Pahoinvointi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullekaan ei kahvi enää maistu. Mutta hyvähän se vaan on, ei hampaatkaan tummu :)

Mäkää en kahvia oo varmaa viikkoon enää pystyny juomaan. Tänää ei oikee ruoka uponnu mut juustoleipä kuitenkin. Pitää salaa syyä kun leipä on tolle juniorille niin kova sana ja tyhmä äiti ei hälle antanu kun se söi ruokaa ison miehen annoksen...

Muoks. Älkää poteko huonoo omaa tuntoo saikusta! Ei sitä turhaa määrätä, mulla luki ekassa saikkulapussa pahoinvointi/ oksentelu. Toiseen saikkulapuun lääkäri kysy et laittaako hän latinaksi vai suomeks. Siinä vaiheessa oli kyllä jo pakko kertoo niin oli suomeks.

Muokattu viimeksi:
Sain nyt loppuviikon sairaslomaa ja heti jotenki tuli tunne, et oon kunnon lusmu, kun 'turhan' takia heti hakee saikkua :( Ja esimiehellekkin täytyy nyt sitten kertoa raskaudesta, kun saikkulapussa lukee siihen viittaavaa.

Älä sie turhaan tunne huonoa omatuntoa tai syyllisyyttä! Ethän sie turhaan saikkua ole hakenut ja nyt on tärkeä pitää itsestä huolta. Ymmärrän toki tunteen, herkästi tulee itselläkin mietittyä että voisinkohan sittenkin olla töissä, jos saikulla olen, mutta yritä nyt vain antaa itselles rauha asian suhteen ja lepää sen minkä pystyt. :)

Tänne tuo pahoinvointi kans on palannut, luulin sen menneen ohi ja jääneen pelkkään etomiseen, mutta ei. Oksentaa ei onneksi ole vielä tarvinnut, mutta aaltoileva oksetuksen tunne kestää melkein koko päivän. :yuck:

Elokas, kiitos noista sanoista, tottahan se on ja samaa on toi toinen puolisko sanonut :)

Pelottaa jo ihan ens viikko, kun aamulla pitää töihin raahautua.. Täytyy kysyy pomolta saisinko ottaa juomapullon hallin puolelle ja mahdollisesti pitää useammin pikku taukoja jos on tarvis. Luulis nais esimiehen ymmärtävän, kun sillä kuitenkin on lapsi.

Just nyt on kauhea olo. Mun isä on tulossa kohta kylään. Toivottavasti siihen mennessä helpottaa. Ei haluttais vielä kertoa kellekään.

Vadelmavaahtis itse olen pohtinut että tuoko mulle poika enemmän sitä pahoinvointia kuin tyttö esikko poika ja toka tyttö. Innolla odotan tästä kolmannesta oloa,luulen ettö osaan pahoinvoinnin laadun perusteella sanoa että kumpi ja haluankin veikata että osuuko oikeaan. Nyt jo poikaolo vaikka rv 3+6

Pohdin tätä myös. Josko tämä on tyttö, kun vähemmän kuitenkin oksennusta ja kuvotusta kun ekasta. Vaikka sitäkin siis on. En osaa sanoa olosta kumpi tämä olisi, mutta pieni toive on tytöstä. Pojatkin kuitenkin ihan yhtä ihania <3 olisi vain kiva että olisi kumpaakin sukupuolta :)

Yöllä oli paha olo ja nyt aamusta, eilen illalla saa nähä tuleeko yhtä paha olo kun esikoisestakin... Onko jollakin helpottanut jo olo? Illalla jo mietin et pitää lähtee halaa pönttöö mut ei nyt sentää...

Minä istun työkoneen äärellä liikkumatta. Ei voi oikein puhua, ei liikkua eikä ajatustyöstäkään tule mitään.

HUOH!

Mulla kanssa vaihtunut jo pari viikkoa sitten kahvi teehen... Ei pysty edes toisille keittää kahvia, ku niin ällöttää se haju.:depressed:

Mä oon herännyt nyt ronskin kuukauden ajan aamulla noin klo. 04-05 oksentamaan kaiken sappinesteitä myöten ulos. Töissä en halua asiasta vielä puhua, aiempien keskenmenojen vuoksi, joten en myöskään haluaisi pyytää saikkua. Olen avokonttorissa ja työaika joustaa, joten siellä oksuilu ei ole vielä pahemmin haitannut. Tukholmassa työreissulla oksensin tuotantolaitoksen kompuran poistovesiämpäriin ja siitä se juttu sitten lähti huoltomiehen kanssa :D Edellisessä raskaudessa oli sama, kunnes muuttui närästykseksi puolivälissä...

Mä en pysty perus juhlamokkaa juomaan juuri, mutta kyläpaikassa join eilen kupin tumma kuubalaispaahdettua kahvia. Se maistui ja toi kaivattua piristystä :) Pitää mennä ostaan kotiinkin moista :)

Mulla on välillä todella etova olo ja tulee sellaisia yökkäyksiä, mutta mua myös närästää tosi paljon. Paha olo voi siis johtua myös siitä. Tai sitten se on vähän molempia.

Mulla vaikuttaa jonkun verran verensokerin lasku eli jos mussuttaa tasaista tahtia koko ajan jotain niin pääsee vähän helpommalla. Töissä vaan ei ole mahdollista jatkuvalla syötöllä napostella.

Täällä alkanut vasta pahoinvointi lisääntyä loppuviikosta. Ei oikein tahdo mikään maistua ja varsinkaan lämmin ruoka ei uppoa. Lähinnä siis hapankorppu, hedelmät ja mehujää ovat olleet ruokavalioni viikonlopun ajan. Kahvia ei tekis mieli, mut saan päänsäryn ja entistä huonomman olon jos en juo yhtään kahvia. Lisäksi auttaa vähän väsymykseen kun väkisin juo vähän kahvia. Aamujen pelastus mulla on ollut pienet juotavat Ab jugurttijuomat. Vedän sellaisen heti alkuun, odotan hetken ja syön vielä vähän jotain niin saan ihan siedettävän olon niin, ettei tarvii puuskuttaa ja kulkea kaksinkerroin. Sit vaan naposteltua tasaiseen tahtiin. Pelottaa kuitenkin, jos alkaa taas kohta laatta lentää kuten edellisessä raskaudessa :/

Mulla muuten vienyt pahimman kärjen oksetusoloista Rennie närästys lääkkeet! Tuli ihan just mieleen, kun täällä puhuttiin närästyksestä. Otan yhden tabletin aina illalla ennen nukkumaanmenoa ja yhden heti herättyäni ennen ku nousen sängystä... :)

Takaisin