Pahoinvointi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olin viime viikon tosiaan saikulla pahoinvoinnin takia. Eilen oli sitten työpäivä ja työpäivän jälkeen yrjösin neljä kertaa illan aikana ja siihen päälle vielä kunnon hedari. Ei kiva, tänään sitten taas saikulla kun huomenna olis pakko kyetä menemään töihin. Ilmeisesti ottaa kroppaan liian koville jos tarvii olla jaloillaan pitkään...Tosi turhauttavaa!

Eilen kun olin ite iltapuuroo syömässä kysyin mieheltä et voisitko syöttää pojan, vastaus en. No kun puuron olin saanu syötyä kävin sanoon et sain ite just ja just oman puuron syötyä et hoida sä poika. Eli ei kannata pyytää nätisti vaan käskeä. Ja tänää oon yökkiny. Iltaa kohden taas paha olo lisääntyy. Ruokaa sain syötyä miniannoksen mut ei mitää tee mieli. Miehelle ei mee läpi et on huono olo kun en oksenna ja makaa sängyssä koko aikaa. Käytii tänää poitsun kanssa puistossa. Sillon oli tilapäisesti parempi olo. Viimeks näillä viikoilla pahoinvoinnin takia oli pakko porukoille kertoo...

Rv 8+2
Tänään pahin päivä pahoinvoinnin suhteen tähän asti. Ellei oteta lukuun niitä vatsataudin päiviä. Se on pikkuhiljaa nyt lisääntynyt ja tänään on olo ollut tosi huono. Huh, jos se vielä pahenee..

Töissä vaikeeta. Kokoajan vaan heikottaa ja oksettaa ja syöminenkään ei oikein auta..

En pysty olla autossa ollenkaan heti alkaa yököttää. Taidan viettää niin kauan päivät kotona kun alkaa helpottaa. Mitä nyt töihin on pakko kyetä.

No nyt sitten lentää oksu.. lihan hajusta.. Mies kokkaa ja meikäläinen ykää. .

Mä kävin tänään ostamas B6-vitamiinia. Aattelinpa kokeilla, olisko siitä mitään hyötyä. Niitä tosin oli vaan 200mg vahvuisia, ni alotan sitten ottamalla 1/4 tabletin päivässä :p

Voi kumpa täälläkin loppuisi jo tää 24/7 kuvotus ja sillontällön oksentelu..huoh...12+3 viikot. Noh...edellisestä ei loppunu ennen kun viimisenä kuukautena :/

Täällä edelleen yrjötään monesti päivään,yökkäillään melkee joka välissä ja tämä kauhea maku suussa jota ei saa millään pois :(Olo on kuin haudasta nousseelta..

Voi yöks! Iloitsin liian aikaisin pahoinvoinnin helpottumisesta. Ilta mennyt taas hirveässä huimauksessa vessan lattialla maaten ja oksentaen. Miksi ei vois jo helpottaa??? Mies lähtee ens viikolla töihin, en mä saa lapsia hoidettua tässä kunnossa :puke

Tsemppiä kaikki pahoinvoivat! Toivottavasti pian helpottaa eikä tartte kärvistellä loppuun asti!

Mullakin huono maku suussa koko ajan. Välillä pakko ottaa joku imeskelypastilli suuhun. Pitäis varmaan ostaa jotain xylitolipastilleja niin ei menis hampaat kun muutenkin saa suunnilleen tunnin välein jotain puputtaa, jotta olo pysyis siedettävänä. Töissä tietokoneella on kyllä helkkarin pitkästyttävää istua, kun olo on niin kuin merisairaalla.

Mulla jo hiukan helpottanu, ettei koko aikaa oo etova olo. Edelleen satunnaisesti oon oksentanu, kun tulee oikein huonous, mutta jospa tämä helpottas päivä kerrallaan! :)

Oksettaa oksettaa ja oksettaa :( Ei tätä enää jaksa yhtään :(
Oksennuskammoisena vielä yritän pidätellä viimeiseen asti joka pahentaa oloa.. :( Tuntuu että tähän kuolee justiinsa. Monet itkut väännetty kun voimat loppuu :(

Kirppu^ mä niin sympatiseeraan sua. Tiedän miten kamalaa raskauspahoinvointi voi olla. Mulle lääkäri määräsi pahoinvointilääkkeitä, jotka eivät kyllä mulla tehonneet, mutta jos tehoaisivat sulla?

