Paineen tunne alavatsalla

äskoo

Oman äänensä löytänyt
Mulla tänään viikkoja tasan 17 ja nyt viime päivinä on ilmaantunut jännää paineen tunnetta alavatsaan.. Ei ole kipeä niinkään eikä mitään vuotoja ole ollut. Onkohan normaalia näillä viikoilla, onko muilla ollut? Ainakin viikon verran ollut myös semmosta vihlovaa tunnetta alapäässä, siis ihan emättimessä. Säteilee myös peräsuoleen... Kaikenmaailman vaivoja sitä tuleekin, luultavasti ihan kohdun kasvusta johtuvia vai mitä sanotte?
Liikkeitä en ole vielä tuntenut mutta kotidopplerilla sydänäänet kuuluu, joten kovin huolissani en ole..
 
Ilmottaudun paineen ja alapääkivun/vihlonnan omaaviin. Mulla ollu reilu viikon jo tuota kipuilua, ja se on ihan luulisin niitä kasvukipuja ku kaikkipaikat leviää. Paineen tuntua on ollu kans jo jonku aikaa ja ilmenee siten ku kävelen paljo tai nostan paljon jotain. Ja mulla siis viikkoja 16+3 ja toista lasta odotan. Esikoisen kohdalla oli mutta paljo myöhemmin omasta mielestä mitä muistan. Mutta ihan samaa. Ja niitä harjotus supistuksia oli sitte kans ja jatkuvasti, eikä tarvinu edes tehä mitää. 

Ei tarvi olla huolissaa, voihan asian ottaa puheeksi neuvolassa, jos ne antais jonku virallisen selityksen sille että miksi sattuu alapäähän vaikka kohtu kasvaa ylempänä.. :)
 
Kiva kuulla, että on luultavasti ihan harmitonta kipuilua. Ekaa kun odottaa niin kaikki pienetkin jomotukset laittaa merkille ja usein huolestuu ihan turhasta :)
Jostain kumman syystä mulla kipuilee alavatsa enemmän oikealta puolelta, ihan niinkuin olis jotain munasarjakipua. Alkuraskauden ultrassa gyne sanoi että oikeassa munasarjassa mulla on keltarauhaskysta, en tiedä vaikuttaako se jotenkin.
Noh, eipä nuo kivut onneksi niin kovia ole että kipulääkettä tarvis, eikä jatkuvaa kipua ole, joten nyt vaan jos pystyis nauttimaan tästä raskaudesta niin jes :)
 
Mulla kans noita samoja tuntemuksia. Vihlontaa (ja just tolleen säteillen peräsuoleen) oli ekassa raskaudessa ihan tosi paljon, nyt on ollut vähemmän. Ehkä se on jotain paikkojen venymistä tosiaan, tms. Ja suolisto ja limakalvothan raskauden aikana muuttuu (mitenköhän se olikaan... venyy, paksuuntuu.. jotain sellaista), että ehkä ne kivut siihenkin liittyy. Paineen tunnetta alkoi mullakin tuntua joskus siinä rv 16-17, aattelen aina välillä sen johtuvan siitäkin, että vauva puskee jaloillaan mun selkää/keuhkoja päin ja siitä sitten aiheutuu painetta tonne alemmas. Voi olla kuvitelmaakin, ja paine johtua ihan vaan kohdun kasvusta, mutta musta on kiva aatella sen olevan osa vauvan liikkeitä. :)
 
se sun kysta voi vaikuttaa pieneen kipuun, mutta mulla ainakin ekassa raskaudessa oli kivut oikeella enemmän kun mukula majaili sillä puolella. tää nykyinen potkii enemmän vasemmalle ja oleilee siellä, niin kipuja tuntuu enemmän vasemmalla.

kohdun kasvukipuja ne on, ihan harmittomia siis. miksi missään ei vaan sanota, kuinka aikasin niitä rupee jo tuntumaan? ;)
 
Mullakin tuntuu aina sillon tällön ihan siltä niinkun alapäähän työnnettäis suurimpiirein jotain puukkoa kun vihlasee oikein kunnolla. Onneks se kipu kestää vaan sekunnin tai kaks. Oon kans miettinyt että onkohan ihan normaalia, mutta kai se sitten on. :)

Mulla löydettiin ultrassa n. 3,5cm x 3,7cm kysta vasemmalta puolelta ja aina välillä tunnen että kysta on olemassa, mutta onneksi siitä ei ole aiheutunut suurempia kipuja ainakaan vielä.
 
Selkeä voimakas ja kiristävä päineen tunne alavatsalla on mulla selvä supistus. Supistuksia tulee jos kyykin oikein paljon esim. kukkapenkkejä kitkiessä. Sit lisäksi tunnun saavan kunnon supistuksen/supistuksia aina seksin jälkeen. Supistukset onvat nyt jo melko kovia ja inhottavan tuntuisia. 
 
Takaisin
Top