Pahoinvointi ja syöminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Fuyu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Fuyu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Täällä kärsitään nyt jokseenkin jatkuvasta pahoinvoinnista. Vielä en ole oksentanut, mutta lähellä on ollut. Tänään kaupungilla sain kerätä kaiken tahdonvoimani, ettei olisi laatta lentänyt.

Toissapäivänä meni alas Hesen kerrosateria, eilen vain ja ainoastaan  grillisipsit, tänään en voi ajatellakkaan muuta kuin salaattia (ja fetajuustoa). Lisäksi oon syöny luumuja ja appelsiinia. Mulla on hirveen huono omatunto siitä etten nyt yksinkertaisesti pysty syömään niin kuin olen normaalisti tottunut, ei vaan mene alas. Se mitä eilen söin, ei mene tänään alas.

Kertokaahan kokemuksia! Kattelen kauhulla kalenteria miettien, että jos (ja kun) tämä nyt tästä pahenee, eikä lopu kuin rv 15 tai pahimmassa tapauksessa vasta myöhemmin.

Mulla alko joskus toista viikkoa sitten lievä pahoinvointi joka on siittä sitten voimistunu. Tänä aamuna oksensin ensimmäistä kertaa.
Ei oikein tee mieli syödä mitään koskaan, aina kun kurkkaa jääkaappiin että mitäs söis niin mitään ei tee mieli...emoticon

Paitsi no jogurtti menee hyvin ja esim elovena-välipalajuomat. Välillä menee hedelmät/hedelmäsalaatti ja saatan kylkeen laittaa vähän maustamatonta maitorahkaa. Kukko-muroja olen nyt kans alkanu syyä, banaanin ja maidon kans:D aattelin ostaa maustamatonta viiliä ja siihen pilkkoa sekaan banaania, TYKKÄÄN ja se menis varmaan kivasti alas. Silloin kun ei mee ruoka alas niin koitan saaha vähän energiaa esim appelsiinimehusta.
Ihme kyllä karkkia ei tee kauheasti mieli. :) hyfä!!

Saa nähä että oksennanko huomenna, luulen niin koska tää pahoinvointi on menny päivä päivältä pahemmaksi. Mutta ei tää vieläkään kovin paha oo, tästä on varaa vielä pahetakin.:) olen positiivisella mielin toistaiseksi. Etenkin kun nyt hypättiin rv 8+4stä (?) 6+4:ään "takasin"...emoticon 

Ja TURVOTUS on kauhea!!! Siis ihan järkky... koko ajan.emoticon

Juu, ei tee kyllä mitään makeaa mieli. Normaalisti mä oon kauhee karkkihiiri. Töissäkin tulee normaalisti napsittua kokoajan jotain (meillä se kahvila), nyt jo pullataikinan TEKEMINEN oksettaa!

Luin tänään jostain, että appelsiini ja greippi auttavat pahoinvointiin. Siispä oon tosiaan syöny tänään noin viisi appelsiinia. emoticon

Eilen pyysin miestä hakemaan apteekista närästyslääkkeet, sillä mua myös närästää melkeinpä 24/7. Nielun polttaminen ja oksetus on kamalaa jo ilman oksentamistakin! emoticon

Täällä myös turvottaa! Onneks teidän pienokaisella on kaikki hyvin! Kaksi viikkoa tuntuu näin alussa hurjan pitkältä ajalta! Vaikka loppuvaiheessa se onkin melko lyhyt pätkä. ;)

Aika moni on muuten palstoilla sanonu että on hirveä himo appelsiineihin - no nyt ymmärrän miksi! :D itekin ekat viivat lipitin appelsiinimehua tölkkikaupalla, mutta nyt se on jääny...

Toivottavasti sun närästys helpottaa pian..emoticon

Tosissaan nyt harmittaa se kaks viikkoa kauheasti kun tuntuu ettei tää "etene" mihkään...emoticon  Mutta kunhan kriittiset viikot on ohi tai alkaa masu pyöristyä niin eiköhän se harmitus unohu aika pian:D jälkeepäin tuntuu varmaan tosi lyhyeltä ajalta!!

Kuulostaa kivalta toi teidän oma kahvila. emoticon Leivotteko ite kaikki siellä vai tuleeko jostain leipomosta osa?

