Pahoinvointi ja syöminen

syllogismi

Asioista perillä oleva
Elokuiset 2025
Kertokaa kaikki luottoruoat, joita viitsisi edes vähän syödä. 🤢 Mulla ei viimeisen viikon aikana ole juuri muuta tehnyt mieli kuin juustovoileipiä, jos niitäkään (jouluruoat sentään meni kun seurassa ei ehkä niin kiinnitä huomiota omaan huonovointisuuteen). Oon todella laiska ruoanlaittaja ja melkein kaikki vakioruokalajit joita viitsin yleensä tehdä on sellaisia että ajatuskin etoo just nyt.

Mulla on itsetehty kanakeitto uponnut poikkeuksellisen hyvin. En ole kyllästynyt siihen toisin kuin moniin muihin ruokiin, joita ei enää yhden annoksen jälkeen teekkään yhtään mieli.

Oon huomannut, että muiden laittamia ruokia on helpompi syödä, joten yritän suosia työpaikan lounasetua ja resq club-sovellusta, jolla saa ostettua hävikkiruokaa ravintoloista.

Ihan pahimmassa jamassa kaurapuuro (marjoilla) on sellainen, jota pystyn vetämään. Se on niin mitäänsanomattoman makuista.

Saisitko ruokaseuraa ystävistä tai sukulaisista jos se helpottaa syömistä?

Kannattaa kokeilla kylmiä eväitä jos leipäkin menee. Itse huomasin joskus että lämpimät ruuat on täysin pois suljettu vaihtoehto mutta kylmänä onnistuu syödä kun maku ja haju ei ole niin voimakas vaikka yleensä en tykkää kylmistä ruuista... Suolaiset piirakat, pasteijat, salaatit, pizza palat, sosekeitot jne 🫣😅

Mulla on itsetehty kanakeitto uponnut poikkeuksellisen hyvin. En ole kyllästynyt siihen toisin kuin moniin muihin ruokiin, joita ei enää yhden annoksen jälkeen teekkään yhtään mieli.

Oon huomannut, että muiden laittamia ruokia on helpompi syödä, joten yritän suosia työpaikan lounasetua ja resq club-sovellusta, jolla saa ostettua hävikkiruokaa ravintoloista.

Ihan pahimmassa jamassa kaurapuuro (marjoilla) on sellainen, jota pystyn vetämään. Se on niin mitäänsanomattoman makuista.

Saisitko ruokaseuraa ystävistä tai sukulaisista jos se helpottaa syömistä?
ystävät ja sukulaiset asuu (toistaiseksi) suht kaukana (vastakkaisissa päädyissä pääkaupunkiseutua) ja kaikki ollaan päivätöissä joten se ei ole oikein vaihtoehto :/ luulen että täytyy panostaa aamiaisiin, koska pahoinvointi tuntuu painottuvan iltapäivään ja alkuiltaan. Kaurapuuro on pyörinyt itselläkin tässä mielessä :tears: ja tuo kanakeitto ei myöskään ainakaan ajatuksena ällötä, täytyy tutkia :thumbs-up:

Mulla on pahoinvointi alkanut tällä viikolla (nyt 6+5) ja huomannut, että kaikki lämmin ruoka etoo. Eilen söin pelkkiä ruokaisia kylmiä salaatteja. Ne toimi hyvin!
Nyt luottoruokina kylmät pastasalaatit ja muut salaatit sekä hedelmät. Myös salaatti lämpimillä kanapaloilla menee.
Mut kieltämättä näillä ei pitkälle pötkitä. 🤭

Tortillapäivä olis tarkoitus tänää pitää koska en pääse ajatuksesta ylitse. Yleensä kun iskee tämmöinen "pakkosaada" fiilis ni se myös silloin maistuu/vie pahanolon pois 😄

Tortillapäivä olis tarkoitus tänää pitää koska en pääse ajatuksesta ylitse. Yleensä kun iskee tämmöinen "pakkosaada" fiilis ni se myös silloin maistuu/vie pahanolon pois 😄
Tortilla kyllä maistuisi.🤩 Harmi, ku ei oo kaikkia tarvittavia kaapissa. Kauppaan asti en jaksa nyt vaivautua.🤭

Odottelenpa tuota pakkosaada-fiilistä, just nyt nimittäin ällöttää kyllä melkein kaikki 😂💀

Viime raskaudessa söin usein raakaa porkkanaa pahoinvointiin, ja on toiminut myös tän raskauden orastavaan etovan oloon. ravitsemuksellisesti sillä ei toki pitkälle pötkitä mutta niiden nakertaminen helpotti oloa kummasti ja pääsi pois siitä inhottavasta nälkä-pahoinvointilimbosta, kun kaikki ruoka etoi mutta jotain pitäis kuitenkin syödä.

