painonnousu

Niinniin, en niin olettanutkaan. :) Mut tosiaan jostain luin, että kova laihtuminen voi lisäksi vapauttaa kehosta jotain myrkkyjä ja ne menevät maidon mukana vauvaan... Mut tuskin kellään meistä on oikeasti aikaa alkaa himolaihduttaan heti synnytyksen jälkeen. :D Ja tosiaan, imetys ja maidon valmistuminen kehossa on energiaa vievää hommaa ja senkin pitäisi auttaa luonnollisesti kilojen karistumiseen. :) Ite uskon, että kiloja alkaa karista ihan itsekseen siinä vauvan kanssa touhutessa, imettäessä ja pitkiä vaunulenkkejä tehdessä. Ja samalla jos sais vähän vaikka karsittua tuota makean syömistä, nii varmaan pääsee jo näillä alkuun. :)
 
Miulle on tullu tähä puoleen välii mennessä semmone 4kg painoo. Ihmettelen iha, että NIIN vähä! :D Mie ko varauduin siihe, että sitä tulee iha räjähdysmäisesti ja PALJON. Mutta eipä vaa oo tullukkaa. :) Mutta jotenkii oon ajatellu, että tulee, mitä tulee. Siitähä se sitte aikanaa lähteekii. Syön sillo ko on nälkä ja herkuttelen, jos tekee jotai mieli erityisesti. Eiköhä tässä kerkii vielä pihistelemää sen ruuankii kans, ko ei ehi syödäkkään. ;D
 
Mulla niitä kiloja nyt sit tulee vissiin teijänki puolesta, kenellä se paino ei ole paljon vielä noussut. Tähän mennessä on jo se 12 kg kasassa.. Kyllä vähän harmittaa.. :( Noh, onneksi ne kilot ei niin paljon kuitenkaan näy vaikka huomaahan sen, että muutama on tullut. Itse ehkä otan asian aika raskaasti. Saapa nähä alkaako ne nyt neuvolassa kyttäämään, kun on aikas kovaa vauhtia paino noussut. Toivottavasti ei ole kuitenkaa mihinkään raskausmyrkytykseen viittaavaa. :s Äidilläni on ollu meidän kaikkien neljän sisaruksen kohdalla raskausmyrkytys ja  kiloja tullut joka kerta sen 20.. 
 
Mä turposin tosi kovasti heti ensimmäisten viikkojen aikana, ekan kolmanneksen jälkeen paino oli noussut 63,5:stä 70:een. Sen jälkeen painonnousu pysähtyi kuin seinään. Nyt alkaa olla toinen kolmannes takana ja aamulla painoin 69,6. Mutta maha-asukas kasvaa hienosti ja voi hyvin, niin en ole huolissani, enemmänkin tyytyväinen.

Ensimmäisen raskauden aikana painoa tuli noin 13,5 kg. Synnytyksen jälkeen "laihduin" 10 kg viikon aikana ihan tekemättä mitään. Läksin pelaamaan futista jo 2 viikkoa synnytyksen jälkeen ja 2 kk synnytyksen jälkeen teloin polveni (eturistisiteen) leikkauskuntoon. Sen jälkeen paino luonnollisesti lisääntyi ja lihasmassa väheni.. Ja sitten tulinkin uudestaan raskaaksi! Nyt vois mennä samalla kaavalla, lukuunottamata sitä polven telomista :)
 
Mun täytyy nyt tänne kertoa että olen ylpeä itsestäni :D. Kävin kesäkuun alussa neuvolassa ja silloin oli tullut yhteensä jo 15kg painoa siitä kun aloin odottaa. Kuukauden päästä siitä eli viikko sitten painoa oli tullut 100g. Nyt olen punnaillut kotonakin ja seuraillut painoa kun olen vähentänyt syömistä.. ja uskoisin että seuraavalla neuvolakäynnillä paino ei ole noussut lainkaan.. koska kotipunnituksissa on parisataa grammaa jo lähtenyt. 
Ja en ole pitänyt itseäni nälässä, vaan olen syönyt monipuolisesti ja terveellisesti kotiruokaa ja jättänyt herkut kokonaan pois :).. Mun tavoite on etten koko raskauden aikana saa enempää painoa kuin 20kg yhteensä.
 
Nyt ois tiistaina seuraava neuvola, painoa tullut ainaki  oman vaa'an mukaan tähän mennessä edellisestä käynnistä n. 2 kg... Toivon, ettei sitten pumpsahda sinne tiistaihin mennessä enempää, nyt kun olen onnistunut pitämään hiemnan kurissa sitä. Tähän mennessä kuitenkin tullut 14 kg ja rv 28+6.
Olen kyllä tyytyväinen, jos se ei nouse tiistaihin mennessä enempää, kun siitä tuli hiukka sanomista viime kerralla. nyt nousu olisi sen ylärajalla mitä saa nousta viikossa. :) Noh sen näkee sitten.
 
Tuolta syyskuisista tulin tänne.

Mulla on tippunut paino raskauden alusta 5-7kg vaihtelee eri päivinä. Joten toivonkin että synnyttämään mennään miinusmerkkinä
 
APUA!  Pakko oli tulla tännekin huutelemaan.  Eli jos BMI ennen raskautta on kovin matala niin sitä painoa KUULUU tulla reippaammin!  Toisin sanoen, mitä hoikempi on ennen raskautta, sitä enemmän sitä vararavintoa tarvitsee!

