Painon nouseminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Heidun
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Heidun

Asioista perillä oleva
Toukomammat 2018
Minkä verran muilla on paino noussut raskauden aikana? Itellä jo 4,5kg ja tuntuu että oon levinnyt eteenpäin sekä sivulle molempiin. Selkeetä vatsan pyöristymistä ei vielä näy vaan pelkästään tuntuu/näyttää että olisi vaan lihonnut joka suuntaan :meh:

5kg ja jokainen kilo on liikaa :( En ole ikinä painanut näin paljon kuin nyt. Ja kaikki tossa vyötärö- perä linjalla ja kai tisseissäkin vähän :)

Se on luonnollista, että raskausaikana painaa enemmän kuin koskaan aiemmin.:wink

Koittakaa naiset kestää!

Kyllä ne kilot lähtee synnytyksen jälkeen, joillain itsestään ja joillain töitä tekemällä, mutta ei niille tässä vaiheessa voi muuta kuin syödä niin järkevästi kuin pystyy ja liikkua sitten kun olot sen sallii.

Mä olen jo suunnitellut pt:n hankkimisen kun tyyppi on saatu maailmaan. Tässä iässä kun kilot vähän tuppaa asettumaan pysyvästi ;)

Painonnousu on kyllä vähän ikävä juttu vaikka kuuluu asiaan. Ja väittäisin että joillakin painon nousun tahtiin tai määrään ei itse pysty täysin vaikuttamaan.

Esikoisen kohdalla paino alkoi nousta heti. Samoilla viikoilla kuin nyt (rv14) oli painoa tullut jo n. 4kg. Koko raskauden aikana sitä kertyi n.15kg.
Ja silloin liikuin enemmän ja säännöllisesti raskauden loppuun saakka, pahoinvointia ja oksentelua oli myös silloin alussa ja söin raskauden aikana melko normaalisti ja herkuttelin maltillisesti.
Paino kyllä laski myös synnytyksen jälkeen nopeasti lähes lähtölukemiin.

Nyt paino on laskenut plussauksen jälkeen 4 kiloa. Alussa oli ruokahaluttomuutta ja sen jälkeen n. viikon rajumpaa pahoinvointia. Mutta nyt olen muutaman viikon jo syönyt ihan normaalisti.
Nähtäväksi siis jää että miten nopeasti paino alkaa sitten nousta.

Mun paino ei oo noussu, päinvastoin laskenu. Oli mahatautia ja parin viikon flunssaa joten tämä selittänee sen. Neuvolasta sain vähän noottia kun paino tippunut mutta eiköhän se siitä nouse. Maha kyllä näkyy jo selvästi.

N. Kilon verran tullut painoa lähtöpainoon, välillä kyllä on käynyt kilon miinuksellakin.

Ei ole noussut täälläkään, vielä, mikä ihmetytti kun asia paljastui neuvolassa tällä viikolla. Mutta eiköhän se tästä hiljalleen lähde nousuun :happy:

Mulla tullut myös 4-5kg lisää jo nyt, vaikka oon syönyt samalla tavalla kun ennen raskauttakin. Tuntuu, että oon ihan lössähtänyt joka suuntaan eikä vauvamahasta ole tietoakaan :D Kai tää painonnousu on vaan niin yksilöllistä, pitää toivoa että elopainon nopea kerääminen tasoittuu jossain vaiheessa raskautta..

Mulle tuli ekasta jotain 18-19 kg ja kaikki lähti. Imetysaika oli mulle tosi rankkaa ja se varmasti kulutti suurimman osan. Nyt ennen raskautumista vasta tavoitin lähtöpainoni, ja olen siitä iloinen koska painan muutenkin liian vähän.

Täälläkin on jo 5kg tullut painoa lisää. Ja viikkoja on 13. Eikä kyllä mitään vauvamahaa vielä ole :)

Mulla on pari kiloa tullut. Viimeiset pari viikkoa paino on pysynyt samassa. Kai sitä on ruokailuja tullut hiukan hillittyä töiden alettua. Liikuttua on tullut kyllä todella vähän.

Täälläkin painoa on tullut lisää jo 3-4kg. :(
Esikoisesta tuli 15-20kiloa, jotka lähti hyvin pois. Kaksosista tuli 25kg, koska tuvotuksia oli valtavasti. Niistä kiloista jäikin sitten viisi. :/ Toivottavasti nyt paino nousisi vähän ja saisi kaiken pois...

Mua niin pelottaa toi painon nousu ku tässä kropassa on jo nyt liikaa. Mut onneks vielä ei oo kiloja tullu lisää vaan on pysyny näis samoissa luvuissa.

Ekaan neuvolaan oli kilon noussu paino. Sen jälkeen mulla loppuki vaa'asta patteri enkä oo jaksanu uutta hakea :P mielenkiinnolla odotan montako kiloa on tullu, syömiset on kyllä menny aivan plörinäksi

Nyt 10+1 ja paino noussut about kilon, onneksi ei vielä enempää. Hirvittää todella tuo painonnousy koska oon aina taistellut painon kanssa ja jokainen ylikilo on työn ja tuskan takana sit kun niitä alkaa pudottaa. Aluksi teki mieli kaikkea terveellistä, nyt tekee mieli vain kaikkea epäterveellistä, ei kovin hyvä suuntaus ;)

Mulle tuli heti alkuun kaksi kiloa ja tasottui aika nopeasti. Nyt ei oo tullut lisää kuin kilo mutta olenkin syönyt vähän liiän epäterveellisesti. Ens viikolla pakko alkaa skarppaamaan ruokien kanssa!

Takaisin