Pahaolo, yökötys.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ajatus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ajatus

Oman äänensä löytänyt
Jep. Eli täällä potee yksi odottaja jatkuvaa yököttävää oloa. Ei kertaakaan sentään ole alkanut nousta oksennus, mutta koko ajan yököttää. :eek:

Muita hengenheimolaisia?

Auttaako jokin vitamiini? (itse syön päivittäin multitaps raskaus ja imetys-tabletteja)
Pienet välipalatkaan ei vie pois oloa. (tästä syystä viime raskaudessa paino nousi)

Niin ja kiinnostaisi tietää, mitkä asiat tekee teille pahaa oloa? itsellä Kahvin haju ja varsinkin jonkun tullessa hönkimään viereen juotuaan kahvia. Yleisesti kaikki lihat raakana sekä hiki.

Täällä toinen. Ja voin lohduttaa: MIKÄÄN EI AUTA! :D Syön epilepsialääkityksen takia foolihappoa 3mg päivässä ja muutenkin vitamiinit ym on kohdillaan, eikä oo kyllä mitään vaikutusta. Jatkuva yökötys on pahinta, kun oksettaa mutta ei saa oksennettua.

Mulla ottaa todella tiukille kaikki makeat tuoksut, esim. leivonnaiset joita paistan töissä päivittäin. Oon joutunut jättämään lihankin lähes kokonaan ruokavaliosta kun ei vaan pysty syömään, ainoa mitä menee on kala ja sitäkin harvoin. Kahvin haju on myös paha.

Eipä ainakaan ole paino noussut kun ei ruokakaan juuri maistu, eikä kyllä herkutkaan.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Millä viikoilla menette? Mäkään en ole kertaakaan oksentanut, mutta se jatkuva, viikkoja kestänyt etominen ei kyllä ollut yhtään sen parempi! Nyt kuitenkin, tänään 10+4, on pari päivää mennyt lähes kokonaan kuvotuksetta, ei oikeastaan enää mikään aiheuta pahaa oloa. Jospa olette vielä aikaisemmassa niin saatte tästä ehkä toivoa - voi olla että se menee pian ohi :D !

Mulla alkoi tänään viikko 9, ja muutama viikko lievempää pahoinvointia jo takana. Tänään jäin töistä pois kun heräsin yöllä oksentamaan. Mulla on kova luotto siihen että kohta helpottaa :)

Mulla taitaa olla viikko 7 menossa. ekaan neuvolaan vielä parisen viikkoa. No ainakin muita löytyy samaan sarjaan yökötyksen kanssa :grin

Abhaya, mäkin oon jättäny tietyt lihat pois. Mutta sitten tulee kans niitä aivan outoja himoja, että nyt just on saatava samaa mitä mies syö. