Painonnousu

Nyt menossa rv 23+1 ja painoa tullut tähän mennessä 3 kg. Tänään neuvolassa hieman hirvitti nousta vaa`alle, kun kuvittelin, että paino olis noussut paljon enemmän..onneksi näin ei kuitenkaan ollut. :)
 
tänään neuvolassa käyty rv 23+5, ja painoa tullut lähtöpainoon 2,8 kg näköjään. Onneksi ei sen enempää vaikka näytänkin +10 kg lihonneelta:D
 
Mulle on nyt tähän mennessä tullut jo 8kg. :D Neuvolassa sanoi eilen, että ihan normaali vauhtia on noussut. Kai toi sitten on niin yksilöllistä. :) Mulla tuli turvotuksesta jo heti plussauksen jälkeen 2-3kg. En oo syönyt yhtään sen enempää kuin aikaisemminkaan ja käynyt 3-4 kertaa viikossa lenkillä!
 
Mulla lähtöpainoindeksi oli noin 25,5, eli hieman ylipainoinen.
Painoa on nyt tullut n.8kg ja neuvolassa sanoivat, ettei nyt ihan kauheasti olisi
varaa ottaa pyrähdyksiä ylöspäin...

Keskimääräinen painonnousu per viikko siis noin 320 g.

Itse en ole huolissani, kunhan ei mätä kaksin käisin sitä ruokaa, niin eiköhän tuo hallinnassa pysy
 
Tiistaina neuvolassa (22+0) vaaka näytti 51,4kg. Painoindeksi nyt 20,3.
Lähtöpainoindeksi oli 17,6.
Painoa tullut 7kg lisää. Saas nähä paljon lähtee nousuun kun kesäloma alkaa, eikä enää juoksekkaan tukka putkella 8h/pv... :D
 
Mun BMI oli ennen raskautta 32 eli ylipainoa on jonkin verran. Positiivista on se, jotta maanantaina 22 + 4 neuvolassa oli painoa tullut lähtöpainoon lisää kokonaiset +700 g. Toisin sanoen tässä alku- ja keskiraskaudessa olen laihtunut, mitä neuvolassa kovasti kehuttiin. Nythän kohtu sisältöineen painaa jo paljon enemmän kuin tuo 700 grammaa. :)
 
Eilen neuvolassa todettiin että mun paino on noussu kaikenkaikkiaan 9,3kg. Eikä terkka ollu siitä miksikään vaikka kysyin tätä hurjaa nousua. Olen pieni ihminen ja lähtöpaino oli alhainen joten se kuulemma selittää tämän nousun. Sanoi ettei tarvitse katsoa mitä suuhunsa laittaa mutta kyllä mun on pakko ollu vähän katsoa. :D Jospa se tästä tasottuisi! Vaikka loppua kohden painonnousu kiihtyy.
 
en oo uskaltanu vaakas käydä neuvolan jälkeen, pelottaa et ois paljo noyussu, pepusta ja reisistä lähteny senttei, että toiv painokaa ei kauheeswti noussu
 
Itsellä 22+6 ja paino noussut vajaat 3 kiloa.. Melkein kaikki jo alussa tullut, viime kuun pysynyt samana paino.. Muualle ei ole onneksi kokoa tullut kuin masuun. emoticon 
 
Eilen neuvolassa vaa`allakin käytiin ja näytti siltä että kaikkineen painoa on tullut tähän mennessä (23+1(eilen)) himpun vajaat 2kg :) olen mielissäni että nousee kun ekaksi lähti niin laskuun.
 

Mulla lähtö paino oli 63,5kg
Bmi 23,7
Paino 21+6 63,1kg

eipä kuulemma haittaa ettei paino nouse, kerkii kuulemma vielä lopussaki nousta. Silti terkka sano et 12kg pitäs mulle tulla tuota painoa.  eli synnyttämään mennessä pitäs paino olla 75kg. Hurjalta kuulostaa.

