paino

Oho, on kyllä tullut painoa, mutta eipä sitä voi muiden kanssa verrata, toisille vaan tulee enemmän.
Itselläni ei ole painoa tullut kun reilu 3kg. minulla oli myös jonkun verran ylipainoa, kun raskaus alkoi, ja sen takia joudunkin sokerirasitukseen 1.3.
Kaverini sai painoa raskauden aikana 26kg, eikä mitään selkeetä syytä ollut painoon, sitä vaan tuli, Rv. 20 painoa oli kertynyt +15kg, mutta kyllä se on lähtenyt poiskin.
 
 
Sf-mittani oli 19,5cm kun kävin neuvolassa Rv. 21+1.
Neuvolakortin (takasivulla muistaakseni) on se mittataulukko, niin siitä näkee viikot ja sf-mitta. Siihen mulle merkittiin, ja osaat itsekin katsoa taulukon perusteella mihin käyrään sf-mittasi menee!!!
 
Voi hyvin[:)]
 
kattili: Minäkin olin ennen raskautta jo hieman ylipainoinen ja täällä ei neukku ole kovinkaan kannustava... :( Kiloja tullut nyt 5kg. Ja SF-mitta oli 20 viikoilla 20+3 Ja kovasti kehottaa laihduttamaan vaikken kovin "läskiksi" tunne itseäni. Esikoisessa kiloja tuli silloin 25kg.. Et nyt ei ole tullut niin paljon
 
Heips..

Täällä taustalla lueskellut tiedän juttuja ja tosiaan mulla kans tullut kiloja jo 9.. Plaah!
Mulla oli SF-mitta jo huikeat 29!! Ihan kummallista.. Mittaskohan se terkka jotenkin väärin?!
Mulla sokerirasitus 1.3. Eikä ekasta lapsesta tullut kuin 14 kiloa lisää painoa.
Laskettu aika mulla 3.6.
 
Pippana82 mullaki jo näyttäs tuolla 24 sf-mitalla olevan yläkäyrillä tuo. hmm, onkohan oikein, en tiiä, onkohan kellään muulla moista kokemusta.

ja Virginia, en voi ees kuvitella miltä tuntuis jos oman huolen lisäksi neuvolantäti ei vielä olis kannustava. kun eihän sulla oo tullu paljon yhtään painoa lisää, jos minuun ainakin vertaa[:D] ja väärin se kyl sanoo jos laihuttaa käskee. ompa inhottavaa tollanen.

kaippa tämä on vaan hyväksyttävä:(!!! ( vaikka nyt jäi mieliteot unholaan)
 
Mulla viikkoja nyt toi 37+4 ja kiloja tullut 21 lisää normaali painoinen olin ennen raskautta. Itse en saa  millään pidettyä painoa kurissa vaikka söisin ja tekisin mitä niin koko ajan nousee mutta sit taas mulla kyllä menee toi sf mitta ihan käyrillä
 
Mulla oli SF mitta vko22+4 16cm
 
kattili: Totta.. Ja kun mentiin yläkäyrille ihan tän SF-mitan kanssa niin ei ollu mielissään..Voi että pääsis muuttamaan niin sais eri neukkutädin! Ihan inhottaa jo maaliskuun aika... yäh ;/
 
Mulla paino noussut 8 kg, ja tuntuu että se nousee vaikka söisi kuinka kevyesti ja jättäisi herkut pois,ja liikkuu suht usein[&:]Joillakin se vain nousee, vaikka mitä tekisi. sf mitta oli 19 20+5 vkolla..
 
Mulla oli myös lähteny paino ihan järkkyyn nousuun. Nyt tullu yhteensä 8 kg ja rv 23+4, ja painoa oli himpun verran liikaa jo ennen raskauttakin.. [8|]  Ei mua kuitenkaan alettu siitä morkkaamaan neuvolassa. Terkkari vaan sano et on sit raskauden jälkeen helpompi päästä kiloista eroon jos niitä ei ihan hirveesti ylimääräisiä kerrytä.

