Painajaisia??

_nisupulla_

Jostain jotain jo tietävä
Näkeekö kukaan muu painajaisia? Mikä niitä saa aina raskausaikana näkemään? Mulla aivan kauheita painajaisa pettämisestä..siis että mies pettää ja jättää? Keskenmenoista nään myös toistuvia painajaisia. Pettämispainajaisille ei pitäs olla mitään syytä kun meillä menee hyvin ja turhia ei edes riidellä..keskenmenoakaan ei periaatteessa tarviis enää pelätä kun kuiteskin jo tän verran vkoja takana..en tiiä peilaako sit viime talvinen km vielä tuolla takaraivossa nuita kauhukuvia tuonne uniin..vai hormoonitko ne saa mielikuvituksen juoksemaan? Onko kohtalotovereita?
 
Esikoista odottaessa ja keskenmenneessä raskaudessa mulla myös hirveitä unia. Just pettämisestä ja jättämisestä ja keskenmenosta..... Vaikka meilläkään ei huolta tuosta pettämisestä eikä jättämisestä pitäis olla. Nyt ei ihme kyllä tässä raskaudessa ole painajaisia näkynyt, outoa kyllä!
 
Joo mulla kans painajaiset riesaa, ja just lähinnä että mies jättää ja lähtee jonkun kissan matkaan, tai muuten vaan ilmottaa jättävänsä mut ja lapsen yksin. Vaikkei syytä huoleen ole ja vaikka näin kävisikin niin huolta mullei oo selviämisestä. Mutta monet ystävät on sanoneet kokeneensa samantapaset unet ja kuulemma hyvin yleistä. Varmaan hormoonipohjasta....niinku kaikki nykyään :) Tosin oon huomannut että kun sanon miehelle illalla että pitää mua kainalossa ja "nukuttaa" mut niin ei tuu painajaisia.. Outoja unia kyllä, muttei pelottavia :) Kai se välitön läheisyys välittyy alitajuntaankin jotenkin :)
 
Eli tää on siis ihan normaalia? :o Hullua. Mä oon kanssa nähny noita pettämis unia ja unissa se pettäminen tapahtuu mun silmien edessä enkä pysty tekemään mitään. Ja tiedän ettei tosielämässä niin kävisi, mutta kyllä toistuvasti tuollaiset unet ahistaa. :/ Mutta ehkä se siitä. :)
 
Jooo-o mä olen nähnyt ihan kauheita unia. Lapseen liittyy kaikki. Keskenmeno yms. Pahin - josta heräsin hysteerisenä itkien - oli uni, jossa tutustuin ja rakastuin lapseeni, joka sitten jo käveli ja putosi ikkunasta ulos. Näky kuolleesta lapsesta pihallamme jäi mieleen moneksi päiväksi ja itketti. Äitini mukaan täytyy käsitellä pelkoja ja tulevaa vastuuta tällä tavalla. Mutta AAAAAhdistavaa tämä on. Unissa peilaamme pelkojamme ja noi pettämis-jutut varmaan tulee jostain sellasesta, kun tarvitaan miehiämme taas pian enemmän ja enemmän, niin jollain lailla pelottaa alitajuisesti heidän menettämisensä.

Nämä unet kuulema vielä loppuraskautta kohden hurjistuu :( O-ou. No täällä sitten saa vertaistukea :D Hyviä Unia Kaikille!!!
 
Täällä kans nähdään niin ihme unia, et aamusin saa olla silmät pyöreenä et mitähän nää unet tarkottaa...pari kertaa oon jo synnytänykki unissa mut ei sieltä oo vauvaa tullu, vaan ekalla kerralla synnytin kissanpentuja (ja siis niitä tuli PALJON,tuntu ettei se uni loppunu millään) ja sit seuraavaks synnytin smurffin ja siinä unessa mietin et miks hemmetissä oon menny pettää mun miestä smurffin kanssa ja et mitenhän meinaan sen sinisen värin selittää..
 ....  on mullakin noita pettämis unia ollu, tosin toisin päin, et ite oon hölmöilly millon kenenki kanssa, vaik tällee hereillä ollessa ei tulis mieleenkään tehä mitään sellasta!!mut kukapa unilleen minkään mahtaa... :)

Outoo on se et ne unet muistaa tosi selkeesti ain aamusin, ku ennen raskautta niit ei meinannu muistaa ollenkaa :)...
Onks muilla sitä ongelmaa ku öisin rakko täyttyy, ni rupee ettii unissa vessaa tai jotain muuta paikkaa et pääsis kuselle?...ite kauhulla ootan sitä päivää jos en tajuukkaa herätä siit unesta ja annan tulla sänkyyn...
 
