Pahoinvointi vk 30 jälkeen

MPOP

Kommentoinnin ninja
Hei! Onkos muita, joilla olis tässä 30 viikkojen jälkeen tai paikkeilla ollut kuvotusta/ällötystä/pahoinvointia? Sitä siivittää vielä mukava väsymys huonojen yöunien kera! Eli onko muilla tullut pahoinvointi takaisin loppuajasta? Entä onko löytynyt mitään syytä/mistä itse arvelette sen johtuvan? Oon jo ehtiny kaikki kauhuskenaariot päässä selata raskausdiabeteksesta ja vaikka mistä!
 
Veikkaisin et sua vaa närästää :) Mullekki tuli yllätyksen noil viikoil iha yhtäkkiä tuo närästys joka just oli alkuu kuvotusta ja välillä meni sit nii pahaks et oksens. Koskaa aikasemmi elämäs ollu tollasta nii pyöritteli kaikki kauhukuvat mieles mut jotai noin yksinkertasta se sit vaa oli. Ja huonot yöunethan siitä saa jos kokoaja polttelee rintaa ja oksettaa. Mä ite ainaki hikosin kokoaja.
Nyt joutunu jättää monia ruokia pois ettei tulis nii pahana tuo närästys ja iltasin enne nukkumaan menoa otan nestemäistä gavisconia ja sängynpäätyä oon korottanu kans.

Mut voihan ne paineet ja pissanäytteen käydä tarkistuttaa neuvolas jos huolettaa mut aika yleinen vaivahan tuo on ku kohtu kasvaa ja vattalaukul ei oo enää niin tilaa.
 
Ja kuvotusta ja pahoinvointioa tuo kans jos ummettaa :)

Ihanan hehkeetä tää raskausaika :D
 
Mulla ainakin tuli oksetuksen tunne jotain viikoilla 30+ takaisin. Yleensä iltaisin tai öisin ja olenkin huomannut, että täytyy vähän katsoa mitä syö. Joku perjantai ilta söin sipsejä iltaleffan aikana ja sehän kostautu ja meinas tulla yön aikana sipsit ulos.

Ristiriitaista kun jotain pitäisi syödä illalla ettei sitten aamuyöstä herää kauheaan nälkään, mutta sitten jos syöt liikaa tai vääränlaista niin yök sitä kuvotuksen tunnetta.
 
Ei tää miun mielestä niinkään närästystä oo, ei polttele rintalastan alla tai mitään sellaista, eikä pahemmin nouse karvasta suuhunkaan.. Mut ehkä tää nyt on sit jotain just ku se vatsalaukku menee lyttyyn, jospa miun mahalaukku herkästi sit reagoi semmoseen kuvotuksella. Ja varmaan osansa sit tuo lähestyvä synnytys ja sen jännittäminen, voihan tää osittain olla psyykkistäkin..?
 


Hilla83 kirjoitti:
Mulla ainakin tuli oksetuksen tunne jotain viikoilla 30+ takaisin. Yleensä iltaisin tai öisin ja olenkin huomannut, että täytyy vähän katsoa mitä syö. Joku perjantai ilta söin sipsejä iltaleffan aikana ja sehän kostautu ja meinas tulla yön aikana sipsit ulos.

Ristiriitaista kun jotain pitäisi syödä illalla ettei sitten aamuyöstä herää kauheaan nälkään, mutta sitten jos syöt liikaa tai vääränlaista niin yök sitä kuvotuksen tunnetta.


Mulla on toiminu et oon syöny muroja iltapalaks! Siis täysjyvä muroi rasvattomal maidol eikä mitää suklaasokeri krääppiä. Varmaa lähinnä se maito auttaa. Ja joo mulla kans jääny sipsit sun muut pois ku ei se vaa oo sen arvosta et yöllä sitte taas voi pahoin ja oksentaa. Siin vaihees ei enää ees närästyslääkekkää auta.
Suklaa on kans yks joka mua närästää ja seku on vaa nii hyvää nii itku tulee ku pakko olla ilman. :(
 
Joo illalla olen huomannu turvalliseksi syödä yhden ruisleivän tai jogurttia marjoilla ja myslillä. Muuta ei nyt ole uskaltanut kokeillakkaan. Ei mullakaan mitenkään närästä eli ei mitään polttavaa tunnetta ym, paha olo vain tulee.
 
Mulla on ollut lähes koko raskauden ajan pahoinvointia jossain muodossa, nyt on helpointa aikaa sen kanssa, kun ei ole joutunut oksentamaan viikkoihin :) Mutta kuvotusta kyllä esiintyy, siihen auttaa yleensä syöminen/ lepääminen ja varsinkin auton kyydissä pahoinvointi yllättää helposti. Neuvolassa juuri viimeksi puhuttiin tuosta pahoinvoinnista ja mun terkka sanoi, että monilla pahoinvointi palaa viimeisinä viikkoina takas. Vauva kun pyörii niin korkealla ja juurikin painaa sitä vatsalaukkua, niin aiheuttaa sitten sitä pahoinvointia. Että syy voi löytyä ihan siitäkin :) Mutta, kannattaahan sinne neuvolaan vaikka soitella, jos huolestuttaa..
 
Voih, onneks mulla ei sentään alkuraskauden jälkeen ollut keskiraskaudessa kummempaa pahoinvointia! Ei tämänkään kyllä olis tarttenu tulla takasin, mutta toisaalta tää ei onneks oo yhtä pahana ku mitä alussa oli! Onko muut muuten huomannut, että hengitys olis työläämpää/henkeä ahdistais? Ite huomaan aika helposti, koska olen astmaatikko, lääkitys on kyllä päällä, mutta silti tuntuu, että ahdistaa ja ahdistaa. Lääkitykset on tuplattu, mutta kyllä se vauva vaan niitä keuhkoja mukavasti kasaan painaa. En edes kehtaa ajatella mitä tää on sitten loppuajasta, kun vauva painaa vielä enemmän keuhkoja ja sit sitä pahoinvointia ku mahalaukkukin on ihan lytyssä! :s
 
Takaisin
Top