Painoarviot

32+2 1730 grammaa, että semmoinen "sokerivauva", matkalla keskolaan, kun leikkauksen aika tulee. Ei ois vissiin haitannu jos oisin syöny enempi. :D

painoarvio viikko sitten eli 35+1 ollut 2560g (tänään tuli potilaskertomus mistä lunttasin ;D) varmaan 3-3,5kg ehtii kasvaa syntymään.. samaa luokkaa luulisin kuin muutki lapset.

Rv 36+2 arvio 2460g ja la 3000g. Miinuskäyrälle tiputtu ja seuranta äitipolille. Yli la:n ei anneta mennä. Todellinen paino kuulemma tod näk hiukka isompi koska pään koko pienempi ku reisiluu ja vartalonympärys ja vaikuttaa siis laskevasti painoarvioon mutta jokatapauksessa alle 2600g.

Tätähän voisi taas herätellä henkiin :)

Rv 35+5 painoarvio oli 2800-3000g ja eilen rv 38+2 3100-3200g.

Olisi kiva kuulla miten jo synnyttäneillä on painoarviot pitäneet paikkaansa? :)

Rv 36+0 painoarvio 2900 g. Toivottavasti ei yli neljä kiloiseksi kasva...

Meillä rv 38+2 painoarvio oli 2700g, tasan viikkoa myöhemmin syntyi 2550g. Eli painoarvio heitti vain 150g. :)

Meillä oli syntymäpainoksi arvioitu 3000g viikoilla 30+5, syntymäpaino oli sitten lopulta 3550g ja viikkojahan ehti tulla tasan 39. :rolleyes:
Arvio tietysti tehtiin kovin varhaisessa vaiheessa, eli mene ja tiedä.

Rv 35+4 lääkäri vatsan päältä arvioi, että vauva olisi syntyessään siskojaan isompi, joka tapauksessa jotain 3600 - vajaan 4000 gramman väliltä. Ja niin hän syntyi rv 39+4 3880 grammaa painavana. Eli piti paikkansa :rolleyes:

Meillä arvioitiin rv 36+3 vauvan paino ultralla 3280g, syntyi 39+0 ja painoi 4750g. Eli pieleen meni tän kolmannenkin kohdalla arvio, ellei vauva nyt sit kasvanut puolta kiloa per viikko loppua kohden :P myös kahden edellisen vauvan painoarviot on meillä menneet pahasti alakanttiin, johtunee mun reilusta ylipainosta. Saattaa kuulema vaikuttaa asiaan.

Meillä arvioitiin rv 36+3 vauvan paino ultralla 3280g, syntyi 39+0 ja painoi 4750g. Eli pieleen meni tän kolmannenkin kohdalla arvio, ellei vauva nyt sit kasvanut puolta kiloa per viikko loppua kohden :p myös kahden edellisen vauvan painoarviot on meillä menneet pahasti alakanttiin, johtunee mun reilusta ylipainosta. Saattaa kuulema vaikuttaa asiaan.

No siinä on todella mennyt arviot pieleen! :bored:

Mulla oli tänään se painoarvio. Nyt on rv 38+4 ja arvio oli nyt 4100g. Syntymäpaino siihen noin +400g eli olisi jäämässä isoveljeään pienemmäksi tämä. :) Mullehan siis sovittiin, että jos en oo maanantaihin 30.5. mennessä synnyttänyt niin käynnistetään. Tuun sitten kertomaan kuinka oikeaan tässä arviossa osuttiin. :)

Meillä päivää ennen synnytystä kontrolliultrassa lääkärin arvio oli 3,5 - 4 kilon väliltä n. 3,7 kg, ultran mukaan 3,7 - 3,9 kg. Sit synnytyspäivänä salissa kätilön arvioimana painoarvio oli 3,7. No, vauvahan painoi 3770 grammaa, että juuri lähemmäksi ei ois voinu päästä.

Mua vähän pelottaa vauvan paino. Esikoinen oli syntyessään 4100 g ja syntyi 40+2. Nyt jos tämä haluaa mennä paljonkin yli, niin miten iso tästä tulee. :/ Sf-mitta on jo isompi kuin esikoisesta. Olen neuvolassa puhunut pelostani monta kertaa, mut ei siihen ottaannuta.

Mulla oli vauvan painoarvio rv 38+4 4100g ja rv 39+4 syntyi 3855g painanut poika. Mulla oli myös sf-mitta isompi kuin esikoisesta, mutta arvion tehnyt lääkäri sanoi minun maltillisen painonnousun vaikuttaneen vauvan kokoon.

Huojentavaa kuulla Jelppis. Toivotaan, et meilläkin tämä toinen pysyis vaikka alle neljän kilon.

Tosiaan meillä viikko ennen synnytystä (rv 38+2) arvioitiin 3100-3200g. Eli syntyessään jotain 3400-3500g suunnilleen.

Vauva painoi syntyessään 3760g (rv 39+3) ja on hoikka, vaikkakin pitkä. Eli taisi osa painosta tulla pituuden puolesta :)
Tyttöähän veikattiin vartaloltaan raskaaksi/pyöreäksi silloin rv 35+5 ja ei sitä kyllä tosiaan ole :D

Meillä oli kokoarvio samana aamuna kuin sitten synnytys käynnistettiin rv 40+1. Ultralla arvio oli vähän vajaa 4.5kg. Synnytyslääkärin ja kätilön mukaan ei mitenkään niin suuri, mutta arviota eivät antaneet. Lopulta samana päivänä syntyi 4190g poika.

Ja se sf-mittahan oli 39+4 huimat 39cm ja poika oli laskeutunut jo aikoja sitten. Olihan se vauva iso, mutta pelkäsin paljon isompaa.

Muita kokoarviota ei saatukaan rakenneultran jälkeen, rv 21+6(?) silloin painoa pojalla 895g.

Takaisin