Painajaiset

August14

Sanavalmis juttuseppä
Elokuunmammat 2014
Elomammat 2017
Huhtikuiset 2021
Pakko tehdä tämäkin ketju.
Haluan jonnekkin purkaa nyt tätä pahaa oloa!

Eli painajaisista, raskausaikana ne on olleet erittäin mieleen jääviä ja rajua.
Nytkin meni yöunet, kun näin unta jossa ei ollut päätä eikä häntää. Ihan utopistinen uni, erilaisia pintoja, ahtautta, tyhjyyttä, pimeyttä/valoa, seinät kaatuu, paikat on sitä mitä ei pitäisi ym..
Viimeksi tälläistä unta olen nähnyt ihan pienenä ja herätessä siitä tuli niin huono olo, että ei järkeä! Pakko oli poistua muualle yrittämään muuta ajatella..
Onneksi nyt alkoi jo hieman väsyttää taas ja maha-asukki kävi potkimaan niin voi keskittyä unohtamaan unen ja seuraamaan liikkeitä..

Mutta tosiaan raskausaikana on monesti ollut aivan kammounia! Ja muistan vähänväliä nyt heränneeni yöllä, sydän kamalasti pamppaillen..

Onko muilla ollut painajaisia erityisesti nyt?

Minulla myös ollut painajaisia, tai sitten muuten vain ihan päättömiä unia. Alkuraskaudessa niitä oli, sitten tuli tauko ja nyt taas puolessa välissä on ollut useampana yönä.. Muutaman kerran olen yöllä herännyt siihen kun sydän tuntuu hyppäävän rinnasta enkä oikeasti ole uskaltanut sängystä nousta! Taisinpa viime yönäkin herätä... Useimmiten pakoilen jotain hullua/murhaajaa/vampyyreja/zombeja/tai muuten vain jotain yliluonnollista.. Monet kuulemani mukaan ovat nähneet raskauden aikana paljon seksiunia tai näitä painajaisia.. Ja ystävä sanoikin, että mitä kummallisempia unia, sitä enemmän raskaana :wink

Mullakin on toisinaan ollut viikkoja, jolloin unet on olleet sisalloltaan levottomia. Ennen raskausaikaakin tosin. Oon huomannut, etta pahimmat painajaiset on tulleet kun oon unissani nukkunut liian kauan selallaan ja niskan asento jotenkin kaventaa hengitysteita tai jannittaa lihaksia, niin etta lihakset on vahan jumissa. Silloin naan yleensa heratyspainajaista, jotka yleensa on tosi kammottavia.
Oon siis jo usean vuoden valttanyt selallaan nukahtamista ja nukkumista, mika nyt raskausaikanakin on hyvaksi sitten kun maha on isompi, mutta oon huomannut nyt taman viela pienehkon kummun kanssa valiin yolla kaannyn selalleni ja jumitan siihen.

En tieda muuta vinkkia antaa painajaisten vahentamiseen,kuin etta tsekatkaa onko tarvetta vaihtaa tyynya. Jos unet on osin paan asennon laukaisemia, niin niita unia siis estaisi. Rentoutumistekniikoitakin kannattaa kokeilla, jos tuntuu etta unet on enemman stressipohjaisia.

Mä nään aina paljon unia, mutta nyt ne on raskausaikana lisääntynyt entisestään. Etenkin tuntuu, että painajaisia nään normaaliakin enemmän. Mä oon käsittänyt, että se näkeekö unia ja miten paljon on myös tosi henkilökohtasta? Mun mies näkee unia vaan, jos on kuumeessa ei koskaan muuten. Ja mä taas tosiaan näen aina tosi paljon unia..se on musta ihan hauskaakin, normaalisti selkeesti suurin osa mun unista on ihan hyviä ja hauskoja.

Mutta nyt tosiaan raskausaikana painajaiset on lisääntyneet ihan selväst. Oon nähnyt jonkun verran just tollasia "kauhupainajaisia", missä paetaan zombeja/murhamiehiä yms. Ja joista herää paniikissa sydän pamppaillen. Silti vielä pahempia mulle itelle on sellaset painajaiset, joista herään tosi ahdistuneena ja itku kurkussa, sillon on ihan turha edes yrittää enää nukahtaa. Ne unet on sellasia, joissa teen ite jotain tosi kamala (pahimpia) tai joissa tapahtuu jotain tosi kamalaa, esimerkiksi joku auto-onnettomuus tms. jossa en ite oo osallisena edes, mutta joku läheinen vaikka loukkaantuu tai kuolee. Tiedättekö ei mitään zombeja, vaan jotain sellaista mikä vois olla myös todellista...sellasten unien jälkeen ahdistus on jotenkin niin todellista vaikka kuinka hokee, että se oli vaan unta...ja erityisesti nää on musta lisääntyneet hirveästi, ehkä se on siksi kun kaikki tulevat muutokset jotenkin jännittää? Onks muilla tän tyyppisiä painajaisia vai oonko jotenkin ihan kummallinen? :D