Mut aika karmeeta kun jotain oli kehotettu laihduttaa raskaana ollessaan. Mulle nimenomaan sanottiin et edes imettäessä ei sais laihduttaa kun ne kaikki kuona-aineet menee sit suoraan siihen äidinmaitoon.

Viimeksi neuvolassa rv 22+6 sf mitta oli 24 eli käyrien yläpuolella mennään.

Kiloja tulee mitä tulee, taistellaan niiden kans sit myöhemmin!
 
Kyllä mä ite otan mieluummin "muutaman" ylimääräisen kilon raskauden aikana, kuin sen, että tuo ipana ei kehity tuolla kunnolla. Ja noh.. mun molemmat aikaisemmat on olleet 4kiloisia ja kätilötkin sanoneet että paljon helpompi tuollaista mötkälettä on käsitellä, kuin sellaista kolmekiloista. Raskaus aika on muutenkin mulle ihan helvettiä. Hiukset ja kynnet todella huonossa kunnossa, samoin iho, vaikka tekis mitä. Selkään alkaa sattumaan hyvin aikasessa vaiheessa ja olo on muutenkin niin fresh, että.. Eli olen asennoitunut niin, että tän muutaman kk saan näyttää ihan kamalalta, mitä nyt välillä yrittää näyttää jopa ihmiseltä. Ton miehen kanssa ei ole ongelmaa. Ymmärtää, eikä ole kuitenkaan heti muita naisia katselemassa. [:D]
Mulla molemmissa raskauksissa tullut 24 kiloa lisää painoa, mutta kaikki olen saanut pois. No taitaa tuossa yks kilo ylimääräistä pyöriä, mutta toisaalta tykkään siitä että mulla on edes jonkinlaiset rinnat [:D] Nyt mennään C-kupissa, imetyksen aikaan tulee D käyttöön. Ja normaalisti mulla on pieni B, että mies on vähän ihmeissään näiden ryntäiden kanssa. Onneks tuumas, että ne pienemmät on kuulemma kivemmat, ettei saa päähänsä ehdotella mitään suurennusjuttuja [;)]
Mutta todellakin, mikäli ne sokerirasitustestit menee ilman hälyttäviä tuloksia, huolehtikaa niistä kiloista sitten, kun se synnytys/imetys on ohi. Niin mä ainakin teen..

Ja joo, tässä on tällänen aika linkki mistä mä joskus seurailin tota painoani, kun siinä näkyy tuo keskimääräinen painonnousu raskauden aikana viikko viikolta. Hirveen vakavasti en tuota itse kyllä katellut, lähinnä pyörittelin itselleni päätä, mutta kuitenkin [:D][:D][:D]

http://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus_ja_synnytys/110/raskauskiekko
 
Minä kans täältä 31 viikolta lohduttelen, että kyllä painonnousu todennäkösesti pian tasottuu. Itselläni oli tullut ne kymmenen kiloa jo 22 viikolle mennessä, mutta sen jälkeen painonnousu tasoittunut eikä viimosten kahden ja puolen kuukauden aikana oo tullut kun pari kiloo. Toki voi paino vielä lopussa noustakin kun alkaa turvotusta tuleen, mutta toivottavasti ei enää paljoa. Oon huomannut, että monella jolla alussa ei tuu juuri mitään, niin tulee sit lopussa paljon ja tietysti päin vastoin. Kovin yksilöllistä.
 
No toivottavasti mullakin tää painonnousu tasottuu. Liikun paljon enkä nyt ihan älyttömiä mässäile. Ja silti painoa on tullut jo 7 kiloa ja raskausviikkoja 21 + 3. Oon kyllä ollu ihan normaalipainonen ennen raskautta... jotenki vaan tuntuu paljolta lyhyessä ajassa!!
 