Mulla on kanssa toi sama että näen unta joko että etsin vessaa tai sitten että olen vessassa ja vaikka kuinka pissaan niin pissahädän tunne ei vaan katoa. Herään aina melkein paniikissa niistä unista koska se on tosi kammottava tunne kun jatkuvasti pissattaa eikä asialle voi tehdä yhtään mitään. Sit tänään heräsin kun näin unta että mun vatsasta törrötti joku todella pitkä hassunmuotoinen uloke. Siis vähän kun vatsan sisällä olisi ollut jonkun täysikasvuisen käsivarsi joka venytti sitä vatsaa mutta vain siitä yhdestä kohtaa. Yritin epätoivosesti tunkea sitä uloketta takaisin vatsaan ja mietin että mikäköhän se voisi olla. Olin itse ihan paniikissa ja yrtin näyttää sitä miehelle joka vaan tuttuun tapaansa kommentoi että ihan normaalia se, taas huolehdit ihan turhaan...
 
Oon ite kans nähny painajaisia ja just semmosia mitkä liittyy tavalla tai toisella pettämiseen tai jättämiseen.. Ne on onneks vaan painajaisia :))
 
Mulla on kanssa näitä outoja unia. Parina yönä olen pompannut sängystä ylös kun sängynnurkassa on ollut käärme, joka on just hyökkäämässä. Herään sit siihen, että mies huutaa herättääkseen mut, minä huudan ja se käärme sihisee...Ja kestää pitkään ennen kuin mies saa mut rauhotettua ja vakuutettua ettei siellä ole mitään käärmettä. Hirveä tunne.

Ja sitten näen näitä pettämisjättämisunia myöskin. Kai sitä on niin peloissaan, että mitä jos jääkin vauvan kanssa yksin (vaikkei mitään sellaista pitäisi olla ilmassa). Ja että mitä jos sitä muuttuu niin kamalaksi ja vastenmieliseksi valaaksi, että mies menee etsimään toista naista.. Ärsyttäviä unia, jotka jäävät vaivaamaan. Ystävälle kävi niin, että vuosien yrittämisen jälkeen kun tulivat raskaaksi, mies petti, saattoi sen toisenkin naisen raskaaksi ja jätti tän ystäväni kun vauva oli 2kk vanha - silloin tuli ilmi että toinen nainen on 6.kk raskaana. Reilu ukko, oikein hattua täytyy nostaa.... . No lopputulema oli paras - uusi mies, uusi lapsi, elämä hymyilee hänelle. Hyvä näin.

Pitäisi osata relata, nauraa ja antaa itsensä säihkyä sitä kuuluisaa odottavan onnea. Tosin hieman vaikeaa kun vanhat housut puristavat ja äitiyshousut, jotka ostin ovat vielä kovin isot. Täytynee suunnata ostamaan pienemmät äippähousut, jotta ei tarvi teinistellä persus polvissa roikkuen emoticon

Kauniita unia kaikille!


 
Heissan!
Mulla ei ONNEKS oo painajaisia ollu, ainakaan vielä siis, mutta usein niin älyttömän outoja unia, jotka vielä muistaa aamulla, että mietin välillä miten sekaisin sitä voikaan päänuppi olla! Semmonen haitta on kyllä nukkumiseen liittyen ollu, etten saa ollenkaan yhtä hyvin nukuttua kun normaalisti, jolloin olen todella sikeäuninen: nukahdan aina heti ja nukun läpi yön, ja herätyskellon soidessa tuntuu aina niinkuin olisin vain torkahtanut hetkeksi. Nykyään nukun pätkiä, pyörin ja niistän ja tuhisen ja hikoilen ja herään vessaan tai puoliksi valvon ja odotan jotenkin että 'kohta täytyy kuitenkin mennä vessaan' (!!!), siis kaikkea mitä mulla ei normaalisti ole ollenkaan unia haittaamassa.

Äitiysvaatteista sen verran, että kävin tänään huvikseni alan erikoisliikkeessä, ja tulin ostaneeksi kivat, tiukat mutta joustavat farkut, joita kyllä kelpaa käyttää jo nyt, (vaikka mahaa ei silleen oo paitsi iltaisin) ja myös ihan loppuun asti kun niissä oli kaiken maailman säätöjä ja joustoja :) Toisetkin farkut sovitin, ja jätin vielä kauppaan, mutta taidan hakea heti huomenissa, kun olivat nelin niin hyvän näköiset ja mukavan pehmeät. Meinasin ihan innostua ja ostaa ihanan nahkaisen vaippakassinkin, vai mikä se nyt on missä ne tarvikkeet kulkee, ihan käsilaukun näköinen oli, ei ollenkaan liian iso ja ruma kankainen niinkun jotkut, mutta hillitsin vielä itseni, jun ei tässä nyt ihan juuri ole vielä tarvetta kuitenkaan :D joutuis kuitenkin säilömään sitä vielä kuukausitolkulla, niin kuin ei muutenkin kaapit pullistelis rojusta...mutta nytpähän tiedän mistä niitä saa!
 
mulla oli ihan alussa enemmänki painajaisia, jopa melkein viikko putkeen sillai et aloin unissani itkemään ja itkin niin kauan et mies heräsi ja töni mut hereille tai otti kainaloon, jolloin rauhotuin. munkin painajaiset liittyi keskenmenoon tai pettämiseen. viimeisimmän painajaisen näin viime viikolla ja siinä unessa mun mies oli vaan menny pois ja mulla oli muka joku uusi mies, mut kaipasin silti omaa miestäni, ja johan repesi itku unissaan :/
 
Moi!

