Vähän tässä kauhulla odotan, miten painon kanssa käy raskausaikana.
Alkupaino on painoindeksin mukaan siellä lievän ylipainon puolella, joten ei todellakaan tarvisi kovin paljoa nousta. Mulla on muutenkin pieni ahdistus tämän koko painonnousun kanssa, kun taustalla on teinivuosien epämääräiset syömishäiriöoireilut ja siksipä hiukan pelottaa oma tuleva reaktio kilojen kertymiseen.
Viimeisen vajaan parin vuoden aikana kun paino on noussut sen noin 8 kiloa erinäisistä syistä johtuen, eikä ole tehnyt oikein hyvää pääkopalle.
Toistaiseksi ei ole tullut raskaudesta lisää (saman kilolukeman sisällä siis mennään), mutta toisaalta mun paino heittelee ihan normaalitilanteessakin aika paljon päivän aikana, niin hankala arvioida - varsinkin kun en oikein tuosta taustastani johtuen tykkää punnita itseäni, enkä siis ihan tarkkaan tiedä alkupainoani.
Miten teillä muilla, joko raskaus on näkynyt vaa’alla? Entä aiempien raskauksien (jos niitä on ollut) kanssa, kuinka paljon tuli lisää ja missä tahdissa?
Toistaiseksi ei ole tullut raskaudesta lisää (saman kilolukeman sisällä siis mennään), mutta toisaalta mun paino heittelee ihan normaalitilanteessakin aika paljon päivän aikana, niin hankala arvioida - varsinkin kun en oikein tuosta taustastani johtuen tykkää punnita itseäni, enkä siis ihan tarkkaan tiedä alkupainoani.
Miten teillä muilla, joko raskaus on näkynyt vaa’alla? Entä aiempien raskauksien (jos niitä on ollut) kanssa, kuinka paljon tuli lisää ja missä tahdissa?
Ahdistaa kyllä nyt vähän. En tiedä johtuuko pillereiden lopettamisesta ja raskaudesta mutta ei nyt ainakaan raskauden takia vielä olisi painon pitänyt nousta näin paljon 

Imetys on mulla joku kiloliima. Sen aikana ei vissinä tipu ylimääräiset, ja nyt tulinkin yllärinä raskaaksi heti imetyksen lopetettuani. Minäki menen nyt siellä lievän ylipainon puolella, eikä kestäisi tulla ylimääräistä. Mun ongelma on pahat selkä- ja liitoskivut aina raskausaikana, enkä loppuajasta pysty liikkumaan juuri ollenkaan. Kävely on jotain kauheaa silloin. Edellisissä raskauksissa painoa on tullut reilusti, noin 16kg molemmissa. Nyt oon asettanut itselleni maksimin, että 8kg saa tulla, ei sen enempää, sillä silloin on painoa saman verran kuin aiemmillakin kerroilla synnyttämään mennessä. Paras tilannehan olisi, jos omaa rasvaa vähenisi raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen painaisi vähemmän kuin ennen raskautta. Se on ihan ok, jos on ylipainoa. Yritän syödä nätisti ja liikkua niin pitkälle kuin mahdollista, tehdä sen minkä voi
Onneksi ehdin tehdä elämäntaparemonttia ennen raskautta, niin tää ei ole kamala muutos. Jätin viljat ja sokerin pois, kun niistä tulee mulle muutenkin mahaoireita.
Synnärille maaliskuussa sitten jäi siitä ehkä puolet, vauva oli lähes 4kg ja menetin pari litraa verta niin siinähän sitä jo olikin... Alkuun tuntui siltä ettei se loppu lähtenyt putoamaan minnekään vaikka täysimetyksellä mentiinkin ja lapsi todellakin söi. Usein ja paljon. (Varmaan se paino jämähti tisseihin kun maitoa olisi riittänyt varmaan vaikka kolmelle.) Mutta sitten se vaan jotenkin lähti laskuun, ja joulukuussa paino jo olikin sama kuin ennen raskautta.