Alkuraskaudessa mä näin ihan kunnon k-18 unia. Villiä menoa ja toimintaa kerrassaan :grin
Nyt unet on vähän tasoittuneet, mutta ovat enemmän aidon tuntuisia kuin ennen.
Näin jo ennen raskautumista unia joissa sain lapsen, mutta hävitin sen aina johonkin.
Nythän niitä unia vasta onkin alkanut tulemaan.. Synnytyksestä en unia nää, se tavallaan hoituu kerta rysäyksellä..
Yksi uni oli sellainen missä se vauva kasvoi parissa päivässä 3-vuotiaaksi vaaleatukkaiseksi kiharapääksi. Kunnon Eemeli oikein :grin

Pipridae mä näin pari viikkoa sitten kaamean painajaisen, joka oli kuin suoraan kauhuelokuvasta (siinä oli joku tosi pelottava demoni, joka jahtasi mua) :/ olen kylläki sen elokuvagenren ystävä, mutten välttämättä halua joutua unissani sellaiseen. se uni oli vielä sillai kamala, et vaikka heräsin välissä, se jatkui vielä herätyskellon soittoon asti.

noita pelottavia unia on ollut ihan muutama, enemmänki mulla on villejä seikkailu-unia tai sit vaihtoehtoisesti panounia :) synnytysunia en ole nähnyt enkä nähnyt viimeksikään kuin yhden ainoan juuri ennen synnytystä: siinä unessa synnytin nelikiloiset kaksoset :D

Toi on muuten oikeasti pahinta, että se uni jatkuu kun nukahtaa uudestaan. Mulla on joskus jopa käynyt niin, että siinä kun on nukahtamassa uudestaan, niin ikään kun tajuaa liukuvansa takasin siihen samaan painajaiseen, mutta sitä ei pysty enää estämäänkään :D

Yäks, mistä näitä painajaisia tulee.. Toissayönä oli keskenmenouni ja viimeyönä eka karhu syö miut ja sitten seuraava uni onkin kuin jostain paloittelumurha- elokuvasta.. Tuli taas herättyä sydän kurkusta..

Hyi kauhee :/ ite en onneksi oo nähny muita painajaisia ku ex-miehestä enkä siitäkään enää, koska ollaan saatu välit kuntoon :) alkuraskaudesss saattoi muutaman painajaisen nähdä kun menetyksen pelko oli niin suuri, mutta nyt kun se on väistynyt ja olo onnellinen niin ei mitään. :)

Mä olen nähny mieheni exästä, joka muutama vuos sitten koitti sabotoida suhdettamme.. ja siinä unessa oikein kiusas ja ärsytti... muutkin painajaiset tuntuu jotenkIn kovemmilta...

Miksi pitää nähdä sellaisia unia, jossa on jo vauva ja kaikki menee siinä pieleen, mies pudottaa vauvan ja itse ei osaa tehdä mitään ja kaikki menee päin honkia! :S noh unessa vauva oli poika ja tyttö pitäisi olla tulossa niin.... :D äh pois tuommoset mielestä!!

Mä näin viime yönä ihan kauheaa painajaista. Siinä joku hullu murhaaja yritti seurata mua ja mun läheisiä ja se piti tappaa joku sata kertaa. Sit se kuoli vaan ku sen pään leikkas irti jollain terävällä ja kaulavaltimo meni rikki :D mutta siis tosi ahdistavia tällaiset unet missä joku seuraa/ahdistelee sun tärkeimpiä.. :( muutenki tosi sekavia unia nähny, mut lähinnä hupaisia :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä näin unta zombeista ja siitä kuinka ne koitti tulla ovesta sisään ja sit kaikkee ihan sekavaa siinä tapahtu mulle, miehelle ja lapsille ja sit mun koiran haukunta muka pelotti ne pois ja sit poika hyppäs parvekkeelta alas jonku köyden avulla hakemaan muka apua! Juup, joskus on tullut katsottua walking dediä....hirveen ahdistavaa herätä tollaseen, pakko oli mennä katsomaan että nukkuuko lapset ja sit ku menin takas nukkumaan itse (heräsin siis joskus kolmen aikaan yöllä) tää ärsyttävä zombi uni vaan jatkuu ja jatkuu! :(

Täällä ennen näin painajaisia ja unia hirveästi ja muistin ne aina pitkään, mutta nyt on ollut pitkä jakso, etten muista nähneeni mitään unia!! Ihan oudolle tuntuu, kun aina yleensä muistan niitä nähneeni!!!

Takaisin