Pahoinvointi

Kuulostaa kamalalle, jos et pysty edes nukkumaan! :/ voi kunpa olo pian helpottaisi. Tsemppiä!

Tsemppiä! Sulla vielä se esikko pistää vauhtia päivään. :( Jospa se paha olo unohtuis kun pääset touhuamaan. Toivottavasti saat edes nukuttua päiväunet? Onpa hurjaa jos noin kauan valvottaa yöllä. Mä valvon joka yö tunnin-kaks ja töihin lähtö raastavaa jo noinkin. Tosin töistä saa saikkua jos olo olisi noin kurja kun sulla, lapsenhoidosta sitä ei taida tippua...

Eihän sulla oo ketään kuka vois ottaa lapsen edes jokskuks aikaa hoitoon et saisit levätä?

Mäkin just mietin tota, että onko sulla "tukiverkkoa" eli jotakuta, joka vois ottaa lapsen hetkeksi. Saisit tosiaan levättyä.. Työssä oleva tosiaan voi soittaa vaan esimiehelle, että tänään ei pysty..

Kiitos ihanat myötätunnosta <3

Huono olo on paremmin nyt kurissa. Sillon aamulla kun kirjottelin tota edellistä tuntu koko ajan siltä, että kohta laatta lentää. Pikkuhiljaa helpottanu, mutta pakko syödä vajaan tunnin välein jotain. Ja kun mikään ei maistuisi..

Tuossa puolen päivän aikaan pikku neiti ottaa unet niin koitan samalla ite vähän nukkua. Äiti asuu lähellä, samoin serkku ja lapsen kummi, mutta tietty tänään on sitten kaikki töissä tai muita menoja, etten tähän hätään ketään avuksi saa. Onneksi mies pääsee jo aikasin, että saa sitten ottaa kopin tästä lapsenhoidosta. Väsymys on meinaan ihan järkyttävä.

Eilen oli esikolla kova kiukkupäivä, ilmeisesti hampaat vaivaa, niin pelkäsin siinä pimeinä aamuyöntunteina, että sama jatkuu tänään, mutta tuo onkin ihan nätisti itekseen touhunnu tuossa, että oon pystyny sohvalla löhöilemään. Välillä käy vähän sylissä "juttelemassa" ja sitten taas jatkuu omat touhut. Huh, onneksi.

Ehkäpä tämä tästä! Parin tunnin päästä pääsee kokeilee niitä päikkäreitä :)

Kiitos että saan täällä avautua! Ei kyllä pää kestäisi välillä ilman tätä palstaa.

Tsemppiä mielipidekysymys! Voin helposti samaistua sun tilanteeseen...toivottavasti ei jatku pitkään nuo pahoinvoinnit!

Itelläni oksentaminen helpottaa oloa niin paljon, että toivoisin aina pahoinvoinneissa oksentavani. Se ei vaan aina onnistu... Väsymykseen mulla auttaa yllättäen se, että lähtee ulos liikkeelle, vaikka väkisin. Pihalle leikkimään, tai vaikka vaunulenkille. Sitten jaksaa taas sisäleikkejä paremmin.

Positiivisia ajatuksia, ei tämä ikuisesti kestä, ja me kärsitään hyvästä syystä! :)

voi pahoinvointi.. se on kyllä semmonen kirous mikä mun kohdalle selvästi lankeaa joka kerta.
nyt kolmas raskaus rv5+6 ja miksi mä tyhmä luulin että ehkä tällä kertaa en voisi pahoin.
edellisissä raskauksissa jouduin tiputukseenkin monta kertaa rajun oksentelun takia.
nyt mulla oli alkuun niin hyvä olo plussauksen jälkeen että ihmettelin oikee et miten voi olla ko kuopuksestaki aloin oksentaa rv3+6.
ois kannattanu varoa mitä toivoo :S
nimittäin nyt se pahoinvointi on todellakin löytäny taas mun luo ja en edes pysy enää laskuissa mukana montako kertaa oon tänäänkin oksentanut. aamu meni ihan vallan oksentaessa ja iltavuoroon oli pakko lähteä silti. työmatkalla sain pikkasen syötyä muta nyt kävin just työpaikan vessassa oksentamassa ja olo on paska.. ja tässä pitäs vielä töissä käydä ja kuitenki jonki verran skarppinaki pystyä olemaan kun hoitajana työskentelee akuutilla osastolla.
kyllä se vaan niin on et aika kultaa muistot ko en mä taaskaan muistanu kuinka raskasta ja väsyttävää on olla koko ajan huonovointinen ja oksennella.
en mä nyt vielä kuivunut oo et kuitenki jotakin saanu ees vähän aikaa pysyy sisällä mut saas nähdä kuinka pahaksi tää tilanne tästä menee.. edellisessä raskaudessa olin rv8 ekan kerran tipassa :/

