Pahoinvointi-/ällötys-/kuvotus-/vellomis- ja oksennusketju

Mulla pahoinvointi on loppunut suuremmaksi osaksi. Välillä ällöttää hajut. Välillä tulee yökkäyksiä, mutta ei mitään niin hirveetä kun aloittaessani tätä ketjua.

Suolainen auttaa pahaa oloon parhaiten.
 
Pahoinvointi täälläkin jo paljon helpottanut. Syön silti useasti, mutta pieniä määriä.

Väsymys myös hellittänyt. Hemoglobiini oli noussut, kun eilen neuvolassa mitattiin.

Toivottavasti muillakin jo alkaisi helpottaa.
Kohti virkeää keskiraskautta :grin
 
Täällä kans on helpompi olo pahoinvoinnin suhteen, lukuun ottamatta satunnaisia yökkäyksiä. Veden juonti jostain syystä ällöttää välillä :shifty:. Sit on päänsärkyä, mikä kestää pahimmillaan 2 pvää putkeen, helpottaa päiväksi ja alkaa taas.
 
Voi ihana kuulla että monella alkaa jo helpottaan olot, eli toivoa on! Rv 11+4 ja tänään ensimmäisen kerran kuukausiin sain syötyä lautasen tyhjäksi! En ihan yhdeltä istumalta, mutta alle tunnin sisällä kuitenkin (itselläni sekin on jo iso voitto, vaikka lautaskoko nykyään hieman pienempi) :cat:. Muutoin mennyt edellinen kuukausi sillä linjalla, että syön mitä vaan tuntuu menevän alas sillä hetkellä (eli hedelmiä, vihanneksia, leipää, näkkäriä, jogurttia, pilttiä.. ). Lämmintä ruokaa saanut alas lusikallisen tai kaksi silloin tällöin, joten olen erittäin mielissäni tästä edistyksestä! Mulla on vielä viikko kesälomaa jäljellä, joten peukut ja varpaat pystyssä että siihen mennessä pääsisi ainakin oksentelusta eroon.

Syöttekö muuten jotain vitamiineja raskausaikana? Mä ostin kunnon mama-vitskut jossa pitäisi olla kaikki 17 vitamiinia yhdessä napissa, mutta nyt tällä viikolla unohtanut muutamana päivänä ottaa ja heti ruoka maistuu paremmin, onko sattumaa vai voiko oikeasti sillä sillä vaikutusta asiaan? :pompus:
 
Voi ihana kuulla että monella alkaa jo helpottaan olot, eli toivoa on! Rv 11+4 ja tänään ensimmäisen kerran kuukausiin sain syötyä lautasen tyhjäksi! En ihan yhdeltä istumalta, mutta alle tunnin sisällä kuitenkin (itselläni sekin on jo iso voitto, vaikka lautaskoko nykyään hieman pienempi) :cat:. Muutoin mennyt edellinen kuukausi sillä linjalla, että syön mitä vaan tuntuu menevän alas sillä hetkellä (eli hedelmiä, vihanneksia, leipää, näkkäriä, jogurttia, pilttiä.. ). Lämmintä ruokaa saanut alas lusikallisen tai kaksi silloin tällöin, joten olen erittäin mielissäni tästä edistyksestä! Mulla on vielä viikko kesälomaa jäljellä, joten peukut ja varpaat pystyssä että siihen mennessä pääsisi ainakin oksentelusta eroon.

Syöttekö muuten jotain vitamiineja raskausaikana? Mä ostin kunnon mama-vitskut jossa pitäisi olla kaikki 17 vitamiinia yhdessä napissa, mutta nyt tällä viikolla unohtanut muutamana päivänä ottaa ja heti ruoka maistuu paremmin, onko sattumaa vai voiko oikeasti sillä sillä vaikutusta asiaan? :pompus:

Toisilla noi vitamiinit lisää pahoinvointia kyllä. Osalla vaan tietyt merkit ja joillain kaikki. Minisun on jääny mieleen, että se varsinkin lisää pahaa oloo monilla, mutta myös muut vitamiinit saattaa. Osa ottaa yksittäisenä tabletteina esim d-vitamiini, c:tä ja foolihappoo ja toiset ei siedä niitäkään. Kokeilus siis vaan :)
 
Toisilla noi vitamiinit lisää pahoinvointia kyllä. Osalla vaan tietyt merkit ja joillain kaikki. Minisun on jääny mieleen, että se varsinkin lisää pahaa oloo monilla, mutta myös muut vitamiinit saattaa. Osa ottaa yksittäisenä tabletteina esim d-vitamiini, c:tä ja foolihappoo ja toiset ei siedä niitäkään. Kokeilus siis vaan :)


Whaat?? Miten en oo aiemmin kuullut tästä mitään?! o_O Mulla just tuo Minisunin monivitamiini ollut käytössä plussauksesta asti, eikä missään pahoinvointivinkkipalstalla ole ollut mainintaa että nekin saattais pahentaa oloa! Onneksi löysin tämän foorumin, aina oppii uutta :notworthy
 
Whaat?? Miten en oo aiemmin kuullut tästä mitään?! o_O Mulla just tuo Minisunin monivitamiini ollut käytössä plussauksesta asti, eikä missään pahoinvointivinkkipalstalla ole ollut mainintaa että nekin saattais pahentaa oloa! Onneksi löysin tämän foorumin, aina oppii uutta :notworthy

Mää oon näillä palstoilla pyöriny 1,5vuotta ja jos jonkinmoiseen keskusteluun tullu eksyttyä :grin
 
Hei oliko täällä niitä joilla ei ole kyseessä ensimmäinen lapsi? Onko lapsen sukupuolella ollut vaikutusta pahoinvoinnin voimakkuuteen? Mulle moni sanonut että taitaa olla tyttö tulossa kun niin kovasti oksettaa yms..

