Painoarviot

frozenflower

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Ajattelin, että voisi olla kiva kerätä tänne painoarvioita, joita on saanut vauvoista raskausaikana ja lopulta minkä kokoinen vauva sieltä on lopulta syntynyt? :)

Tämän pikkukakkosen painoarvio oli 21+0 392g (vastasi viikkoja 20+6) ja 26+6 934g (vastasi viikkoja 26+2).

Esikoinen puolestaan arvioitiin 19+2 250g (vastasi viikkoja 18+4), 32+5 1700g ja 36+3 2400g. Syntyi rv 41+6 ja painoi 3920g.

Nyt katsotaan minkä kokoisena tämä pikkukakkonen syntyy :)

Miten oot frozenflower saanu nuin monet painoarviot?o_O
Mää oon saanu vaan yhen ja se oli muistaakseni viikolla 21 rakenneultrassa ja sillo painoarvio oli 351g ja oli siis kuusi päivää pienempi♡

Me ei olla saatu mitään painoarvioita mistään. Kysyin RUssa, mut en muista mikä oli kun ei kirjattu neuvolakorttiin. En keksi koska mitään painoarviota ees tehtäis enää, kun siis ei oo mitäänsä sellasia tutkimuksia tiedossa, mistä näkis mitään.

Miten oot frozenflower saanu nuin monet painoarviot?o_O
Mää oon saanu vaan yhen ja se oli muistaakseni viikolla 21 rakenneultrassa ja sillo painoarvio oli 351g ja oli siis kuusi päivää pienempi♡

Tämän toisen kohdalla on ollut nuo kaksi (rakenneultra+eilinen lääkärin tekemä ultra). En tiedä johtuisiko tämä lääkärin tarkki radista, että tarkistettiin onko "sokerivauva"(?).

Esikoisen kohdalla olisi ollut oikeasti vain kaksi (rakenneultra + synnytystapa-arvio rv 36+3), mutta rv 32+5 minut laitettiin kiireellisenä synnärille, kun epäilykseni lapsiveden vuotamisesta olivat lääkärin testin mukaan oikeat (oli siis tullut jo 32+1 myöhään illasta, mutta neuvolassa ei suostunut eräs hoitaja ottamaan tarkille seuraavana aamuna, kun oli 120% varma, että olin pissinyt housuun).
Tuo oli siis yksi ylimääräinen käynti.

Tämän kakkosen kohdalla tosin kävin ennen rakenneultraa synnärillä ultrassa keskellä yötä, kun jouduin vieraan hevosen potkujen kohteeksi yllättäen. Painoarviokin annettiin, mutta enhän minä sitä ulkoa muista :oops:
Edit 351g oli muutama päivä ennen rakenneultraa

Meillä ru:ssa painoarvio rv 21+5(vastasi viikkoja 21+4) oli 460g. Muita arvioita ei oo tullut. Nyt tänään neuvola ja toivon , että jotakin arvioo sais. Raskausdiabetes on ,mutta ruokavaliohoitoinen ja arvot pysyneet hyvinä. Silti ois kiva nähdä miten vauva on kasvanut <3

Meillekkin on annettu vaan yks painoarvio sillon rakenneultrassa, sillon rv20+4 ja painoarvio 381g.
Mullakin on ruokavaliohoitoinen radi joten mietin et mahdanko päästä äitipolille painoarvioon myöhäsemmillä viikoilla. Rv27+4 sf-mitta oli 27cm eli yläkäyrällä (tosin terkkari epäili vauvan asennon vaikuttaneen siihen, vauva oli tosi ylhäällä) Esikoinen oli syntyessään 4220g eli iso vauva hänkin, mulla ei sillon ollu radia mutta paino nousi kyllä vajaat 30kg raskauden aikana.

