Painonpudotus raskauden aikana?

Henrietta: No ohhoh! :O Jos joku sanoisi mulle noin niin tirvaisisin turpaan. Ainakin nyt, on meinaan havaittavissa pientä pinnan kiristymistä muutenkin. :D Mutta tuollaiset kommentit kertovat sanojastaan paljon. Ja jos se oli vitsailua, niin erittäin mautonta sellaista.. Harmi, että joskus joutuu saamaan osansa näistä idiooteista. Parasta olisi kun osaisi sanoa jotain nasevaa takaisin. Mä en ainakaan ole hyvä siinä. :/

Voi Henrietta! Tommonen kyl tosi törkeetä, voi kait sitä raskautta kysellä hienovaraisemmin. Ja kenellekkää kuulu kenenkää painon tarkkailu..saatana! Mä muistan kans ku joskus toissa kesänä olin terassil istumas siskoni kanssa ja yks idiootti sit tuli kysyyn että ootko raskaana..ja osoitti mun mahaa. No joo EN oo..mitähä lie aatellu. Jos mä raskaana olisin ni varmaan oisin oluella terassilla..huh huh. Ei kyl todellakaa kivalta tuntunu sillo. Tämä nykymaailma ku on niin perseestä ku kaikkien pitäs olla jotain supermalleja ja varsinki jos oot tehny lapsen ni on heti päästävä kiloista eroon ja oltava niin fit..hoh hoijaaa..Ja jo neuvolassa syynätään nii tarkkaan ettei oo ylipainoinen..Rupee suututtaman vaan ku joka tuutista työntyy kaikkee näin laihdut ja blaa blaa..tietenkin se että jos on sairaanloisesti ylipainoinen niin ihan sillä kannattaa harkita painon pudotusta että terveys ei kärsi mutta niin enpä minä ole ketään neuvomaan..Arvostettaisiin jokaista sellaisena kuin on! Alkaa taas verenpaineet nousta ni parasta kait lopettaa :D

No nyt oon tosi herkällä päällä ja"satuttaa" monet kommentit.. No olis tehnyt mieli tirvasta. Tai sanoa jotain takaisin mutta oon niin huono sanomaan :D En tiiä nyt ku on taas raskaana tuli jotenkin kuvottava tunne itsestään. mun mielestä oli viimeks ihan sama juttu :DD ja sit tuntikin itsensä jossain vaiheessa kauniiksi ja seksikkääksi ison masun kanssa =) Kääks mulle ei sovi nää hormonit. :D Mä en tajua kanssa tätä kauneusihanneta. miksi kaikkien pitäisi olla jotain 50kilosia? :/ mä oon aina tykännyt vähän pyöreemmistä naisista kenellä on muotoja. (En ole kiinnostunut naisista mutta ainahan niitä saa katsella ja ihastella :)  ) No mutta kohtahan on jo se vvaavi tullut ja voi alkaa tiputella kiloja sit urakalla ;) no jos nyt ei joka päivä syö herkkuja ;D 

Täällä myös yksi kilojen kanssa kamppaileva! Aina on ollut ylipainoa, enemmän tai vähemmän, mutta koskaan en oo painanu näin paljon! Talvella 6kk aikana hiipi 10kiloa lisää, ja nyt kun plussattiin vasta heräsin tuntemaan huonoa omaatuntoa asiasta... Eka neuvolakäynti kyllä mietitytti, kuinka paljon siellä asiasta moititaan, mutta eipä onneksi ainakaan kovin pahalla terveydenhoitaja asiasta puhunut, ei nyt pelota niin mennä seuraavalle käynnillekään. Toive olisi että niitä kiloja putoaisi nyt alkuun ainakin jokunen pois, ihan hirvittää ne lukemat joihin loppuraskaudessa saattaa vaaka kallistua =(

Sokerirasitukseen ohjattiin, ja paljon mietityttää myös miten muuten ylipaino vaikuttaa, enkö esim. pääse synnyttämään haluamaani paikkaan? Onko teille muille puhuttu tälläisista?

Minulla myös painoa liikaa ja tosiaan aina on ollut. Neuvolantäti nyt ei mitään kamalaa moraalisaarnaa siitä pitänyt, mutta tavoitteksi asetettiin se, että nyt ensimmäisen kolmanneksen aikana paino ei nousisi lainkaan ja toisella kolmanneksella parisen kiloa ja loput sitten ihan loppuraskaudessa. Tavoitteena siis se, että painoa tulisi lisää korkeintaan 8-10 kiloa. Nyt tähän asti tuo paino on pysynytkin samassa tai itseasiassa kilon pudonnut. Varsinaisesti laihduttamaan tuo neuvolantäti ei käskenyt ja itseasiassa sen kielsikin, korosti vaan sitä että nyt pitää kiinnittää vähän enemmän huomiota ruokavalion terveellisyyteen ja liikkumiseen. Nyt tässä kovasti yritetään taas jalan kipsauksen jälkeen päästä liikkumaan, mutta ku ei tuo jalka oikein tykkää liiasta kävelystä ja rasituksesta :(

Sokerirasitukseen joudun minäkin kahteen otteeseen. Lisäksi voi olla että verenpainelääkitys on edessä jossain vaiheessa... Tuosta synnytyksestä minulla ei ole hajuakaan, että vaikuttaako ylipaino jotenkin siihen. Kaipa se sitten viimestään lääkärivastaanotolla selviää.

Takaisin