Mulla oli ennen esikoista tosi matala BMI ja sain siitä kuullakin että liian laiha olisin.  No raskaus toi sitten 20+ kg tullessaan.  Lähtihän ne sitten poiskin, mutta osa tuli takaisin kun imetys loppui 9kk jälkeen kuin seinään.  Tällä kertaa on tullut 10kg (rv38+ asti) mutta lähtöpainoakin oli 9kg enemmän kuin esikoisessa.

Yrittäkää olla stressaamatta sitä painoa, ihan tarpeeseen se tulee :)
 
Pakko kyllä kysyä, että kuinka paljon nyt on tullut painoa lisää kaikenkaikkiaan? Itsellä viime neuvolassa (rv 33+5) oli tullut kaikkiaan painoa 23kg!!!!!!!!!!! emoticon

Tällä viikolla taas neuvola ja nyt rv 35+3 ja pelottaa, että mitähän siihen vaakaan oikein tulee lukemia! Vaikka ei mua kyllä pelota, ettenkö pääsis kiloista eroon, mutta oon kyllästyny kuuntelemaan muiden kauhisteluja asiasta ja tietysti huolettaa, ettei vauvalle tule mitään kilojen takia..
 
Mulla oli viime neuvolaan mennessä noussu paino tasan 9kg lähtötilanteesta.
 
Mulla tullu nyt kokonaisuudessaan +15kg  (36+2 punnittii viimeks).. vähäsen se pisti kauhistuttamaan, tosin toisaalta osasin varautua, ku äiti vinkkaili mulle, että sillä tuli reilu +20kg kun se odotti mua.
 
Mulle on tullu yhteensä 8kg, mutta tosiaan raskauden alussa ja uudestaan puolen välin jälkeen oli huolena se, kun paino laski. :/ Oon kyllä vähän ylipainoinen muutenkin, eli "vararavintoa" on löytynyt omasta takaa. :D Neuvolalääkärin mukaan painonnousu just hyvä näin, koska tosiaan normaalisti hoikemmille niitä kiloja tulee enemmän, kun taas meikäläiset pärjää vähemmällä painonnousulla. ;)
 
Mulla tullu sen 20kg lisää painoa. nyt siis rv 34+2.

Enimmäkseen mulla varmaan kilot näkyy takapuolessa ja reisissä. Ja tunnustan, että on tullu kyllä herkuteltua.. Ennen ku ei lihonut vaikka söi mitä ja nyt aineenvaihdunta muuttunut ja pitäis yrittää olla syömättä ja mulla ollu koko raskauden hirvee himo makeeseen, varsinki suklaaseen. :( Tossa kesällä yritin hillitä sitä vesimelonilla ja sitä meniki sitte monta monta monta kiloa.
 
Mä menen viikolla 34+2 ja painoa on tullut ekasta neuvolasta noin 6 ja puol kiloa. Lasken kyllä itse, että olis tullu joku 8-10 kiloa siinä kun oli kertynyt pillereiden lopettamisesta kiloja. Mut olen silti aika tyytyväinen ettei ole tullut enempää.

Painon kertyminen ja sen lähteminen sitten synnytyksen jälkeen on yksilöllistä, joten älkää ottako kauheita paineita vaik oliskin tullut +20kg. Tutulla lähti synnärillä siinä parissa päivässä 10kg ja viel 20kg siinä kun imetti puol vuotta! Toisella tutulla on niin hassusti äynyt, että raskauden ajan paino on jäänyt kaikki ja imetyskään ei siihen ole auttanut alentavasti. Päinvastoin imetyksen aikana peräti tullut lisää pari kiloa! Eli kaikki on mahdollista.

 
Täälä on painoa tullut 20kg.. Kyllähän se itteensä hirvittää aina ku lukeman näkee. Ja uskon kyllä että se lähtee siitä sit tippumaan omaa tahtiaan synnytyksen jälkeen, vaikka välillä epäilen :D Omalla äitellä ei tullu minkään raskauden kohdalla yli 15kg mutta sisko sai esikoisestaan sen 30kg lisäpainoa ja sisko tässä mua motivoikin että kyllä ne kilot siitä sit lähtee :)
 
Susan, mulla ihan sama juttu. En myöskään lihonnut ennen raskautta kovinkaan helposti. En ole mikään liikunnallinen ihminen ja syötyäkin tuli mitä sattui ja silti paino pysyi hyvissä lukemissa. Nyt ei tarvii, kun ajatella pullan syömistä niin tulee pari kiloa.  Ja kyllä, myönnän myöskin herkutelleeni, mutta niin kauan, kuin sokeriarvot ja verenpaineet on hyvät, niin ei ole hätää.
 
Nyt on 34+0 ja ekasta neuvolasta on tullut 9,2 kg...
tosin sitä oli jäänytkin edellisestä raskaudesta lanteille ihan kivasti...
 
Toivon vaan, että aineenvaihdunta palautuis sitte synnytyksen jälkeen joskus samanlaiseks mitä oli aiemminkin, kun ei toisaan tarvii ku ajatella sitä pullaa, niinku Nuppu-11 sanoit. 
 
Mulla on painoa tullut 12 kiloa ja nyt on 36+4. Tuo on aikalailla se mitä etukäteen osasin odottaakin, jostain luin että 12-15kg on täysin normaali painon lisäys ja siitä ylöspäin. Riippuu kai myös paljon siitä jos lähtötilanteessa on ollut tosi hoikka niin varmaan niitä kilojakin tulee suhteessa enemmän. Mutta tässä vaiheessa raskautta ei noita kiloja jaksa enää murehtia vaan yritän nauttia viimeisistä viikoista, tuntuu että aina löytyy joku ääliö kommentoimaan kiloja, mahan kokoa etc. hih!

 
Takaisin
Top