Me ollaankin päätetty (ainakin vielä tässä vaiheessa), että ei haluta ennakkoon tietää vauvan sukupuolea :happy8
 
Hei oliko täällä niitä joilla ei ole kyseessä ensimmäinen lapsi? Onko lapsen sukupuolella ollut vaikutusta pahoinvoinnin voimakkuuteen? Mulle moni sanonut että taitaa olla tyttö tulossa kun niin kovasti oksettaa yms..

Me ollaankin päätetty (ainakin vielä tässä vaiheessa), että ei haluta ennakkoon tietää vauvan sukupuolea :happy8

Meillä on esikoistytär ja häntä odottaessani voin erinomaisesti. Pahoinvointia ei ollut lainkaan!
Kesken menneessä raskaudessa voin erittäin huonosti ja tässä raskaudessa on ollut myös pahoinvointia, mutta siedettävissä määrin. Lähinnä uskon, että jokainen raskaus on erilainen enkä mitään kovin suuria johtopäätöksiä vetäisi sukupuolesta pahoinvoinnin perusteella :wink
 
Kyllä nuo kansanviisaudet on hyvin pitkälti ihan uskomuksia. Hyvin tuntuu menevän ristiin ennusteet ja todellisuus mitä aiempien lasten ryhmissä on seurattu. Tokihan siellä aina joku osuu ihan tilastollisista syistä oikein mut ei se siitä sen todemmaks muutu
 
Täällä kans yksi, jolla vitamiinit tehnyt tosi huonoa oloa ja oksentamista(minisun). Heti kun jätti vitamiinit ottamatta niin olo oli parempi ja ruoka maistui. Tiedä sitte oliko vain sattumaa vai mitä :D jostakin sain vinkin kokeilla ottaa vitskut vasta illalla ja se mulla ainakin helpotti heti.
 
Hello! Täällä alkuraskauden suhteellisen siedettävän, joskin erikoisen (oudot ällötykset) vaiheen jälkeen on alkanut ihana-kamala päänsärky, jes. Nyt rv16 ja päänsärkyä taitaa olla neljättä päivää putkeen. Huoh. Jos joku viisaampi osaa neuvoa, otan neuvot kiitollisena vastaan. Ja kyllä, juon vettä noin 2l per päivä, liikun säännöllisesti, hyvä tempurin tyyny ja käyn hierojalla noin kerran kuukaudessa. Saisipa luvan ottaa parasetamolin vähän useemmin..
 
Siis ei himputti tätä! Luulin jo selvinneeni, kun viikkoon ei ole tarvinnut oksentaa ja ruokakin alkanut pysymään sisällä, mutta eilen ja tänään taas paluu ällötysoksennukseen :sad010Pitkän loman jälkeinen työviikko meni hyvin muutoin, mutta eilen lounaalla sain vain puolikkaan annoksen syötyä kun tuntui siltä että oksennus tulee, sain sinniteltyä. Tänään sit söin ensin pikku aamiaisen noin klo 7:30 maissa ja uudelleen 3h myöhemmin ja juuri kun olin saanut tämän toisen aamiaisen syötyä niin 10min päästä tuli täysin spontaanisti kaikki ulos :wtf

Onko ihan normaalia, että vointi jo paranee mutta sitten ottaakin takapakkia? Onko muille käynyt näin? Kuukauden päästä olisi lomamatkakin tulossa ja lennot uskallettiin vihdoin varata kun tilanne näytti jo kohentuneen :arghh:
 
Alkuraskauden pahoinvoinnin jälkeen mulle on tullut yötyöpahoinvointia. Joka ilta ennen yövuoroon lähtöä pitää käydä vessan kautta oksentamassa ja vetämätön olo ja huonovointisuus jatkuu lähes koko yön. Muutoin ei pahoinvointia enää esiinny ‍♀️
Mikälie laukaisee huonon olon vain yöhön mennessä
 
Hello! Täällä alkuraskauden suhteellisen siedettävän, joskin erikoisen (oudot ällötykset) vaiheen jälkeen on alkanut ihana-kamala päänsärky, jes. Nyt rv16 ja päänsärkyä taitaa olla neljättä päivää putkeen. Huoh. Jos joku viisaampi osaa neuvoa, otan neuvot kiitollisena vastaan. Ja kyllä, juon vettä noin 2l per päivä, liikun säännöllisesti, hyvä tempurin tyyny ja käyn hierojalla noin kerran kuukaudessa. Saisipa luvan ottaa parasetamolin vähän useemmin..

