Painonnousu ja masu

Minusta oli aika hassua kun neuvolan vaaka näytti 3 kg enemmän kuin muistin kotona painaneeni. Kotona kun tarkistin niin se näytti edelleenkin sen muutaman kilon vähemmän ja sama toistui taas toisella neuvolakäynnillä. Taitaa olla aika huono vaaka meillä, olenkohan kauankin luullut olevani kevyempi kuin oikeasti olen... :D
 
Mulla on maha kasvanu viimeisen reilun viikon aikana ihan järkyttävästi! Painoa ei oo tullut kun 1,5kg. Esikoiselta jäi pari kiloa, joten hitaasti saakin nousta. Ja kun pelkona on et taas tulee rd, niin oon ollu jo tiukalla ruokavaliolla. Kohtu on jo navan korkeudella, ja ei todellakaan ole epäselvää et onko vauvamaha vai ei, mahan ympäryskin oli jo 107cmemoticon Kun esikoiselta oli vasta viidennellä kuulla jotain 101cm. Mut neuvolassa lohduttelikin et toisella kertaa voi nousta kohtu nopeammin. Musta tulee valtava ennen kuin tää on ohi Esikoiselta ei noussut paino kuin 16-17kg koko raskausaikana, vaikka oli rd, että josko tänkin sais pysymään sitten aisoissa. Mie en ole stressannu ton painon nousun kanssa, kaiken saa kuitenkin pois kun vaan näkee vaivaa sen eteen. Ja jos jotain jää, niin sit jää, tässä mihinkään missi kisoihin enää olla menossa
 
Heips, tarkoittaako rd raskausdiabetesta?
Jansku: Mustakin tuntuu et aina lääkärin/sairaalan vaa´at näyttää enemmän..mut en sit tiiä mikä näyttää oikein :D Itse kyl käyn kotivaa'alla aina melkein alasti ja aamulla ennen aamiaista joten tietty vaatteet ja syöty ruoka/juoma vaikuttaa myös aina lukemiin..
 
juu, raskaus diabetesta tarkoitin rd:llä. Mikä vaaka loppujen lopuksi on oikeassa? Mutta kun aina samalla vaa'alla käy niin saa oikein painon. Kotivaakan voi testata vaikka käsipainolla tai vaikka jauhopussilla, näkee sit onko siinä heittoa. Sekin vaikuttaa painoon jos on turvotusta, kun neste kuitenkin painaa yllättävän paljon, ja rintojen kasvu on toinen joka lisää painoa.
 
Jansku: Mulla on aivan sama ton vaa'an kanssa; neuvolassa näyttää kolme kiloa enemmän ku äidin luona (kotona ei vaakaa olekaan). Nyt on neuvolakin vaihtumassa muuton takia, joten aloin pitää omaa kirjaa painosta, innolla odotan mihin se seuraavan neuvolan vaaka singahtaa emoticon
 
Täällä kans eroa ton neuvolan ja kotona olevan vaakan kans..mut ei ole kuin kilon heitto. Mut siis painoa ei ole tullut mut masua kylläkin..Nyt kunnon turvotus päällä. Tuntuu ettei ruoka sula ollenkaan ku oli kuopuksen synttärit tänään..:-x  Esikoisen aikaan tuli 17kg ja kuopuksen aikaan 13kg..tosin kun kuopusta alettiin yrittään ja lopetin pillerit niin sain 6 lisäkiloa ennen raskautta..
 
täällä viikkoja 15+4  ja vatsa on ruvennut näkyyn.kolmas lapsi tulossa ja huomannu että toisessa raskaudessa vatsa näky aiemmin kuin ekassa ja nyt kolmannessa näkyi vielä aikaisemmin.kiloja tullut 1,5kg eli ei onneksi vielä kauheasti.kovin ei maistu oikein kuin hedelmät ja marjat.ihanaa kun saa jo kotimaisia mansikoita niin saa herkutella niillä
 
koitin kopsata mun sivulle tuota tickeriä mut mikä vaihtoehto niistä pitää valita että saa sen näkyyn kun mulla ei näy kuin se kopioitu linkki?
 
Siellä sun omalla sivulla on kohta "allekirjoitus ja ticker" tms joten sinne kopsaat sen linkin.

Mulla alkaa kohta 17. viikko ja vähän aikaa sitten valitin ettei näy missään. No nyt näkyy ihan selvä pömppä :) Työkaverikin huomautti leikkisästi viime viikolla, vaikkei tiedä vielä tästä raskaudesta mitään kun en ole töissä puhunut. Nyt vois alkaa kertomaan kun on kaikille läheisimmillekin jo saatu sanottua
 
Mulla nyt viikkoja takana 15+0. n.2,5 kiloo lähteny. Neuvolantäti oli tästä erityisen huolissaan, koska kyseli todella tarkkaan muistanko syödä ja miten liikun. Mielestäni tämä painonnousu on niin yksilöllistä kuin olla ja osaa. Itselläni on turvotusvauvamasu jo, mutta painossa se ei näy. 

