita mamoja vaan. Rautaa viimeks viime vuoden puolella varmaan.

Joo, tää kierto meni nyt v#turalleen. Olisin varmasti kerennyt, jos hoitaja olis sillon jo ohjeistanut kun soitin, mitä tehdä kun vuoto alkaa (mut oli se ääni kellossa, et et varmaan kerkee ennen kesäsulkuu passii). Huoh. Elokuussa sitten. 😐 Saa taas kesän yrittää "luomusti". Letroja olis jäljellä ja noita teroja/cygloja jos niillä omatoimisesti säätelis menemään.. hirveet menkkakivut tänään ollut.

Ps. Mitä kannattais syödä (vitamiineja jne) passiin valmistautuessa elokuulle?

Mama monivitamiini, foolihappo, rautaa ainakin ajattelin. Nyt syöny vähän miten sattuu noita mamoja vaan. Rautaa viimeks viime vuoden puolella varmaan.
Onpa harmi. Tässä hommassa kun muutenkin saa aina odottaa, niin yhtään ylimääräistä odottelua ei kyllä kellekään toivoisi. 😞

Varmaan se mamavitamiini ainakin, rautaa varmaan tarpeen mukaan.
Itse ajattelin raudat aloitella kunhan tästä tokenen.

Onpa harmi. Tässä hommassa kun muutenkin saa aina odottaa, niin yhtään ylimääräistä odottelua ei kyllä kellekään toivoisi. 😞

Miten sinun testien kanssa lopulta kävi?

Katsoin tarkemmin profiiliasi. Minullakin POI amh testien mukaan, 0,44 viimeisin tulos - oli noussut tuosta 0,22. Viime ivf hoidossa afc normaali, mutta vain kolme kypsää munasolua saatiin (3tais olla raakoja), kaikki hedelmöittyi ja 2 saatiin pakkaseen joista toinen nyt siirrettiin ja nega. Miten sinulla diagnosoitiin? Oletko minkä ikäinen? Oletko kyssissä lahjamunasolu hoidoissa? Miten niihin pääsee, vai pääseeköhän enää kun omilla soluilla pelattu.. voit vastata myös yv, jos ylipäätään haluat kertoa 🙂

Mä en oikein tajua tätä piilevän endometrioosin löytämistä. Se hoidettiin procrenilla, kuten kuuluu. Mutta Dextralla sanottiin että endossa progesteronia pitää olla sit 70. Mulla oli nyt joku 47 se arvo ja sanottiin, että se on hyvä arvo ja ei tarvi enempää tukilääkettä. Ovumian lääkäri sanoi että tein turhaa sen testin, missä selvis tää ”piilevä endo” (tulokset olivat vähän yli viitearvojen)… Mut silti se hoidettiin… En ymmärrä?
Siirto meni hyvin ja huomenna gonapeptyl ja ke ovitrelleä 12 naksua… ei oo kuulemma väliä monelta laittaa…. Mut monenkohan aikaan nyt sit laittais 🙈🤭

Pitää laittaa mies vielä hakeen primaspan apteekista, kun unohdin sen. Se lukee paperissa, mutta mun mielestä lääkäri ei sanonu siitä mitään… 🙈

@Rafi Pääset kans pian piinailemaan!🤞🏻

Heipsan kaikille!
Valtavan isot onnittelut kaikille tässä parin viikon sisällä plussanneille. 🥰 ja valtavan isot pahoittelut teille jotka olette saaneet negatiiviset tulokset. 😔

Meillä tänään oli testipäivä ja täytyy sanoa etten olisi pienessä mielessäkään voinut kuvitella että tulos jäisi hieman epäselväksi. 😅 Tein aamulla lopulta 5 eri testiä, Precheckin digit näytti negatiivista ja eri merkkien liuskatesteihin piirtyi kaksi himmeää mutta selkeästi nähtävissä olevaa viivaa. Erilaisten tulosten vuoksi kävin tänään vielä verikokeissa, mutta tulos ei ole vielä tullut. Mieli on täysin sekaisin eikä uskalla edes toivoa. 🫣

Heipsan kaikille!
Valtavan isot onnittelut kaikille tässä parin viikon sisällä plussanneille. 🥰 ja valtavan isot pahoittelut teille jotka olette saaneet negatiiviset tulokset. 😔

Meillä tänään oli testipäivä ja täytyy sanoa etten olisi pienessä mielessäkään voinut kuvitella että tulos jäisi hieman epäselväksi. 😅 Tein aamulla lopulta 5 eri testiä, Precheckin digit näytti negatiivista ja eri merkkien liuskatesteihin piirtyi kaksi himmeää mutta selkeästi nähtävissä olevaa viivaa. Erilaisten tulosten vuoksi kävin tänään vielä verikokeissa, mutta tulos ei ole vielä tullut. Mieli on täysin sekaisin eikä uskalla edes toivoa. 🫣
Mikä pp/dpo sinulla tänään?

Nämä piinapäivät on niiiiiin raivostuttavia. Testit antaa negatiivista, mutta dpo10 menkkajuilintaa eikö tiputtelu ole alkanut, mitä yleensä on jo tässä vaiheessa alkanut anta pienen toivon hippusen. Siihen mieli koettaa takertua tiukkaan, mikä kyllä kostautuu vuodon alkaessa.

Takaisin