Pahoinvointia..

Thellu

Jostain jotain jo tietävä
Laitoin uuden aiheen tästä ettei huku tuonne muihin keskusteluihin.. 
Niin, siis onko muilla pahoinvointia tässä vaiheessa?
 Mulla on nyt ollu viikon ajan joka päivä huono olo.. yhtäkkiä iskeepi oksettava ja etova olo, silmissä tuleepi valoherkkyyttä.. aivan menee sohvalla makaamiseksi monta tuntia.. välillä oksennan, välillä en. ei kestä koko päivää mutta ei myöskään ole vain aamuvaiva.. Takaraivoon jo hiipini pelkoja raskausmyrkytyksestä kun tuota proteiiniakin oli pissa viime viikolla neuvolassa. tavallista pääkipua ei ole ollut mutta huimauksen tapaista ollut välillä.. kannattaisko tässä jo huolestua? ajattelin vielä huomisen seurailla ja jos pahoinvointia on vielä niin sitten soitella maanantaina neuvolaan. 
 
Hui, en ajatellutkaan ,että voisi liittyä raskausmyrkytykseen, ei sitä kyllä noissa oireissa mainita. Mullahan on ollut pahoinvointia nyt muutaman kerran, mutta onneksi niin paha olo ei ole ollut, että olisi joutunut oksentelemaan. Tuossa kun äkkiseltään googlettelin, niin ilmeisesti aika yleistä myös loppuraskaudesta, vaikka moni liittää sen ennemmin alkuraskauden oireisiin, jolta itse onnistuin välttymään. Onneksi ensi viikolla on taas neuvola, niin voi asiasta kysellä. Pissat sun muut on kuitenkin tähän asti olleet ihan normaaliarvoissa.
 
joo ei se vissiin yleensä toi pahoinvointi olekkaan yleinen oire tuossa raskausmyrkytyksessä.. mutta jostain luin että se voi liittyä siihen. mutta sehän voi tietty toi pahoinvointi johtua monesta muustakin syystä.. jostain luin että jollain oli ollu vähän samankaltaista pahoinvointia loppuraskaudessa kuin itselläni, ja se oli äippäpolilla sit tutkittu niin oli johtunut liian vähäisestä lapsivedestä.. saatan vain maalailla täällä yksikseni piruja seinille kun menen lueskelemaan noita juttuja netistä. mutta ehkä kuiten hyvä soittaa neuvolaan maanantaina kun käskivät viimeksi soittaa jos tulee olossa muutoksia kun oli tosiaan tuo pissanäyte plussan puolella.. saapahan mielenrauhan :)
 
Joo netistä löytää niin kaikenlaisia juttuja, hyviä ja huonoja ja varsinkin jos itsellä on huoli päällä niin mieleen jää helposti kaikkein kamalimat jutut. Yksi mahdollinen syy pahoinvointiin voi myös olla se, että vauva alkaa olla jo aika iso ja painaa vatsalaukkua ja muita sisäelimiä.Varsinkin jos kärsii myös närästyksestä niin voisi olla kyllä ihan järkeen käypä selitys.
 
täällä yksi joka kärsiny samasta. kertaakaan en ole oksentanu, pari kertaa meinannut mennä kakomaan mutta menny ohi. sama juttu oli alkuraskaudessa. omalla kohdalla veikkaan tän liittyvän siihen että mahalaukku ahtaalla, ruokahalu kateissa ja tulee syötyä huonosti, kaikki helpommin aiheuttaa äklötystä, yleinen raskas ja uupunut olo, stressiä... mulla liittyy myös päänsärkyy ja jopa harvakseltaan ollu näköhäiriöitä, mutta ei viitteitä myrkytykseen koska pissa puhdas (jopa labrassa tutkittu muista syistä), paineet hyvät ja äitiyspolilla ultrattu muista syistä niin kaikki näyttänyt hyvältä. jännitysniskaa ja migreenitaustaa veikkasi nlassa näköhäiriöiden syyksi, eikä oo kuitenkaa usein ollut.
 
Täällä kanssa yksi pahoinvoinnista kärsivä! Pahoinvointi tuli minullekin takaisin. Alkuraskaudessa olin nimittäin erittäinkin pahoinvoiva ja oksensin silloin useita kertoja/vrk. Nyt ei ole oksentelua ollut, mutta saman tyyppistä mitä Molly kuvaili, eli välillä tuntuu, että täytyy mennä oksentamaan, mutta ei kuitenkaan mitään tule. Kuvottava olo on yleensä näin illasta ja sitten rasituksen yhteydessä tulee myös. Minulla ei tuota valonherkkyyttä, eikä päänsärkyä ole ollut. Mikä on luoja lykky, koska kärsin aurallisesta migreenistä, eikä migreenilääkettä tietenkään nyt saa käyttää. Minulla tuohon pahoinvointiin liittyy heikotuksen tunne, eli vähän niin kuin alkaisi pyörryttämään. Silloin on pakko päästä heti istumaan. Minulla myös verenpaineet ok, eikä proteiinia, eikä glukoosia pissassa, että en usko raskausmyrkytykseen, enkä -diabetekseen.. Pitänee seurailla tätä pahoinvointia, että mihin suuntaan menee. Tsemppiä kaikille - ei ole enää paljoa jäljellä! ;)   
 
Takaisin
Top