Joten kiloja ootellessa, kyllä tässä kerkiää jokainen meistä vielä niitä saaha ja kunnon mahan saada siinä samalla :)
 
Nyt on ilmeisesti 15+2. Sain eilen kerrottua äidilleni, siskolleni ja veljelleni. Vaikka eipä paljon tarvinnut kertoa, kun olivat jo itse huomanneet mahasta ;-) Kuten -S-: kin totesi, niin mullakin on maha viimeisen viikon aikana oikein pompannut esille. Ei puhettakaan, että tavalliset housut enää mahtuisivat. Ja viikko sitten menivät vielä ihan hyvin. Pitänee kohta varmaan kertoa töissäkin... Toisaalta eipä tämä raskaus minun tämän hetkisiin töihin paljon vaikuta.

 Painoa on varmaan tullut noin kilon verran. Edellisessä raskaudessa tuli yhteensä melko tasan 12 kg, joten eiköhän nytkin mennä aika samaan tahtiin.

 
Täällä on maha kasvanut kovaa vauhtia ja paino noussut myös useamman kilon. Katselin tossa just neuvolakorttia ja valokuvia esikoista odottaessa ja ero on huomattava! Mulla on jo nyt maha kasvanut samoihin mittoihin, kuin esikoisen kohdalla 23 + viikoilla. Painoakin  on pumpsahtanut jo nyt 5 kg. Esikoisen kohdalla painoa kertyi 17kg....saa nähdä miten nyt käy:) Kaikki kilot karisi pois esikoisen raskaudesta  puolessa vuodessa, joten eiköhän nämäkin tulevat kilot katoa jossakin vaiheessa.
 
Viime viikolla osasin ensimmäisen kerran tuntea maakuullaan ollessani missä kohtu sijaitsee. Tällä viikolla sitten on mahakin pullahtanut esiin vähän. Jos mahassa ei olisi ennestään jo hieman pulleutta, ei varmaan näkyisi juuri mitään vieläkään, mutta kun on pieni makkara siinä jo valmiiksi, näyttää sitten isommalle kun vielä onkaan :D Paino ei ole juurikaan noussut, ehkä vähän ottanut kiinni sitä mikä oli ennen kun laski vähän muutama viikko sitten.
 
Mul on paino tippunu lähtöpainosta 3 kiloo, neuvolassa olivat huolissaan että en kai laihduta. Ja syön ku hevonen :D No ihan hyvä vaan ettei paino nouse vielä :) Ja viikot 15+3 menossa :)
 
Viikkoja on nyt 20+2 ja paino on vielä -1kg. Ekassa Neuvolassa painoin 69kg ja alhasimmillaan se oli tuossa rv 15. 65kg... Nyt kuitenkin vähän noussut ja 68kg ollaan. ehkä ne kilot viellä tulee :)
 
mulla on viikkoja tänään tasan 22 ja paino on pudonnut -3kg. masu näyttää lähinnä rantapallolta ja on aikasta iso,joskaan itsekään en pieni ole :D

en oo juurikaan herkutellut,edelleen päällä oleva pahoinvointi pitää huolen,ettei mitään roskaruokaa,rasvoja ja herkkuja tuu syötyä liikaa.
poikamme pitää siis huolen myös mun terveydestä ;)
 
21+5 menossa ja nyt tuntuu että maha kasvaa niin että nahka ei pysy mukana! Onko nyt aika ekalle hurjalle kasvupyrähdykselle? Onneks on kunnon öljyä millä rasvata, mut tuntuu et sekin pitäis tehdä monta kertaa päivässä! :D

Paino on noussut noin 3 kg lähtöpainosta, ja siis melkein 5 kg siitä mihin laski pahonvoinnin aikana. Minä ainakin itse lasken painonnousun tästä lähtöpainosta, enkä välitä tuosta toisesta... tiedä sitten miten neuvolassa tekeevät.

Maha on komea pallo, ja neljä viikkoa jäljessä tuleva serkkuni naureskeleekin että ei hänellä näy ollenkaan noin paljon, mutta hän onkin vähän "tuhdimpi", jolloin niitä makkaroita on vähän enemmän siinä hämäämässä. :P

Ja ruoka maistuu. Onneksi kaikki mitä syön on ns. normaalia ruokaa, joten syön just niin paljon kuin huvittaa, eikä tarvi olenkaan tarkkailla syömisiä. Oletteko kokeilleet vetäistä litraa tuoreita vadelmia nassuun kerralla...
 
Mulla menossa rv 21+2 ja painoa on tullu n. 7 kiloa. Heti alussa alko näkymään turvotusmasu ja siitä se on vaan kasvanu koko ajan. Vaikka voin pahoin (ja jopa oksentelin) 10 viikkoa, päätin, että kunnon ruokaa on syötävä. Niin tein ja senhän vaaka näyttää. ;) Tosin myös reidet, peppu ja rinnat ovat kasvaneet, ei siis pelkkä masu.

Palasin pari viikkoa sitten töihin 4 viikon kesälomalta ja työkaverit ovatkin ihastelleet, että nyt on kunnon vauvamasu kasvanu loman aikana. Välillä masu tuntuu vähän liiankin pinkeeltä, ku seison, eikä se oo aina kovin kivan tuntusta. Kaakaovoidetta kuluukin aika paljon, ku joka ilta masua rasvailen...
 
Takaisin
Top