Painoarviot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Annemari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu elikkäs painoarviosa käyty tänää tuon raskausdiabeteksen takia.
Viikkojahan on nyt 35+6 ja vauvan painoarvio oli 2766g ja syntymäpainoks arvioitiin 3,6kg.
Ihanan "pieni" vauva tulosa, kun esikko oli yli 4kg. Jospa nyt ei tarvis välilihaa leikata... Tai ainakaan niin pahasti kuin esikolta...

Me saatiin tänään 35+4 noin arvioksi vajaa 2,5kg ja laskettuna aikana jos syntyy niin painoa olis 3,3kg :)

Mulla oli tänään kontrolli äippäpolilla nyytin paino oli 2kg viikkoja nyt 33+6 ♥ Arvioi aika pikkuisen syntymäpainon sanoi että n.2995 g olis syntymäpaino. esikoinen painoi 3355g  ja syntyi viikolla 41+0 ♥  Että saa nyt nähdä :)Seuraava poli käynti olis 6.9. viikkolla 36+5 ♥

Meillä tänään äippäpolilla käyty painoarvioultrassa ja viikkoja olis 35+5 ja arvioivat et painais 2400g :) Tasasesti kuulema kasvaa "omalla" käyrällään vaikkakin hiukan alikäyrillä mennään.. mitään syntymäpainoarviota en saanut.

Olin äsken Kättärillä painoarviossa: 3,1 kg (rv37+1). Syntymäpaino n. 3,6 kg eli keskikäyrällä tai vähän yli mennään, kaikki siis hyvin :) Ei mitään estettä alatiesynnytykselle, huh.

Meidänkin Rimpula sai painoarvion tänään äitiyspoliklinikalla käynnin ytheydessä, kun ultrattiin korkeiden sykkeiden takia (siitä vastaus tulee vasta myöhemmin) mutta viikoilla 36+2 painoarvio 3132 g. Syntymäpainoa ei alkanut arvioimaan mutta kiva oli nähdä ultrassa ettei ole mitään rakenteellisia vikoja ainakaan sykettä nostamassa.

Niin ja se enää mikään Rimpula ole, kun ihan normaalikokoinen tai jopa vähän isompi vauva :)

ALICE_78: Miten sä pääsit sinne kättärille painoarvioon. Mä olen kysynyt neuvolasta niin sanovat vaan ettei tarvitse.
Itse siis aion synnyttää kättärillä kans.

Mäkin synnytän kättärillä aj tänään kävin sielä tarkistuttaa kuinka päin vauva on, nini eivät suostuneet katsomaan minkä kokoinen on! Mä yritän nyt kylläs it lääkärineuvolas saada tietoa et minkä kokonen olis

Meillä eilen synnytystavan arviointi rv36+1 ja painoarvio ~3200g. Syntymäpainoksi lääkäri meinasi 3800g-4000g. Eli ihan hyvän kokoinen vauveli on tulossa :)

Paino-arvio 37+0 3400g Isompi tulossa kun esikko, mut ihan normi kokoa kummiskin...

Painoarvio on tehty 35+6 viikolla. Arvion mukaan vaavi olisi nyt 2844 g ja laskettuna aikana 3500 -3600 g. Lääkäri vannoi että ei siitä mitenkään voi tulla yli 4 kiloista. Hyvä näin.

tänään oli lääkärikontrolli sairaalalla. ultrasta mittailtuna neitin kokoarvio nyt 2212g, rv 35+1. syntymäpainoarvioksi sanoi n. 3kg. ihan alakäyrällä kokoarvio menee. mulla ultrataan noin viikon välein korkeen verenpaineen takia.

Ei mee niinku Strömsössä... Tänään 36+0 painoarvio 3100g. Voi *****. Tätä mä NIIIIIIN pelkäsin. Kohdunsuu säännöllisistä ja kipeistä supistuksista huolimatta kuulemma täysin epäkypsä, vaikka todellakin toivoin jo muuta. Plus että lääkäri oli kaikin puolin inhottava eukko.

3 vkon päähän uutta aikaa ultraan ja sitten katsotaan käynnistelläänkö. Ei mee nyt ollenkaan tää juttu niin kuin olin toivonut jos siihen perhanan käynnistykseenkin vielä joutuu :/ Voi itkujen itku.

Vaavilla kaikki muuten hienosti, käyrilläkin istuttiin parikymmentä minuuttia ja hyvin jumpsutti.

Ikävää Hemmis, että lääkärikäynnistä jäi ikävä jälkitunnelma. Jo pelkkä lääkärin huono asenne voi pilata koko käynnin. Kyllä käynnistä jää paljon mukavampi olo, jos lääkäri on mukava vaikka saisikin harmillisia uutisia. Mutta ymmärsinkö oikein, että olet lääkärillä käynyt korkeiden sf-lukemien takia? Ei tuo 3100g rv36 liikaa ole. Itsellä oli 3200g, eikä koskaan ole valiteltu liian suureksi tai huomautuksia mistään tullut. Ja nämä on vielä viitteellisiä arvioita :)

Kyllä nimenomaan sen takia jouduin ultraan, että kahdella peräkkäisellä kerralla sf oli hippusen yläkäyrän yläpuolella. Viime kerralla se olikin jo takas käyrillä kun vauva oli laskeutunut oikein kunnolla. Täällä ottivat neuvolassa hirveät herneet noista mitoista ja samanlainen oli kyllä tuo lääkärinkin suhtautuminen tänään... Pääsin kotiin, itkeskelin pari tuntia ja etsin netistä käyrät ja hetkinen - vaavin painohan meneekin reilusti vielä yläkäyrän alapuolella. Siis mitä!? Oon nyt todella hämmentynyt enkä tiedä, että mitä tässä pitäis ajatella. Ensisynnyttäjä eikä mistään mitään kokemusta niin tottakai lekureiden sana on laki... Lääkäri näki kyllä miten paljon säikähdin kun pelotteli nelikiloisella vauvalla, miksei hän voinut vaikka kurkata, mahtuuko semmoinen pötkylä musta ylipäätään pihalle? Jotenkin musta tuntuu että mua kohdeltiin nyt aivan päin persettä.