Täällä myös pahoinvointi yltyny oksenteluun saakka. Eilen oksensin ekan kerran ja samaa rataa menty tämäkin päivä. Eniten oksettaa silloin, kun maha on tyhjä ja on nälkä. Just aamulla herätessä + tänään päiväunilta herätessä tuli oksennettua. Alkoi vain huvittamaan kun tänään päivällä välittömästi oksentamisen jälkeen aloin lämmittään itelle eilistä ruokaa ja kauhealla tuokahalulla söin. Että ei normaalisti esim. oksennustaudissa ole tälläista ollut, että ylipäätään oksentamisen jälkeen huvittaisi syödä yhtään mitään. emoticon 

Mulla myös tätä samaa ongelmaa, että usein nälkä ja tunne, että PAKKO syödä, mutta mitään ei tee oikein mieli. :/ Kaupassa kun käy ja ostaa jotain sillä hetkellä ihanaa, niin sitä ei välttämättä enää tee mieli, kun kotiin saakka pääsee. Yäh. Ja tosiaan päivittäin vaihtelee, mitä pystyy syömään. Hedelmät, tuoremehu ja jogurtti on edelleen mulla kans semmosia himon aiheita, mitkä onneksi menee hyvin kuitenkin alas. emoticon Vähän huono omatunto meinaa olla, kun ei ole töissä pystynyt olemaan. :/ Mutta eipä sitä sinnekään oikein voi oksentelemaan mennä.

Ja Alissa, sitten syksyllä kun teillä on oma pieni nyytti sylissä, niin ei oo enää mitään väliä, vaikka parisen viikkoa tulikin lisää odotteluaikaa. :) Mulla lääkärineuvola 10.3, saa nähä muuttuuko se tuo LA.

Miks mie en näe ninnin viestiä, murrr....emoticon

- - - - edit - - - -

Haha, kannatti kirjoittaa kommentti, viesti tuli HETI näkyviin..:D

heissanssaaa mamit :)

Täällä on pahoinvointi ollu ihan käsittämätön...oon ollu niin romuna että päivät on menny vaakatasossa aina kun saan siihen mahdollisuuden. Oon ykänny jopa öisin...toissa yönä oksensin niin hurjasti että aloin todella uskomaan sairastavani pahinta mahdollista vatsatautia emoticon

Mikään ruoka ei maistu...ällöttää vaan :(  Oon ihan väkisin vedellyt marjakeittoja naamariin ja jaffaa onneks kans menee alas...

lasken epätoivoisena viikkoja ja toivon tän ihan just helpottavan...en meinaan kauan enään jaksa!!!emoticon

Jaksuja myrsky!!!! Hyvän asian puolesta, ei tässä nyt muuta osaa sanoa... :P <3

Täällä kanssa muutamana päivänä havaittu rajua pahoinvointia. Oksennellu oon heti aamusta tonne iltapäivään ja ruokaa on turha edes ajatella syövänsä. Toisina päivinä ei taas ole ollut minkäänlaisia kuvotuksia saati oksentelua. Mulla ainaki tohon vaikuttaa tosi paljon se, et jos muistan syödä heti ku silmät saan auki niin säästyy toden näköisesti sinä päivänä pahoinvoinnilta. Sitä vaan ei meinaa aina muistaa ennen ku muodostuu rutiiniksi.

Alissa22: Meillä leivotaan osa ite ja osa tulee raakapakasteena. :) 

Noniin, sitä oksennettiin sitten maanantai-illasta torstai-iltaan. Nyt kahteen päivään en ole oksentanut, ihme kyllä. Olo on ollut jostain toisesta ulottuvuudesta. Nälän tunne on nykyään enemmänkin kipua, mutta pari minuuttia syömisen jälkeen alkava närästys, sitä ei voi enää sanoin kuvailla. Koko ruokatorven ja vatsalaukun alue on kuin tulessa. Oon yrittäny juoda piimää, mutta ei se auta. Polttelu kestää niin kauan kuin mahalaukussa on ruokaa. Sitten tuleekin HUUTAVA nälkä. Pakko syödä. Ja taas polttaa. -.- Rennietä en voi syödä, sillä oksennan siitä HETI. emoticon 

Käyn vessanpöntöllä varmaan noin 20 kertaa päivässä kakomassa ja itkemässä. Kun ei vaan jaksa. Ei jaksa tehdä töitä kun sattuu kokoajan. En jaksa lähteä enää lenkillekkään, mieluiten makaan kaiken liikenevän ajan sängyssä. Menenkin nykyään nukkumaan heti kuudelta kun pääsen töistä ja herään seuraavan kerran vasta aamulla. Kotityöt, niin mitkä kotityöt?