Pahoinvointi otettiin mulla vakavasti vasta kun menin päivystykseen, kun mikään ei pysynyt sisällä ja jouduin tippaan pariksi päiväksi. Jos olo menee ihan kauheeksi niin tippa kyllä mulla helpotti oloa eli kannattaa olla tarkkana ettet pääse kuivumaan ja mennä ajoissa päivystykseen jos siltä tuntuu että olo vaan huononee. Mähän romahdin ihan täysin siellä ja vollotin vaan lääkärille etten enää oikeesti jaksa. Vakavoitui sekin ja määräsi heti kokeisiin, mistä sitten selvis, että oli tipalle tarvetta. Sairaalassa oli kiva kun ammattilaiset piti pari päivää huolta ja tekivät kaikkensa auttaakseen. Mulla kokeiltiin sillon myös akupunktiota, joka joillakin auttaa.

Huh onpa teistä osalla ihan kunnolla pahoinvointia! Toivottavasti se nyt alkais helpottaa.. Mulla on iltapäiväkuvotukset aika kovat, vetää sohvan pohjalle kun tuntuu pahenevan liikkeessä. Turhauttavaa! Edellisessä raskaudessa oli tosi vähän vastaavaa oloa ja selvisin paljon helpommalla, ja poika tuli. Arvelinkin että oisko nyt tyttö tulossa kun näin pistää mutsin koville :angelic:
Pitää kokeilla Rennietä, ja tehdä mehujäätä, jos niistä olisi apua. Tuntuu tosiaan siltä että kokoajan pitäisi olla jotain syömässä ettei tule huono olo, mutta jos syö liikaa niin sekin tuo kuvotuksen....

Joo, täälläkin pahoinvointi on tuttujuttu. Ällötys alkoi viikolla 6 kuin salama kirkkaalta taivaalta. En päässyt sohvalta ylös eikä mikään maistunut. Oli kokoajan sellainen olo kuin olisi mahatauti. Oksennus ei kuitenkaan lentänyt. Tätä kesti jatkuvana noin kaksi viikkoa. Sitten saapui aamuoksentelu. Tätä on jatkunut viikolta 8 aina tälle viikolle 15 asti. Nyt on neljä päivää mennyt ilman oksentelua. Olen tänä aikana oppinut, että ei kannata syödä yhtään mitään ennen töihin lähtöä. Juon vaan vesilasin ja töissä syön sitten normaalin aamupalan. Näin ei ole tarvinnut pöntöllä juosta. Jospa oksentelu olisi nyt taakse jäänyttä elämää!

Mulla alkaa tulla 12 viikkoa täyteen ja joka aamu olen oksentanut tällä viikolla. Kuitenkin tuntuu, et vähän alkanut helpottaa. Pystyn syömään tunnin sijaan kahden tunnin välein ilman et on ihan hirveä olo. Muutenkin välillä on jopa ihan siedettävä olo ja jopa välillä tekee mieli oikeasti ruokaa ja syöminen tuntuu ihan hyvältä. Aamut ja heti työpäivän jälkeen ovat vaikeimmat hetket päivässä.

Mulla on tänään 12+0, pahoinvointia ei Oo pariin viikkoon ollut. Nyt tänään on ollut koko päivän vatsassa outo tunne. Vatsassa möyrii ja jotenkin poksuu

Ja mä kun luulin, että ei tartte pahoinvoinnista mun kärsiä, kun ensimmäisen 12 viikon aikana tuli yksi ainoa oksu. Nyt menossa 13+5 ja koko tän viikon joka päivä oksentanut... Toivottavasti ei ainakaan pahene enää tästä :yuck:

Mullakin pahoinvointi tuli takaisin:yuck: Pari päivää mennyt nyt lähinnä sohvalla maaten, kun koko ajan on paha olla. Johan tässä olikin vissiin reilu viikko välissä, kun oli hyvä fiilis...

Takaisin