Voi ei! Jaksamisia mommyme! Toivottavasti ei yltyisi noin pahoiksi, kuin edellisillä kerroilla! :<

Sympatiat myös täältä :) Voin vaan kuvitella, että kuinka paha olo sillon on, jos ei tosiaan mikään pysy sisällä. :( Minä hain kans apteekista pahoinvointirannekkeet ja olen huomaavinaan eroa niiden ollessa ranteissa. Yhtenä päivänä unohdin ne kotiin ja etova olo tuli jo muutaman työtunnin jälkeen. Syömisistä oon löytäny helpotusta mm. pakastekylmästä appelsiinista ja kanan ja perunan yhdistelmästä. Myös mustikat ja maito menee hyvin. :)

Mä kans kuulutan pahoinvonitirannekkeiden nimeen! Ne pelasti mut edellessä raskaudessa. Mulla oli pitkään sellanen kestokuvotus ja ne tosiaan vei sen pahimman terän kuvotuksessa. Suosittelen kaikille!!! Tietää kyllä olevansa rakaana tän pahoinvoinnin kanssa!!!

Mulla ei toiminu ne rannekkeet. Kävin myös akupunktiossa ja sekään ei helpottanut ja ne rannekkeet perustuu samoihin akupisteisiin niin mulle sanottiinkin et jos se akupunktio ei auta nii ei ne rannekkeetkaan. Sitä paitsi vaikka ne auttaiskin niin en vois töissä ikinä niitä käyttää joten ei oisi oikee hyötyä :/

Sympatiat teille❤️
Itse koen oksentamisen helpottavan oloa niinkuin eloveena, mutta tää koko päivän jatkuva kuvotus ilman että mitään tulee ylös.. :hungover:

Mullekin on tooosi vaikeaa vain olla tekemättä mitään. Meinaa hermo mennä. Mutta eipä auta..

Ehkäpä nuo rannekkeet toimii paremmin lievempään pahoinvointiin. Itsellä kun ei tule oksennusta ,"vaan "tuo kestokuvotus.

Täällä kans kärsitty paahoinvoinnin kanssa noin rv 4~5 lähtien nyt rv 8 ja jatkuu. Viikon ehti olla jo parempi olo. Tää on itelle ihan uutta ku ensimmäises raskaudes ku tyttöä odotin niin ei ollu pahoinvoinnista tietoakaan.

Ite huonoimpina päivinä auttaa kaikki kirpee,hedelmät,salmiakki,turkin jugurtti, smoothiet,sekamehu,mehujäät. Pelkkä vesi ei taho pysyy sisällä. Hedelmissä parhaat on kiivi,mandariini,omena.

Onko muuten siitä jotain tutkimusta että aiheuttaako poika/tyttöraskaus tod.näkösemmin pahoinvointia? onko kokemusta jollain?

Nyt alkoki tekee mieli salmiakkia. :)

Tyttöraskaudessa olis kuulemma enemmän pahoinvointia. Tuntuu vaan olevan niin yksilöllistä et en ainakaan ite usko siihen et se sukupuoli vaikuttais siihen kummemmin..

Empä tiiä moisista. Mulla ollu hirveet pahoinvoinnit ja kaks poikaa oon saanu. Mun kaveri odottaa tyttöä ja oli kovat pahoinvoinnit. Eiköhän se riipu monesta tekijästä ja yksilöllisistä eroista. Mä ainaki uskon et oksennan joka raskaudessa eikä lapsen sukupuoli vaikuta siihen mitenkään :)

Ja minulla tyttö, josta ei pahoinvointia lainkaan. Nyt sitä on ollut, jännä nähä kumpi tulossa. :)

Yök, tää kuvotus on taas rantautunut tännekin... Oksentanut en ole kertaakaan, mutta kyllä lähellä on ollut. Oli vuorokaudenaika mikä tahansa, maha tyhjä tai täynnä, silti lähestulkoon koko ajan kuvottava olo :hungover: täytyy varmaan vielä kauppaan poiketa hakemaan noita Mandan mainitsemia ruokia...

Ensin ei ollut mitään oloja, sitten valitin täällä kun ei ollut oloja ja alkoikin kestokuvotus. Eilinen meni kokonaan pönttöä halaillessa. Tänään testissä onkin hedelmien mutustelu ennen sängystä hyppäämistä, liekkö apua, jää nähtäväksi. Mutta joo, koitetaan kestää ! :)

Takaisin