Pahoinvointi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kirppu^

Sukkela juttelija
Tähän voi pahoinvoinnista tulla kertomaan,antamaan vinkkejä sen helpotukseen,mikä auttaa,mikä pahentaa,miten selviätte pahoinvoinnin kanssa jos lapsia kotona..yms..

Itselle tämä ainakin tärkeä aihe. Mulla ollut kahdessa raskaudessa pahoinvointia. Ekassa oli todella raju. Olin 6kk syömättä. Hörppyjä pystyin ottamaa jotain juotavaa ja heti kaarella lensi ulos. Oksensin valehtelematta 24/7 puoli vuotta. Makasin tämän ajan 24/7 sängyssä,mitä vessassa kävin ja pöntöllä pesin itseni pikaseen. Laihduin todella rajusti tuona aikana ja tuntuu että mä kuolen. Joka viikko olin 2 päivää keskussairaalassa tiputuksessa. Mulla meni sen 6kk makaamisjakson aikana jalat niin heikkoon kuntoon ettei ne kantaneet lainkaan,jouduin opetella miehen avulla uudellee kävelemään. Silti uskalsin tämän kokeman jälkeen tehdä toisen..siitä ei onneks ollut paha,lievä ja pystyin syömään ja ylhäällä olemaan. Nyt siis pelottaa kolmas raskaus että miten herrantähen käy. Jos on yhtä raju ku esikossa,mite helkkarissa pärjään lasten kanssa,hoidan asioita yms. On lapsien terapioita,kokouksia yms..

Ekasta mulla oli pahoinvointia alusta aina viimiseen kuukauteen saakka.en joutunut tippaan. Oksentelin muutamasti viikossa ja kuvotus ja pahaolo oli jäätävää noin loput ajasta. Yöt sentään nukuin.
Nyt...pahempaa kuvotusta kuin viimeksi höystettynä pyörrytyksellä. Kerran olen vasta oksentanut....liki on ollut jo useasti. Pelkään että tämäkin kestää sen 7kk ...en ehkä kyllä kestä sitä.

Vadelmavaahtis itse olen pohtinut että tuoko mulle poika enemmän sitä pahoinvointia kuin tyttö esikko poika ja toka tyttö. Innolla odotan tästä kolmannesta oloa,luulen ettö osaan pahoinvoinnin laadun perusteella sanoa että kumpi ja haluankin veikata että osuuko oikeaan. Nyt jo poikaolo vaikka rv 3+6

Tänään oli ekaa kertaa oikeasti paha olo. Oltiin perheen kanssa lähdössä kaupoille ja ulos syömään, niin piti ihan tosissaan miettiä että voiko lähteä, ja jos lähtee niin pitääkö käydä huokasemassa ensin...
Kahdesta keskimmäisestä on ollut pahat pahoinvoinnit, ei kyllä mitään sinun pahoinvointiisi verrattuna Kirppu. Tokasta olin paristi tiputuksesta kun oli muutama viikko ettei mikään pysynyt sisällä. Kolmannesta en tarvinnut tippaa, mutta oksententelin päivittäin jonnekkin 22-23 viikolle. Saa nähä miten tämä etenee...

Zeni hyvä vain ettei ole ollut enkä todellakaan toivo sellaista kellekkään ikinä!se oli ihan kamalaa!

Hui mitä pahoinvointeja teillä on ollut!
Mä oon nyt viikon ajan oksentanu joka aamu. Olo vaan pahenee, viime yönäkin jouduin oksentaa ja nyt aamun aikana kolmesti. Huono olo on koko ajan. Esim kauppareissulla lähdin äsken kesken kotiin, kun alkoi tekemään niin pahaa kun tuotteet jotenkin viisi silmissä kun kävelin hyllyjen ohi. Ihan niinkuin matkapahoinvointia. Alkaa tekemään pahaa jos joutuu olemaan jalkeille pitkään tai vetämään mahaa sisään ettei paljastu kaikille.

Esikoisesta oksensin rv7-14 joka aamu ja lähes joka ilta,mutta varsinaista kuvotusta ja pahoinvointia ei ollut juuri yhtään.

Mulla oli esikoisesta pari kuukautta jatkuva kuvotus, oksensin kuitenkin vain kerran. Tähän mennessä tuntuu, että tämä odotus menee samalla kaavalla...