ja minä kun painin täällä taas päinvastaisen ongelman kanssa.[&:] kätilö sanoi rakenneultrassa että tulossa tosi pieni ja siro vauva. neuvolassa tammikuun alusssa sitten painoni oli pudonnut ja nytkään se ei ole noussut kuin vajaan kilon normista painostani. sanoi että seuraavaan neuvolaan olisi hyvä että sitä painoa olisi tullut lisää.. huomenna neuvola eikä oo tullut painoa. vaikka syön ihan normisti tosin annoskoot on ehkä liian pieniä ja liian harvakseltaan. täysinäinen olo tulee tosi helposti ja olo menee tosi vaikeaksi. nyt pelottaakin että saakohan se vauva tarpeeksi kasvuaineita jos kerta on niin pieni??? [:o]
 
hani:
mulla on sama ongelma. painan edelleen yli kilon vähemmän kuin silloin, kun
tulin raskaaksi. pitäisi vaan syödä ja syödä, mut mä syön nyt jo kaksi lämmintä
ateriaa päivässä + tuhottomasti välipaloja ja viikoittain herkuttelen pitsalla
tai hampurilaisilla. seuraava neuvola-aika on ens viikon keskiviikkona ja oon
päättänyt keinolla millä hyvänsä saada sitä ennen painon nousemaan yli 50 kilon!
 
kyllä se lapsi siellä tarvittavat ravinteet ottaa, korkeintaan te itse siitä kärsitte. Todella yksilöllistä tuo painon kertyminen, ja jos sitä ei kerry, ja kuitenkin neuvolassa sanovat mukelon kasvavan normaalisti, olisin täysin huoletta. [:)]
 
kattili Ei se murehtiminen kuitenkaan muuta asiaa niin häntä pystyyn vaan! [:D] Sisus on tärkein tässäkin hommassa ja jospa se painonnousu meilläkin sit tasoittuis...

Kyllä on painohuolia näköjään molempiin suuntiin! [:-] Missä olis se kultainen keskitie? Voin lahjoittaa jollekin kiloja postimaksua vastaan!
 
Mä koen olevani ainakin vielä toistaiseksi kultaisella keskitiellä. Rv. 23 alkoi juuri ja viime viikolla neuvolassa raskauskiloja oli tullut 3. Nyt tosin saattaa olla tullut kilo lisää, herkut ovat alkaneet kovastikin maistua! :D
 
Tänään oli käynti neuvolassa ja paino oli onneksi vain vähän noussut.. Joulukuun puolenvälin ja tammikuun lopun väliin oli tullut noin 300g viikkoa kohden, nyt siitä tammikuun lopusta tähän päivään vaan 70g viikkoa kohden. Tosin hajonta on vähän suppea, mut kaikenkaikkiaan kiloja on tullut alusta noin 4,5kg eli varsin kohtuullisesti.

Mulla on kanssa hiukset, iho ja kynnet ihan karseessa kunnossa... Ihmettelin kun olin luullut, että hiusten pitäis nyt olla niin hyvässä kunnossa. [&o] Mutta ei, ja kasvoissa atooppisuus jyllää ja sit yht'äkkiä tulee finnejä mukaan[:@].
 
tähän mennessä sellenen reilut 6 kiloa on keskiarvo, kuulemma. Kävin kattomassa tuolta raskauskiekosta :D no mä oon vetänyt tuplat [:D][:D][:D] ... niin kuin aina ennenkin tässä vaiheessa. Noh, ens kesä tuleekin olemaan hyvin liikuntapainotteinen, että saa noi kilot pois.

Ja juu, se sf-mitta.. Voi heitellä todella paljon mittaajan mukaan ja toki myös siitä, kuinka paljon äidillä on ns. ylimääräistä siinä kohdun päällä. Itelleni kertyy ihme rasvavarasto tuohon vatsaan joka ikinen kerta, joten mulla sf-mitta viimeviikolla 26. Muuten tossa vatsassa ei tuota pullataikinaa juuri ole, pelkkä sellanen kurttunen kasa venynyttä nahkaa (ei oo kaunista), mutta aina raskaudessa se siihen ilmestyy, samoin käy rinnoille. Muuten tuo rasva ei juurikaan kerry muualle. Jännä! No olen tottunut [:D]
 
Takaisin
Top