Pahoinvointirannekkeet

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletteko kokeilleet pahoinvointirannekkeita? Onko ne auttaneet? Itse en niitä ole ikinä käyttänyt ja olisi kiva kuulla kokemuksia niistä. :)
 
Käytössä parhaillaan! Mulla on auttanut pitämään etomisen tason siedettävänä, pidän rannekkeita koko päivän. Eron huomasi parissa tunnissa käyttöönoton jälkeen.

Tuskin kokonaan poistavat pahoinvointia, etenkin jos se on todella voimakasta, mutta lieventävää vaikutusta on havaittavissa.
 
Käytin koko raskausajan pahoinvointirannekkeita, mielestäni sain niistä hyvän avun. Laitoin ne aamulla ennen kuin nousin ylös, ja otin pois illalla nukkumaanmennessä. Toki otin ne pois suihkussa käydessä. En potenut missään raskauden vaiheessa hirveän voimakasta pahoinvointia, mutta oksentamisekammoisena pienikin huonovointisuus aiheuttaa ahdistusta.

En ole koskaan välittänyt siitä, johtuiko rannekkeiden apu siitä, että uskoin lujasti niiden apuun, vai oliko niistä oikeasti apua ihan fyysisessä mielessä. Käytän niitä edelleen joskus automatkoilla, ja ne tuntuivat auttavan myös ahdistuskohtausten pahoinvoinnin tunteeseen. Silloin kyllä ajattelin, että apu on ihan vain siinä, että uskon niiden auttavan. Mutta oli miten oli, olen tyytyväinen niiden apuun.
 
Muokattu viimeksi:
Olen itse kärsinyt nykyisen raskauteni alkuaikana vaikeasta hyperemeesistä, eli olo oli aivan järkyttävä ensimmäiset 4 ja puoli kuukautta. Oksensin n. 5-20 kertaa/päivä ja lääkärissä ravattiin koko ajan. Kokeilin itse kaikkia mahdollisia kikkoja eli myös näitä rannekkeita. Itse en kyllä kokenut saavani niistä suurta apua, ne ehkä jotenkin "pehmensivät/turruttivat" päivällä sen pahoinvoinnin kaiken korkeimman piikin. Aamuisin ja iltaisin en tosin huomannut mitään eroa. Itse käyttämäni rannekkeet eivät myöskään olleet kovin mukavat päällä, koska kärsin ranteissani ja käsissäni kovasta turvotuksesta. Rannekkeet pikemminkin pahensivat nivelsärkyä siinä mielessä. :rolleyes:
 
Käytin alussa reilun kuukauden verran 24/7, pesin välillä mutta muuten jatkuvasti ranteissa.

Eron rannekkeen käyttöön tai käyttämättömyyteen huomasin samantien. Siinä missä rannekkeilla pahin oksentelu hellitti, heti kun niitä ei käyttänyt alkoi vellova olo ja jatkuva oksentelu.
 
Takaisin
Top