Painoarviot

Dindi

Silmät suurina ihmettelijä
Sieltä se elokuu vaan tekee tuloaan ja loppu lähenee itse kullakin (jes!)
Siispä koottaisiinko lista tehdyistä painoarvioista, mitatulta raskausviikolta ja syntymäpainoarvio...

Itsellä oli 36+0 käsikopelolla arvioitu 2,5kg, mutta ultra näytti lukemia 2400g.. Pää vastaa viikkoja, mutta kroppa on kuulemma parisen viikkoa jäljessä tai sit asukki vaan on siro, senpä vuoksi joutuikin vielä kasvukontrolliin parisen viikon päähän (ellei kuulemma ehdi synnyttää ennen sitä).. Syntymäpainoarvioksi saatiin noilla lukemilla 3-3,5kg :)
 
Meilla on sitten isompaa kokoa. Viikolla 37+4 paino arvio oli 3450g (Laakari tosin sanoin etta ultrakone nayttaa aina 200-300g enemman?, mene ja tieda) Syntymapainoksi arvioi 3800g.
 
Vauvalle tehtiin viime viikon sairaalakäynnillä painoarvio, joka oli 2,5 kg, tuolloin viikkoja oli 35+6. Eilen oli varsinainen lääkärineuvola, ja siellä lääkäri sanoi ettei ole järkevää tehdä painoarviota koska se ei ole paljoa viikossa muuttunut. Joten en saanut mitään syntymäpainoarviota. 200-250 grammaa kasvaa suunnilleen viikossa, joten itse arvioiden jos menee laskettuun aikaan asti, niin vaaveli voisi painaa semmoiset 3250 g. Saa nähdä sitten. :)

**Muoks. Eli mähän laskin päin mäntyä... :) Eli oman laskujen mukaan laskettuna aikana vaavi painaisi noin 3,5 kg (unohdin laskea vielä yhdeltä viikolta aiemmi). Mutta saa nähdä. Kunhan ei kasva yli nelikiloiseksi, mun oma isä on ollut 4,1 kg syntyessään. :) En jaksa raahata semmosta painoa...
 
Noniin, painoarviotakin saatiin tuolla synnytystapa-arviossa :) Eli nyt viikkoja 35+6 ja painoarvio 2700-2800g ja lasketunajan painoksi arvioi lääkäri 3400g :) Eli sopivan pikkunen vauva!
 
Meillä ultrattiin viikolla 34+1 Tyksissä kun käytiin tiheiden supistusten vuoksi ja silloin lääkäri sanoi että vaavi oli n.2400g. Sanoi että viikkoihin nähden hyvän kokoinen. Nyt viikkoja 36+6,saa nähdä mikä on paino sitten kun syntyy,kun mitään arviota ei ole meille sanottu... :)
 
Kcatri:  Mun käsittääkseni ne käyrät ei mee niin tasasesti loppua kohden vaan se kasvutahti hiipuu.  Ainakin muistaakseni oli niissä käyrissä mitä mulle siellä äitiyspolilla näytettiin.

Jotenkin huvittavaa kun mun piti mennä sinne kontrolliin kun epäiltiin lapsen olevan jotenkin kitukasvuinen ja tässä äkkiseltään tuntuis olevan taas isoimmasta päästä <:D  Mulle itelle se 3,7kg kuulostaa vaan niin vähältä kun toi esikoinen oli kuitenkin sen 4260g syntyessään.  Sen painoarvio oli synnärillä vielä 3600g ja rv36 lääkäri ennusti 3,5-4kg syntymäpainoksi.  Mutta sillon ei kyllä ultrattu.
 
Meillä painoarvio oli viikko sitten rv 35+1 2600g eli itse laskettuna arvioitu syntymäpaino ois 3600g. Jostain luin, että paino voi nousta loppuajasta vauvalla n. 200g/viikko.
Ois kiva tietää myös kumpi kellekin on tulossa jos siis on tiedossa, voisi vähän vertailla sukupuolten välistä painoa. Itsellä ei ole tietoa kumpi tulee :)
 
huu,
meille tehtiin tänään painoarvio 36+4 2800g.
ei siitä lopullisia painoja kehitelty. Eikä tiedetä kumpi on..jännittää.
 
Meillä tehtiin painoarvio ultrassa rv 36 ja lääkäri arvioi, että lapsi painaa 2300g.
Tyttö syntyi sitten seuraavana päivänä ja painoi 2855g. Viikossa putosi syntymäpainosta 200g pois ja viime pe oli painoa 2,6kg. Sintti meillä asuu :D <3
 
Saatiin tänään (rv35+5) ultralla kaks eri arviota: 2,1 kg ja 2,4kg. Papereihin lääkäri kirjoitti sitten 2,3kg eli oisko se joku keskiarvo. Pieni poika tulossa. :)
 
Painoarvio raskausviikolla 35+6 oli 2,7 kg. Syntymäpaino arvio n. 3,5 kg.

Niin ja tyttö olis tulossa.
 
Meillä tuo painoarvio oli viikolla 36+4 3200g. Eli jos syntyy laskettuna aikana niin n.3800g. Poika siis tulossa.
 
Meillä arvioitu paino rv:llä 38+2 oli 3,1kg ja nyt muutaman päivän päästä olis suunniteltu sektio perätilan ja jalkatarjonnan takia ja silloin siis rv 39+2.
 
haisu:  Onpa reilun kokoinen vauva!  Mutta onneksi isot vauvat on usein vähän helpompia käsitellä :) 

Mulla muuten meni ihan mettään toi painoarvio.  Tosissaan 3,7kg oli vielä synnärilläkin arvio ja tyttö painoi 4310g.  Mutta voipa nuo mennä myös toisin päin!
 
Minun tyttöni arvioitiin 39+ ? viikolla 3200g mutta syntyessään tyttö painoikin vain 2890g.
 
Takaisin
Top