Saispa buranaa o_O Välillä niska ja hartiat menee niin jumiin, että päätä särkee. Näin oli jo ennen raskautta n. joka toinen kuukausi, johon auttoi yksi kuussatanen. Se oli sillä selvä. Panadol ei oo koskaan tehnyt itselle oikein mitään ja sama jumipäänsärky on sitten läpi yön ja seuraavana aamuna. Ei auta kuin koittaa pysyä paikallaan, kun liikkuessa koko pää jumpsuttaa :grin Myös hieronta auttaa, vaikkei välittömästi poista särkyä. Vähänkään jos alkaa tuntua, että kohta särkee, niin hierontaa vaan, jos johtuu lihaksista tuo särky :) Jos nukkuu huonosti tai pää on nukkuessa huonossa asennossa, niin silloin kanssa tulee päänsärky helpommin. Jännitätkö hartioitasi huomaamatta?
 
Muokattu viimeksi:
Siis ei himputti tätä! Luulin jo selvinneeni, kun viikkoon ei ole tarvinnut oksentaa ja ruokakin alkanut pysymään sisällä, mutta eilen ja tänään taas paluu ällötysoksennukseen :sad010Pitkän loman jälkeinen työviikko meni hyvin muutoin, mutta eilen lounaalla sain vain puolikkaan annoksen syötyä kun tuntui siltä että oksennus tulee, sain sinniteltyä. Tänään sit söin ensin pikku aamiaisen noin klo 7:cat:0 maissa ja uudelleen 3h myöhemmin ja juuri kun olin saanut tämän toisen aamiaisen syötyä niin 10min päästä tuli täysin spontaanisti kaikki ulos :wtf

Onko ihan normaalia, että vointi jo paranee mutta sitten ottaakin takapakkia? Onko muille kä:arghh:ynyt näin? Kuukauden päästä olisi lomamatkakin tulossa ja lennot uskallettiin vihdoin varata kun tilanne näytti jo kohentuneen

Hep, täällä valitettavasti yksi! Viikkoon ei tarvinnut oksentaa, vaikka yökkiminen ja pahoinvointi jatkui koko ajan silti, ja nyt tällä viikolla taas alkanut uudelleen. Tälle iltaa tuli juuri kymmenes kerta täyteen, pitänee viettää yö taas oksuämpärin kanssa.
 
Pakko kyllä sanoo, ettei tämä sokerirasituskoe oo mitenkään kiva :grin Kymmenen minuutin päästä litkun juomisesta tuli jo huono olo, eikä vieläkään helpota. Ihan kauhean imelää :yuck: Imelä on pahaa ilman rasvaa. Ihan erilailla iskee tämä liemi, kuin vaikka suklaa. Kohta otetaan toka verikoe. En oo ollenkaan mielissäni :p Stressaan tästäkin tietysti, enkä nukkunut erityisen hyvin. Paasto ei haitannut. Pelottaa, että joku arvo on pielessä :wtf: Harmi että toistekin joudun tähän koitokseen, jos kaikki arvot on ok. Toki mieluummin se kuin rd.
 
Ällötys aamusta iltaan kohta 2kk ajan. Tympii :grumpy:
 
Hei oliko täällä niitä joilla ei ole kyseessä ensimmäinen lapsi? Onko lapsen sukupuolella ollut vaikutusta pahoinvoinnin voimakkuuteen? Mulle moni sanonut että taitaa olla tyttö tulossa kun niin kovasti oksettaa yms..

Me ollaankin päätetty (ainakin vielä tässä vaiheessa), että ei haluta ennakkoon tietää vauvan sukupuolea :happy8


esikoistyttöä odottaessa oksensin neljänä päivänä/yönä ja nyt poikaa odottaessa ei pahoinvointia ollenkaan
 
Saispa buranaa o_O Välillä niska ja hartiat menee niin jumiin, että päätä särkee. Näin oli jo ennen raskautta n. joka toinen kuukausi, johon auttoi yksi kuussatanen. Se oli sillä selvä. Panadol ei oo koskaan tehnyt itselle oikein mitään ja sama jumipäänsärky on sitten läpi yön ja seuraavana aamuna. Ei auta kuin koittaa pysyä paikallaan, kun liikkuessa koko pää jumpsuttaa :grin Myös hieronta auttaa, vaikkei välittömästi poista särkyä. Vähänkään jos alkaa tuntua, että kohta särkee, niin hierontaa vaan, jos johtuu lihaksista tuo särky :) Jos nukkuu huonosti tai pää on nukkuessa huonossa asennossa, niin silloin kanssa tulee päänsärky helpommin. Jännitätkö hartioitasi huomaamatta?

Jep, hartiajännittäjä, tunnustan! Teen töitä näyttöpisteen ääressä ja tähän päälle yht. vähän vajaa kahden tunnin työmatka, joten jumi on taputeltu:D Ihan totta tuo, että hierojalla pitäisi käydä heti ku siltä tuntuu.. Burana täälläkin aiemmin toiminut.
 
Takaisin
Top