Nyt sitten tietty hirveä pelko että synnytys menee ihan pipariksi enkä tiedä miten päin olisin tämän loppuraskauden ettei vauvalle tulis painoa liikaa :( Mulla on nimittäin aika selvät sävelet kuinka haluaisin synnyttää, mutta pelkään että tässä vielä ajaudutaan pahimmassa tapauksessa sektioon joka on mulle pahin painajainen. Käynnistyskään ei kuulunut suunnitelmiin :/ Lisäksi pelottaa se, että jos vauva jo nyt lääkärin mielestä liian iso, miksi ihmeessä hän laittoi mulle kokokontrollin vasta viikkoa ennen laskettua aikaa? Siinä tuskin on enää yhdellä viikolla kauheasti merkitystä vauvan kasvun kannalta että käynnistetäänkö silloin vai annetaanko mennä luomuna. Yritin kysellä mutta hän oli kai liian kiireinen vastaamaan. Kuulostaa varmaan hirveän itsekkäiltä nämä mun huolet synnytyksen suhteen, mutta nyt pelkään, että se luomusynnytys, (johon puututaan mahdollisimman vähän jos ollenkaan) jota olen yhdeksän kuukautta mielessäni "suunnitellut" ja johon olen monin eri tavoin niin henkisesti kuin fyysisesti valmistautunut, on vaarassa tulla viedyksi multa pois.

Tänään en ole sit osannut muuta kun itkeä ja nukuin melkein viiden tunnin horrospäikkärit kun oon niin väsynyt ja turhautunut. Viikotolkulla supistellut sekä kipeästi että ei-kipeästi, puukkoja sadellut eikä mitään alakerrassa tapahtunut. Tuntuu ettei kukaan tajua miltä tuntuu. Turhaanko tässä on valvottu käytännössä koko helvetin elokuu? Yö pelottaa kun sen saa taas valvoa yksin pelkojensa ja näiden ainaisten kipujen kanssa... Voi ahdistus! :/

Mulla on huomenna lääkäri neuvola. toivottavasti se suostuu mulle kertomaan vauvan kokoa! mulle ei ole vielä kukaan suostunut alkaa arvioimaan sitä! ainoastaan on snaottu että ei mikää pieni lapsi ole tulossa ja mä menen sf mittojen suhtee vielä yläkäyrällä!! vaadin huomenna kyllä et nyt katotaa jtn painoarvioo tai sitte laitatvat mulle lähetteen kokoarvioo kättärillel. turhautatvaa ku kukaa ei kerro mitää!

Hemmis, Sulla varmaan ollu se sama osatonylilääkäri kun mulla pe ja la... Oli just sellanen ynseä tapaus, eikä ois mullekkaan kertonu oikeen mitään jos en olis kyselly....

Mullahan on toi SF-mitta menny kokoajan sen ylimmän käyrän yläpuolella ja mulle ei olis tehty paino-arvioo ellei osa vesistä olis lorahellu sillo pe. eikä mulle sanottu mitään et tekisivät toista arvioo vaikka arvio oli isompi kuin teillä viikkoihin suhteutettunakin... Kummiskin sama synnäri. Esikko painoi syntyessään 3440g viikolla 41+6! Mä en kyllä olis kovin huolissani tuosta saamastasi arviosta, vauvan paino nousee lopussa n. 200g/vk pojilla enemmän kuin tytöillä. Joten teille olis tulossa arviolta vähän alle 4 kilonen jota ei nykyään pidetä isona muksuna... Muista myös et arviot voi heittää.... Ja sitäpaitsi stressaamalla ei tilanne muutu suuntaan jos toiseenkaan. Koeta vaan olla avoimin mielin!!! Tiedän kyllä että se on hankalaa!!!

Tsemppiä sinne!

Turhia valmomisia ei olekkaan palkinto on sen verta upea!!!

Kävi tänään ultrassa:  vko 36+2vauva painoi 2800g ja arvio syntymäpainosta oli 3400-3600g. Kohdunsuu puolipehmeä ja kiinni, kanavaa jäljellä 1,5-2cm (ollut kesäkuun puolesta välistä jo toi sama lukema). Luulin ja toivoin et olis ollu jo auki mut ei... Pää oli jo alhaalla mutta ei kiinnittynyt. Siellä oli terveydenhoitajaharjoittelija joka mittas sf-mitan ensimmäistä kertaa (lääkäri "käski" hänen mitata . Jalat piti olla suorana,vaikka sanoin et koukussa on tähän asti mitattu.. No,lukemaksi hän sai o 32 ku se viikko sit oli 30.Ens viikolla oma terkkari, saas nähdä ,minkä lukeman hän saa!!

Mäki kävin tos neukkulääkärissä, ei suostu mitään painoarviota snaomaan paljonko vauva on nyt ja paljonko tulee olemaan. vituttaa ku ei kukaa kerro mitää.. 

Takaisin