painonnousu

nyt meni 15kg täyteen.. luoja.. ja viikko lihominen on 500g / vk.. joten vielä 2,5kg tulenee ainakin.. huh huh..

Mulla ollu viikko lihominen välillä yli kilon... Että tässä ei edes tiedä kuinka paljon sitä lisää vielä tulee.

Mulla on tullut yhteensä 16kg raskauden aikana lisää (nyt rv 35+5). Ja ne 15kg tuli rv 22 mennessä, elikkäs painoin jo kesäkuun alussa 15kg enempi. Nyt on siis tullut viimeisen 14 viikon aikana vain kilo lisää. Sehän tarkoittaa väkisin sitä, että kun lapsi kuitenkin on normaalisti koko ajan kasvanut, niin mä olen itse laihtunut vähän. 
Mutta mun mielestä on aika ikävää, ettei mun saavutusta ole huomioitu mitenkään neuvolassa. Viimeksi oli tullut pari sataa grammaa lisää, eikä neuvolatäti sanonut muuta kun "on tullut vähän lisää". Missään kohtaa ei kehunut että hienosti oon saanut pysäytettyä painonnousun. 
Kävin synnärillä puhumassa synnytyspelosta, niin sielä hoitaja kyllä kehui että hienosti olen nyt viime kuukaudet pärjännyt syömisen kanssa. Tuli oikein hyvä mieli siitä :)

Mullahan on koko ajan ollut ajatuksena, etten halua saada painoa enempää kuin 20kg raskauden aikana, elikkä neljä kiloa saa enää tulla. Mutta olen toiveikas ettei tässä yhdessä kuukaudessa tulisi niin paljon enää.

inhottavan kuulonen neuvolatäti, ku ei oo kannustanu ja kehunu sua riikka:/ mulla tullu ensimmäisestä neuvolasta 12 kiloo lisää... nyt on kuukauden ajan noussu ihan älytöntä vauhtia, jopa kilon viikossa... mut ei laskettuun aikaan oo onneks ku ennää kolmisen viikkoa... eli ihan tyytyväinen oon painon nousuun...

Mulla paino tippui melkein 9 kiloa kun tulin raskaaksi. Olin niin pahoin voiva alku aikoina ettei mikään ruoka meinannut pysyä sisällä tai maistunut.Paino onneks alkoi pikkuhiljaa nousta, vaikka välillä nousu pysähtyi ja tipahti taas kilon. Neuvolassa oltiin vähän huolissaan (tuleva isä vielä enemmän huolissaan minun ja vauvan terveydestä kun paino ei meinannut nousta) Nyt kun LA on jäljellä se kolmisen viikkoa niin painoa on tullut lisää yhteensä 13 kiloa. Eli 4 kiloa lisää omaan painoon ennen raskautta. 

Olin kyllä itsekkin vähän huolissani painon putoamisesta, kun tuntui että kaikilla vaan se nousee hirveästi. Mutta nyt onneksi ruokahalu on ollut kohdillaan ja paino nousee koko ajan :)

Takaisin