Painoarvio

Carousel

Jostain jotain jo tietävä
Ovatkos muut saaneet vauvojen painoarvioita? Itse kiinnostuneena kyselen kun itselle sellainen tänään annettiin. Koko ajan ollaan hitusen keskikäyrän yläpuolella menty ja nyt rv 35+1 ultran mukaan paino 3060g, n. 4kg kieppeillä olis siis LA:n paino.

Vähän jännittää että josko sieltä reippaasti yli 4kg tulee, toivotaan parasta ettei kovasti isommaksi tulisi. Suvussa tosin paljon n. 4kg paikkeilla syntyneitä joten hyvinkin varmaan sinne paino asettuu. Onneksi samaan syssyyn lääkäri arvioi lantion olevan hyvinkin tilava että kyllä pitäis isompikin mahtua syntymään :D
 
Heips, ja anteeksi tunkeiluni, kun pomppaan tuolta maaliskuisista tänne höpöttelee :D Sain kans painoarvion kun viikkoja oli tuo 35 ja arvio oli n.2500g josta sitten lääkäri povasi sitä nelikiloista. Noh mulla on laskettuaika 19.3 että saas nähdä miten pitää paikkaansa, mutta siis meillä ollut samoilla viikoilla puolenkilon ero ja syntymäpaino olis sitten muka sama niin..hui...tulen kyllä kertomaan jos synnytän sen nelikiloisen niin tiedät sitten odotella sellaista sutjakkaa viiskiloista :D
 
oho! miten voi arviot heitellä noin paljon?? joo tuu kertomaan sitten että miten sun kohdalla niin tietää varautua :D Itsekin kysyin vielä lääkäriltä että tän hetken arvion mukaan että onko miten todennäköistä että tulis reilusti yli 4kg ja sanoi että tuskin ihan niin isoa mutta että kookkaampi kuitenkin. Kääk. No, ei auta kun vaan antaa ajan kulua ja odotella. Nää on taas näitä asioita minkä täytyy antaa vaan mennä painollaan ja yrittää malttaa odottaa tulevaa! :)
 
piti viel tulla lisäämään kun aloin laskemaan painonkehitystä... :D että keskimäärinhän puhutaan siitä n. 200g painonnoususta viimeisillä viikoilla eikö? Ja laskin että jos safiye sulle on povattu 4kg painavaa LA mennessä niin vauvan painon pitäis nousta joka viikolla se 300g että saavuttais 4kg LA mennessä, kuulostaa aika paljolta? Joten voisin kuvitella että hieman turvallisemmin mielin voisit odotella hiukan pienempään vauvaa kuin 4kg.

Täytyy yrittää luottaa lääkärin arvioon ja mennä tilanteen mukaan, lisäksi aina on olemassa se virhemarginaali joka voi osoittaa kumpaan suuntaan tahansa joten ei auta kauheasti spekuloida etukäteen tulevaa vaikka kuinka tekis mieli x)
 
heipsan.. 
tänään kävin neuvolassa ja yritin kysellä että voiskos lapsesta saada painoarviota.. kuulemma vain ensisynnyttäjät saa painoarvion (näin ainakin täällä meilläpäin ilmeisesti). tai jos on jotain erikoista.. harmitti kyllä hieman kun nyt on ilmeisesti poika tulossa ja pojat on yleensä isompia kun tytöt... niin olisi ollut kyllä kiva saada vähän viitettä siihen että minkäs kokoista sitä ootellaan. esikoinen oli 3565grammaa syntyessään (sillon tosin painoarvio oli yli 4kg) ja mentiin sillon sen kaks viikkoa yliaikaiseksi.. ja tosiaan tyttö kyseessä oli. 
 
Mä olen saanut tässä raskaudessa paino arviot molemmissa ylimääräisissä kontrolli ultrissa. Viikolla 32 1800g ja rv 34 2300g. Viikon päästä olis taas istukka kontrolli, joten saan varmaan sit taas uuden arvion. Silloin päätetään myös sektioaika.
Edellisessä raskaudessa en saanut yhtään painoarviota. Tyttö syntyi 40+5 3150g, eli luulen että nyt on isompi vauva tulossa. Espoossa ei anneta koko arvioita eikä tehdä synnytystapa arvioita, jollei epäillä jotain minkä vuoksi normaali alatiesynnytys ei kävisi. Tai ainakin näin meidän kohdalla on toimittu.
 
heis, mulle on annettu arviot äitiyspoliklinikalla. ilman niitä käyntejä tuskin olisi saanut. rv 30+4 arvio oli 1300 grammaa ja rv 32+4 arvio 1800 grammaa. (Tyttö) kahdessa viikossa oli hienosti kasvanut, vaikka ihan normikokoa oli aiemminkin.. :) Syntymäpainoksi arvioi 3,5kiloa. 