 
Nyt rv 24+5 ja painoa on tullut n. 8kg. Ja mulla oli kuitenkin norovirus tässä välissä, muuten varmaan lukemat lähentelis jo +10kg :D Mutta eipä tuosta ole neuvolassa mitään sanottu. Liikun kuitenkin päivittäin ja syön suht normaalisti.
 
Mulla ei oo kauheana vielä tullu. Ennen raskautta oli paino 63 kiloa ja viime neuvolassa 66.4kg. Viikolla 21. Eli 3.4 kiloa tullut tähän mennessä.

En oo kyllä herkutellutkaan ,ja alussa paino laski hieman oksentelun ja pahoinvoinnin takia ku en pystyny syömää ekaan 2kk oikein mitään muuta ku mehuja.

Mutta kyllä se nyt on alkanu nouseen, ja huomaa heti jos on herkutellu tai syöny jtn epäterveellistä nii kroppa ottaa kyllä samantien ylimääräsen ruuan kiloiksi. :D 
 
Tänään  22+2 paino on noussu noin 6kg raskauden aikana. Ihan alussa putosi jonkin verran ja vieläkin välillä sahailee puolen kilon nousulla ja laskulla. Käyn kotonakin vaa´alla, mutten erityisemmin kyttää painoa tai syömisiä.
 
Nonni. Nytkö alko nesteet kerääntymään oikeen kertalaukauksella?? Erehdyin eilen illalla syömään iltapalaksi puolikkaan uunipitsan ja paaaljon irtokarkkeja (No, meni vähä tuo viikonloppuruokailu tähän höpöhöpö-puolelle...). Ensimmäistä kertaa kuukausiin en noussut yöllä pissalle kertaakaan ja aamulla sen kyllä huomas. Kusi nousi päähän. Silmät näyttää ihan sämpylöiltä ja paino noussu kilon. KILON! Voi tsiisus. Tänään vedän kyllä vaan puuroa ja vettä. :) Huhhuh!
 
Kyllä te ootte päässeet pienillä painonnousuilla.. mulla paino ennen raskautta 60kg ja BMI 20. Alkuun paino nousi 700g/viikko, nyt 1kg/vko, kaiken kaikkiaan viime viikolla neuvolakäynnillä lähtöpainoon oli tullut +17kg. Tämä siis rv 23+2. Neuvolassa sanoivat että on aivan normaalia, kun olen niin langan laiha ollut, toisille kuulemma voi tulla jopa 30kg lisää lähtöpainoon.. Ja kyllä, syön terveellisesti, säännöllisesti ja vältän turhia sokereita.. mut aina ei voi voittaa :)
 
Iidis, mun ystävälle tuli raskauden aikana 34 kiloa!:D hän oli todella hoikka ennestään ja söikin kyllä aika paljon makeaa raskauden aikana. synnytyksen jälkeen palautui nopeasti lähelle omaa painoaan eikä tullut paljoa raskausarpiakaan. Ihmeellistä!:D
 

 2.lääkärikäynti takana. Viikkoja nyt siis tuo 26+4 ja kiloja tullu 10!!

Ihan hillitöntä...en ollu alunperinkään mikään riuku...

Täytyy alkaa tosissaan tarkkaileen.

 
Pakko hieman hehkuttaa; olen nyt neljättä päivää täysin ilman herkkuja ja juonut oikein ekstrapaljon vettä. Kotivaa'an mukaan paino on tippunut neljässä päivässä kilon! Normaalisti siis olen syönyt, en ole vältellyt hiilareita (meillä tosin kaikki "hiilari"tuotteet on täysjyvää/tummaa) - ainoastaan jättänyt herkut pois. Turvotus on ainakin lähtenyt, sen näkee jo kasvoista. Hyvä vain, jos malttaisi olla koko kuukauden ilman herkkuja, tätä painoa kun on jo ennestään liikaa. :)
 
Takaisin
Top