Aamupalaksi oon nyt vedelly maustamatonta viiliä ja banaania. 

emoticon

Jaksuja Fuyuemoticon  Voi ko sun olo pian helpottais...!!
Komppaan sua kyllä ton viilin ja banaanin suhteen.;)

Ihme kyllä olo on tänään ollut helpompi. En oo käyny tänään kertaakaan edes yökkäämässä! Oon syöny ihan hulluna sapuskaa, tuntuu et nyt pitää syödä, jos oksetus vaikka yllättäis uudelleen!! Myös närästys on pysyny tänään kurissa. 

Jaksamisia kaikille jotka kärsii kauheesta pahoinvoinnista!  
Muistan sen kyllä ekasta raskaudesta... pahimmillaan pahoinvointi oli silloin joskus viikolla 10 jolloin olin talvilomalla ja oksensin koko viikon... No onneks kotona oksensin ettei töissä tarvinnu. Nyt on jotenkin ikävä sitä pahaa oloa kun silloin tiesi että kaikki on todennäköisesti hyvin kun oli niin karsee olo. :D  

täällä ei pahoinvointi ota loppuakseen, mutta oon oppinut jotenkin hallitsemaan oloa.... älyttömän raju vaan olo on verrattuna edelliseen raskauteen.
Siinä varmaan syykin etten ole jaksanut kovin paljon olla täällä palstailemassakaan.
Ulos menokin ollut kovin työlästä ja väkisin oon itseäni patistanut treeneihin että joku roti pysyy tässä hommassa

jos nyt vielä muutama viikko ja alkais viimeistään helpottamaanemoticon

No nyt se pahoinvointi alkoi mullakinemoticon , laitoin aamulla teetä kuppiin ja alkoi etoa sitten pitikin istua kylppärin lattialla taistelemassa oksua vastaan.. vielä en oksentanut mutta lähellä oli.
Olo on muutenkin kipeä flunssan takia ja tänään jäinkin siksi kotiin töistä, onneksi. Tuli nukuttua pari tuntia tavallista myöhempään ja aamiainenkin oli siksi myöhässä. Oli pakko nousta ylös kun oli kamala nälkä mutta sitten tulikin huono olo.
Ekaa lasta odottaessa oksensin vain kerran ja tokaa oli vain lievää kuvotusta joskus, saas nähä miten tällä kertaa...

Joo,huono olo alkanut vaivaamaan viikonlopusta lähtien..
syödä täytyy aina jotain pienta tai rupee etomaan...
Pikkusen eräät hajut ellottaa
sekä hammastahna suussa on yök,
siis silleen että sitä kertyy kunnon vaahto aalto suuhun..uh.emoticon

Kaikenkaikkiaan suurimman osan päivästä ellottelee ja hetkittäin ei.
Mitään järkky pahaa tilannetta ei vielä ole tullut.

Eka raskaus mulla, ja viikko sitten torstaina tajusin etten pysty juomaan kahvia, minkä jälkeen paha olo on pahentunut. Tämä viikko on ollut surkea, olen väkisellä tullut töihin, käynyt välillä vessassa yökkimässä (se helpottaa oloa aina hetkeksi), sitten jatkanut... Välillä syöminen auttaa, välillä ei, ja aika harvassa on se ravinto mitä alas saa menemään. Uus pahoinvointiaalto mulle tulee illalla (ei se iltapäivälläkään poissa ole mutta kuitenkin vähempänä), ja joka ilta olen vain maannut ja miettinyt, että jos tää jatkuu 16. viikolle niin miten tästä voi hengissä selvitä... Ei kyllä ole kovin kivan tuntoista, kun jo aamulla silmiä raottaessa oksettaa, ja se jatkuu koko päivän, ehkä parhaimmillaan 10 min taukoja. Olen oksennellut ja sitten yökkinyt, jos ei mitään tule ylös. Mutta ainakin tuntuu todellisemmalta tämä homma... varasin ajan just äsken varhaisultraan ens viikolle, puhelimessa se henkilö lupaili että pitäis saada jo pulssi kuuluville keskiviikkona (olettaen että kaikki ois silloin hyvin... eihän sitä tiedä).

Taidan taas lähteä vessaan...

Piti vielä lisätä, että kyllä lohduttaa kovasti lukea, etten ole ainoa!! Kun nyt oon muutaman jo-äidin kans jutellut, ei ne olekaan joutuneet raskausaikana oksentelemaan, ja se masentaa vielä enemmän! Joten onneksi en lukemani perusteella kuitenkaan ole ainoa, jota etoo / oksettaa koko ajan...

Tähän on pakko kommentoida tässä vaiheessakin, kun minulla tämä pahoinvointi vain jatkuu. Alkoi raskaus viikolla 6 ja jatkuu yhää edelleen. Joten onnelisia olivat kaikki ne tässä vaiheessa, joilla mokoma pahoinvointi loppui 

Takaisin