Mulla on nyt lähiaikoina ollu kanssa noita pettämispainajaisia.. joko poikaystävä pettää ja jättää kun saan kiinni itse teosta ja toisinkin päin, eli mä petän jonkun toisen kanssa ja siis en ees enää herättyäni muista, et kenenkä kanssa kumpikin petti. Oon oikeestaan vaan unohtanu noi unet, sillä eivät millään vastaa todellisuutta. Voihan se olla tosiaan alitajustakin jonkinlainen tunne, että menettäs toisen olis kauheeta. Mut tiedän että rakastetaan toisiamme joten...

Sit toisaalta kun nukun poikaystäväni kanssa kun hän ei ole työreissussa, niin kuorsaamisen lisäks mä saatan öisin nauraa räkättää unissani jollekin hulvattomalle vitsille.. siis sellasta aitoa naurua ja että on kuulemma mulla öisin monesti hauskaa. Se oiskin kiva muistaa aina aamulla sit et mitä unta näki ja mille vitsille tuli naurettua niin järkysti. Sais päivälläkin nauraa enempi :)
 
Huhhuh..

Alkuraskaudessa en nähnyt mitään painajaisia, mutta nyt kun loppu lähestyy niin olen saanut painajaiset uniini.

Ensimmäinen painajainen oli joitakin päiviä sitten kun heräsin siihen kun mies töni ja herätti en ilmeisest  hengittän kunnolla itkin unessa ja jossain vaiheessa ilmeisest oikeesti siinä me saatiin vauva ja sitten mies petti ja lähti toisen matkaan.

Viime yönä minä kuolin synnytyksessä ja se tuntu niin todelliselta muistan kuinka sitkuttelin viimeiset tunnit, että kerkeisin kertomaan miehelleni kuinka rakastan tätä ja pyysin, että pitää huolta lapsesta.. Tähän heräsin tällä kertaa itse kun itkin.

Kuinkakohan monta erillaista kauhu synnytystä aion vielä nähdä. =)
Mut ilmeisest nää johtuu just siitä kun alkaa tuo synnytys olla jo aika lähellä ja se pyörii aina välillä mielessä.  
 
Mulla on ollut nyt vasta painajaisia, ja lähinnä ne koskee sitä että unessa tajuan yhtäkkiä että hei, vauva taitaakin olla jonkun toisen miehen, kuin omani. Eli olisin pettänyt miestäni ja vauva oliskin toisen miehen. Ja pahimmaksi noi painajaiset tekee se, että tajuan siinä juuri ennen kuin vauva tulee ulos, että en taida selvitä puhumalla tästä asiasta, kun vauva on ihonväriltäänkin eri värinen kuin minä tai mieheni!
  En juuri muusta ole painajaisia nähnytkään, ja tuokin on niin utopistinen painajainen, ettei mitään todellisuuspohjaa. Miehen kanssa ollaan jopa naurettukin että mistä näitä tulee. Tääkin painajainen siis on toistunut nyt ainakin neljänä yönä.
 
Juu, vauvapainajaisia on ja synnytyspainajaisia. Toissa yönä sellaista, että oli synnyttänyt ja istukka ei tullutkaan lopuksi pihalle. Sanoivat, että istukka otetaan nukutuksessa nenän kautta pois...
 
Painajaiset on kiusannu nytten tän raskauden aikana varsinkin nuita pettämis-jättämis painajaisia on ollut ihan riittämiin ja sellaisia,että mun muut lapset tapetaan tms...Ukko rukka on saanu sen takia myös iskuja yöllä...Ne oli aikalailla puolenvälin huudeilla kiusana ja nyt viimeselle kolmannekselle mentäes väheni todella paljon, Viimeksi näin viimeyönä,että mies pelasti mut,mutta tappoi mun ahistelian joka oli taaaaaaaaaas mun ex ukko (kolmen lasteni isä jonka kanssa on ollut ongelmia ihan eka tapaamisesta asti ja varsinkin eron jälk.) ja mun mies vietiin multa pois. Mä toivon ettei painajaiset taas ala,ku sitä on niide jälk. tosi pahalla tuulella,ku väsyttää yms.. Muiden raskauksien aikana ei ollu,ku muutaman hassun kerran painajaisia raskauteen liittyviä vaikka silloin ois ollu jopa aiheellisia nuo pettämis yms unet mitä nyt. nyt ei ole mitään syytä pelatä,että mies pettäis tai jättäis. Tässä raskudessa ei edes taru sormustenherrasta leffoja kahtoo,ku heti painajaisia :D. Huomasin,että kannattaa miettiä tarkoin mitä illalla kahtoo telkkarista  ennen,ku menee nukkuun. Jotai romanttista hömppää tai komediaa.
 
Takaisin
Top