muoks: siis rv 40+0 syntyessään 3,5kg, jospa sinne asti mennään :)
 
Minulla oli äsken neuvolalääkäri (rv 35+5) ja painoarvio 2465g, eli keskikäyrälle meni vauvan tämänhetkinen painoarvio! Ei oikein osannut arvioida syntymäpainoa tuo lääkäri. Sanoi, että siinä 3500g ylöspäin tällä painonnousulla. Saapi sitten nähdä! Ainakin on kasvanut poika ihan normaaliin tahtiin ja kaikki kunnossa muutoinkin - hyvä niin. :) 
 
täällä oli viikolla 30 ylimääränen äitipoli kasvun seuranta ja sillon oli painoarvio 1673g. maanantaina ois synnytystapa-arviointi ni sitte sais varmaan tietää sen nykyisen painoarvion. muuten ei ookkaan mitään tietoa. vähän jänskättää että kui iso kaveri ois tulossa. 
 
Meidän vauva jatkaa kasvuaan tiukasti keskikäyrällä. Eilen 37+0 oli arvio 2955g. Suunniteltu sektio on tasan kahden viikon päästä ja sitä ennen ei ole kontorolleja. Jos vauva jatkaa samaa tahtia kasvua 200g / viikko niin syntymäpaino on siinä 3400g. Eli olis noin 300g enemmän kuin meidän esikoisneiti joka syntyi melkein 2 viikkoa myöhemmin eli 40+5 ja painoi 3150g. Aika pian siis nähdään pitääkö arvioit paikkansa vai ei...
 
Juuri äitipolilta kotiin palanneena ja painoarvio saatuna. 3097g olis tällä hetkellä. Nyt vaan jänskättää sitten että kuinka paljon kasvaa vielä ja millonka haluaa ulos. Lasketun ajan aikoihin pitäs sitten seuraavan kerran käyä kurkistelee arviota jos ei ole syntyny vielä.
 
Mulla oli maanantaina, eli 37+4, viimeinen kontrolli äitipolilla ja painoarvio 3400g. Itte oon laskenu, että se meinais "normaalilla" painonnousulla, että LA-paino ois 3800g. Harmi vaan, ku oon melko varma, ettei lähe ittekseen käynnistyyn ni menee yli ja sitten paino menee yli 4kilon. Ja tän raskausdiabeteksen takia vauvalla se paino tod.näk. nousee hieman enemmän ku normisti.. Lapsen isä paino syntyissään 4600g.
No onneksi lääkärit on lohdutellu, että lapsen kyllä pitäis mahtua tulemaan. Ku on perheen naisilla kapeat lantiot ni ei oo aina mahtunu alakautta syntymään.
Peukut pystyssä!!
 
Minua pelotti vauvan painoarvio, koska olin itse melko isokokoinen vauva. Onneksi mies oli pienempi syntyessään, joka varmaan vaikutti meidänkin vauvan kokoon, koska n. 3 kiloinen pallero olisi kuulemma syntymässä huhtikuussa. Toivotaan, että arvio on oikeassa.
 
Täällä odotellaan kans reilun kokoista beibiä syntyväksi. Rv 37+5 sain viimeisimmän ultra-arvion ja silloin se oli 3669g!! Ja vielä kannatellaan masua mukana, eli kyllä toivon todella et tää murunen alkais jo syntyä! Lääkäri kyl yritti rauhoitella mua että ei usko vauvan mikään aivan jättiläinen olevan ja hyvässä asennossa vaikuttaa olevan niin ei pitäis olla ongelmaa alateitsekään synnyttää. Sano kans lisäksi et usein synnytyksestä tekee hankalamman vauvan asento (esim kasvotarjonta, käsi poskella jne.) eikä välttämättä se koko. Ei auta kun luottaa ammattilaisiin ja mennä tilanteen vaatimalla tavalla. 
 
Mulle on tähän asti neuvolassa aina sanottu, että syntyvä kaveri on pieni ja siro, mutta eivät ole antaneet tarkempia painoarvioita. Perjantaina meille sitten tuli ylimääräinen äitipolikäynti lapsivesiepäilyn takia ja silloin saatiin painoarvioksi rv 37+0 2600 g. Pitäisi siis olla tulossa pienempi kaveri kuin siskonsa, jonka painoarvio viikolla 36+0 oli 2700 g. :)
 
Pitää tänne tulla mainitsemaan kans vielä et melkolailla oikeilla suunnilla painoarvio oli mutta hitusen yläkanttiin meni eli arvio rv 37+5 oli toi 3669g ja syntyi rv 38+6 3685g. Pituutta syntyessä 50cm.
 
sain arvion 36+3 3600 toivon et ei pidä paikkaansa kaksi edellistä lasta oli syntyessään 39+4 3480 ja 38+3 3490
 
Takaisin
Top