Jatkuva napostelu auttoi viimeksi vähän, mutta yritän nyt välttää sitä, kun ei se tee hyvää hampaille eikä kiloille. Kuitenkin pitää pyrkiä siihen, ettei tule liian kova nälkä eikä toisaalta syö liian paljoa kerralla, koska kumpikin pahentaa oloa... Jäiset marjat on aika jees, terveellisempää kuin mehujää (joka myös helpottaa vähän).

En voi kuvitellakaan, miten rankkaa se on, jos oikeasti oksentaa koko ajan. Kaikki sympatia teille, jotka sellaista olette kokeneet tai joudutte kokemaan!

Tänää ei välipalalla menny kun hedelmä ja maustamaton jukurtti. Aamuyölläkin ja aamusta oli paha olo.

Melko alusta asti myös pahaa pahoinvointia.. Viisi viikkoa vessan lattialla ja RV 10. Paino tippunut noin 6kg eli jos jatkuu niin tippa taitaa olla suuntana. Kaikkea kylmää ja raikasta tekee mieli. Mehujäät tuntuvat auttavan. Noita jäisiä viinirypäleitä pitääkin kokeilla.. Jukurttia olen muutaman kerran jäädyttänyt että olisi tarpeeksi kylmää. Neuvolassa sanoi täti että vadelmat saattavat auttaa?

Samaa mieltä että kaikki sympatiat teidän yrjöävien puolella.
Mulla tänään ollu vähän parempi päivä, tosin aamulla heräsin puol6 ja oli pakko hakea päärynä kun oksetti niin kamalasti.
Eilinen oli kyllä kamala, ihan hirvee huono olo ja oksetus koko päivän.. toivottavasti ei tuu montaa sellasta.
Koskaan ei oo vielä näin kamalaa oloa raskaudessa ollut.

Eilen illalla, kun piti alkaa nukkumaan, iski aivan kauhea pahoinvointi jos yritti käydä makuulle. Tuntui, että oksennus pyrki nousemaan heti ylös, mutta nukuttava oli kuitenkin...

Noh kasasin sitten tyynyt seinää vasten ja nukahdin istualteen :D ei tullut huonoa oloa ja sain nukuttua :)

Mulla on nyt alkanut 24/7 oksetusolo.... Mitään en juurikaan pysty tekemään, ainoastaan makaamaan. :dead:

Täällä myös jatkuvaa kuvotusta ja oksentelua aamulla, välillä päivällä ja yöllä... Yritän syödä mutta mitään ei tee mieli.. Kaikki kylmät on helpompi syödä.. Nyt appelsiinimehua jäillä juon jotta olis parempi olo... Tuttu juttu kyllä kahdesta edellisestä. Poikaa odottaessa oli pahempi olo kuin tytön vaikka molempien kanssa oksensin..

Tänne on kans rantautunut jatkuva pahoinvointi ja oksentelu, edellisessä raskaudessa ei ollut juurikaan. Tänään suurin saavutus on tiskikoneen tyhjennys ja nyt tietokoneella oleminen, muu aika on mennyt sängyssä maaten. Onneksi on vapaapäivä ja koko viikonloppukin on vapaa. Onko muut hakeneet töistä saikkua pahoinvoinnin takia? Varmaan on pakko jos olo jatkuu tämmösenä, eihän sitä voi asiakkaiden edessä oksennella..

Mun oli pakko varata lääkäriaika maanantaille... En mä voi töissä tehdä mitään, kun täällä kotonakin joudun vaan suurimmaksi osaksi makoilee. Eli soitin esimiehellekin ja kerroin ihan suoraan, että oon raskaana ja et nyt on niin paha olo koko ajan etten kyllä töihin kykene.. :sad001 hän oli kyllä onneks tosi ymmärtäväinen ja tsemppas mua. :)

Mun oli pakko varata lääkäriaika maanantaille... En mä voi töissä tehdä mitään, kun täällä kotonakin joudun vaan suurimmaksi osaksi makoilee. Eli soitin esimiehellekin ja kerroin ihan suoraan, että oon raskaana ja et nyt on niin paha olo koko ajan etten kyllä töihin kykene.. :sad001 hän oli kyllä onneks tosi ymmärtäväinen ja tsemppas mua. :)

Muillakin on siis samaa liikkeellä. ajattelin antaa oloille vielä mahdollisuuden maanantaihin asti, kun on vapaita. Jos tää jatkuu tämmösenä yrjöilynä ja pahoinvointia niin pakko mennä tiistaina lääkäriin. Varoitin kans esimiesten jo pari viikkoa sitten ettei ihmettele jos alkaa saikkuja tuleen.

Takaisin