Luulisin, että lähtöpaino vaikuttaa jonkinverran kilojen kerääntymiseen, mutta sekin on varmaan aika yksilöllistä. Itse olen hyvinkin normaalipainoinen ja ekassa raskaudessa tuli +20kg! Oon ollut aina innokas kotiliikkuja ja loppumetreilläkin tuli käytyä jokapäivä piitkillä kävelylenkeillä, kunnes vihdoin syntyi 41+5. Ei menny meillä kuin elokuvissa, vaan kahden päivän supistelujen jälkeen leikkauspöydän kautta. Siinä menikin toipuessa kotona n.1kk, ennen kuin pääsin ekoja vaunulenkkejä testailemaan. Kropan parantuessa lisäsin sitämukaa tahtia ja tuntui, että silti ei pääse jääneistä kiloista eroon. Ei olisi pitänyt hätäillä, sillä huomasin puolenvuoden kohdalla, että siinä imetyksen vaiheessa hormoonit vissiin jotenkin tasoittuivat ja alko kilot ropisemaan ihan silmissä pois. Jäi n.2,5kg jällelle tämän raskauden "eväiksi" ja nyt ei siis vielä ole päässyt paino nousee. Nyt 11+4. Enkä aio tässäkään raskaudessa olla kovin hysteerinen painonnousun suhteen, vaikka en kovin siitä pidäkään. Liikun ja syön terveellisesti, toki välillä herkutellaan, mutta ei övereitä. :D