Paikkakunta

Sama täällä! Pelkkää hyvää kuullu TAYSin hotellista ja sinne itekki toivon että päästään aikanaan :happy:
 
Tampereelta ja sairaalaan matkaa n. 20 minuuttia. TAYS on varmasti ihan ok paikka synnyttää, mutta viimeksi oli ihan täysi(en alkuun päässyt osastolle) ja hoitajilla kamala kiire,joten esikoisen kanssa ei juuri ohjausta ehtinyt saada eikä liiemmin synnytyksessäkään.
Siis synnytyssalissa kätilö toki oli,mutta jouduin jäämään osastolle yöksi erinäisistä syistä ja olin ihan hukassa kun mies passitettiin kotiin(ei saa olla yöllä osastolla,kotiin klo 21)eikä kukaan ehtinyt opastamaan/en saanut kivunlievitystä. Ja kun yritin apua etsiä niin en kovin mukavia vastauksia saanut,olisi itse pitänyt kaikki tietää. Lopulta tuikkasivat jonkun piikin persiiseen(joku kipupiikki)ja olin 10min kuin neljän promillen humalassa ja sitten alkoikin oksentaminen. Ja sehän ei loppunut sitten ennen kuin ponnistusvaiheessa kunnolla... eikä itse synnytys sen paremmin mennyt,kuitenkin kumpikin hengissä selvittiin. Ja esikoisen kans ois osastolla apua tarvinnu ku mun hemoglobiini oli 68 synnytyksen jälkeen,mut kiireen takia hoitajat ei kauheesti ehtineet auttaa... ei tietysti ole hoitajien vika se.. Mutta jos tällä kertaa menis paremmin ja tietää mitä vaatia.

Olipa pitkä avautuminen :grin ei mulla kuitenkaan mitään hampaankoloon jäänyt. No,ehkä vähän :grin
 
Meillä oli esikoisen aikaan synnärille (Hyvinkää) matkaa 12 minuuttia, nyt matka-aika tulee olemaan noin 45 minuuttia.
Hyvinkäällä oli ihana synnyttää ja odotan todella paljon siellä uudelleensynnyttämistä. Vaikka synnytys ei mennyt oppikirjan mukaan, niin käynnistä jäi ihan mahtavat muistot :)
 
Meillä matkaa synnärille tarkalleen tunnin verran. Viimeksi lähdin synnärille kun vesiä tiputteli ja kipeitä säännöllisiä suppareita tuli. Hyvin ehdittiin, poika syntyi neljä tuntia sairaalaan saapumisen jälkeen mutta ei se pitkä matka kyllä mukavaa ole kärvistellä. Ja mies tietty hermona ajaa minkä uskaltaa [emoji23]
 
mulla on synnärille 50 min. matkaa ja mies tekee tietenkin 3-vuorotyötä, joten vähän jo jänskittää, et miten käy sit h-hetkellä :nailbiting::woot:
 
Meillä olisi synnytyssairaalaan Keski-Suomen keskussairaala, mutta esikoisen synnytys meni miten meni, joten tämä nyytti todennäköisesti syntyy Taysissa. Mukava siis kuulla Taysista positiivista palautetta. Onneksi tässä on vielä aikaa miettiä tuota sairaalan vaihtoa. Niin ja tosiaan Taysiin matkaa reilu pari tuntia.
 
Täällä Oulainen (katsoin, että meitähän onkin aika monta! :happy: ) ja Oysiin matkaa n.15minsaa, mikä on ihan riittävästi sekin. Kuopus nimittäin tuli maailmaan 49minsaa sairaalaan kirjautumisesta ja synnytys merkattiin kestäneeksi 2,5h. :grin
 
Täällä sijaitaan Sipoossa, Espoosta tänne muutettiin tossa kesällä ja aikasemmin oon käyny jorvissa, vähän haluisin sinne nytkin kun se on ihana paikka synnyttää:)
 
Takaisin
Top