Viime raskaudessa söin usein raakaa porkkanaa pahoinvointiin, ja on toiminut myös tän raskauden orastavaan etovan oloon. ravitsemuksellisesti sillä ei toki pitkälle pötkitä mutta niiden nakertaminen helpotti oloa kummasti ja pääsi pois siitä inhottavasta nälkä-pahoinvointilimbosta, kun kaikki ruoka etoi mutta jotain pitäis kuitenkin syödä.
Kiitos vinkistä! Oon just tässä äskettäin löytänyt raa’an porkkanan ilot uudestaan (ruokavalioon on kuulunut niin vähän kasviksia et hävettää mainitakaan 😅), mukava kuulla että vois toimia nykyiseen vointiinkin.

Aivan järkyttävää. Paha olo alkaa aamulla kun herää, ja puhutaan enempi hetkistä kun se ei ole läsnä. Lämmin ruoka kuvottaa eniten. Närästys on myös lähes jatkuvaa, ja renniestä ei ole apuja.

Tällä hetkellä toimii viileä kauravelli, keitetyt kanamunat, jogurtti, hedelmät ja juusto.

Ekaa päivää meinaa mennä usko omaan jaksamiseen.
Samaan hetkeen tuntuu ihan turhalta ruikuttaa ja valittaa, mut on ihan loppu, vaikka ollaan ihan alussa, rv5+3.

Aivan järkyttävää. Paha olo alkaa aamulla kun herää, ja puhutaan enempi hetkistä kun se ei ole läsnä. Lämmin ruoka kuvottaa eniten. Närästys on myös lähes jatkuvaa, ja renniestä ei ole apuja.

Tällä hetkellä toimii viileä kauravelli, keitetyt kanamunat, jogurtti, hedelmät ja juusto.

Ekaa päivää meinaa mennä usko omaan jaksamiseen.
Samaan hetkeen tuntuu ihan turhalta ruikuttaa ja valittaa, mut on ihan loppu, vaikka ollaan ihan alussa, rv5+3.

Mulle toimii närästykseen maitohappobakteeri tabletit. En tiedä toimiiko sulle, ajattelin vinkata. Sitten jos on huonoa oloa, niin raskauspahointilääkettä saa soittamalla terveyskeskukseen. Itellä ne pitää kyllä ihan toimintakykyisenä, muuten ei tulisi mistään mitään 🫣

@Soffe/ jaksamista, toivottavasti olo helpottaa. 😕 Meillä taitaa muuten olla tismalleen sama LA

Oon ehkä jäävi vastaamaan tähän kun en (vielä) voi kunnolla pahoin vaan lähinnä ihan pienesti välillä etoo ja koko ajan ihan pohjaton JANO. Ehkä pientä ruokahaluttomuutta kanssa, nyt kun mietin 🤔
Mutta asun lähellä Jungle Juicea, ja oon tykästynyt niihin proteiinismoothieihin. 😛 Ainakin siis esimerkiksi nyt kun tätä kirjoitan, tulee melkein vesi kielelle niitä ajatellessa, vaikka suuta kuivaa ja ajatus esimetkiksi aamupalaleivästä ei oikein houkuttele. Vaikea sanoa, oisko nämä semmonen juttu joka houkuttelisi myös vessanlattialla pönttöä halaillessa, mutta tällä hetkellä ainakin tuntuu, että voisi ollakin. Toki siis kallista ostella sieltä aina niitä, mutta voisi kokeilla itsekin tehdä marjoista, hedelmäsoseista ja jugurteista. Pienen määrän jotain proteiinijauhoakin saa sinne melko hyvin piiloon sekaan vähän täyttämään. 🤔

Muokattu viimeksi:
Klementiinit on olleet mun pelastus viime viikkona. Hyvä eväs silloin, kun olo alkaa pahentua nälän vuoksi ja ihanan mehukasta ja virkistävää! Tuntuu, että aina kun ottaa palasen suuhun, voi sekunniksi unohtaa huonon voinnin. Aaaah! 🥰 Ihanaa, että niitä on just nyt hyvin tarjolla kaupoissa!

Täällä on kanssa ollut pahoinvointia alusta asti, nyt rv 9+6. Joululoman alkaessa kävin osteopaatilla, joka yritti saaha pahoinvointia hellittämään, ja onnistuikin siinä siinä määrin, etten oksentanut kahteen viikkoon. Eilen sitten tuli taas koettua sitä huvia.
Pieni pahoinvointi kuitenkin jatkuvasti läsnä. Hedelmät, etenkin klementiini maistuu hyvin ja kasvissosekeitto. Kivennäisvesi ja kaikki suolainen myös auttaa pahoinvointiin. Voisin tällä hetkellä elää klementiineillä, ananaksella, smoothieilla, sipseillä ja suolakekseillä. 😅 Liharuuat ällöttää ja jopa savulohi, joka yleensä on yksi suurimmista herkuista.

Hauska miten odottavalla vaihtelee se mitä voi syödä. 😅 Mä taas oon aina rakastanut hyvää mättöä. Edellisessä raskaudessa en saattanut syödä mitään. Eli kauhean terveellisesti. Nyt ei ainakaan näytä siltä et tää ihme toistuisi. 😅

Takaisin