Sano neuvolassa että kun kaikki on mennyt näin hyvin ja arvot pysyneet hyvinä , ei oo tarvetta kattoo vauvan kokoa. Rv 36 on lääkäri jossa synnytys tapa arvio ja sillon on ultraus jossa saa paino arvion. Sitä odotellessa siis.

Meidän pikkuisten painoarvio oli 27+4
1300 ja 1400. Kuulemma hyvänkokoiset kaksoset.

Esikon ylisikaiskontrollissa josta jäinkin sitten käynnistykseen lääkäri arvio että vauva on iso ja vettä tosi vähän. Ei menny ihan nappiin, vauva oli 3482 ja vettä todella runsaasti. En tuon jälkeen ole oikein loppuviikolla tehtyihin arvioihin luottanut. Toisesta sanottiin että sopiva kun lähin tarkastuksessa lapsiveden meno epäilyn vuoksi ja jäin taas käynnistyksen, vauva painoi 3954. Meillä molemmat olleet pitkiä, 51 ja 52. Näistä kaksosistakin on nyt kolmessa ultrassa sanottu että ovat kovin pitkäjalkaisia mutta niin ovat kyllä molemmat vanhemmatkin:D

Rakenneultrassa 21+4 oli arviona 443g joka oli ihan normaali viikkoihin ja päiviin nähden. :)

eilinen arvio ä-polin kasvukontrollissa oli 1325g rv 30+0.

Meillä Pirkkalassa neuvolalääkärillä käsittääkseni aina ultra-laite käytössä ja sillä ainakin "minun" lääkäri mielellään tsekkaa vauvan. Viikko sitten arvioi 1330g vauvan kooksi. Oon kyllä etuoikeitettu tuon suhteen, oulussa ja kemissä olen kulkenut äitiysneuvolassa eikä koskaan ole aikasemmin neuvolassa ultrattu, Pirkkala tosin ostaa esim sikiöseulonnat yksityiseltä joten lienee ottaneet julkisella vain käyttämättä jääneen koneen käyttöön. Ja nyt tietty tuon kasvukontrollin vuoksi seurataan sitä painoa myös ä-polilla.

Mulla ultrissa kokoarviot on ollu: rv16+3 161g, rv17+6 218g, rv20+2 350g, rv25+1 777g.
Kaikissa koot on vastannu viikkoja, joissakin jopa päivälleen :). Loppuraskaudessa ei sitten enää ultria oo, joten pitää vaan luottaa siihen että kasvaa ajallaan:rolleyes:.

Hui ja hai. Tänään 29+0, ultrassa painoarvioksi tällä hetkellä 1590g :eek::rolleyes::nailbiting:
Sanelussakin mainitsi täysiaikaisena kookkaaksi!! Esikoinen oli syntyessään 4500g rv 41+3, päänympärys oli 38cm
Tulee taas hiki ajatuksestakin...

eilen arvio 1936g rv 32+2. hitsi ku ei tytöiltä ole painoarvioita tehty näillä viikoilla niin ei ole mihin verrata :P tytöt olleet 40+6 viikoilla,syntyessään n. 3,5kg, nuorin lähes 3,9..

Viime viikolla rv 28+4: 1125 g, huomenna ultrataan taas, saas nähdä saadaanko uusi arvio.

Mä sain viimeviikolla äitiyspolilla painoarvion rv32, 2200g (vauva isohko, ei kuitenkaan vielä liian iso) ja syntymäpainon arvio lääkäri olevan 4100-4200g. Esikoinen oli 4220g et samankokosta olis nyt luvassa.
Mulla seuraava vauvan painoarvio tehdään loppukuusta sit rv36.
Mulla jatkuu nää vauvan painon seurantaultrat ihan loppuun asti ton radin takia.

36+1 ja 3200g. Jotenki on kutina että tämä ehtii kiriä yli neljän kilon että heilahtaa.. Lääkäri tuumasi kuitenkin ettei mikään ylisuuri ole, pikkusen yli keskikäyrän mennään. Radin vuoksi ultrattiin.

Takaisin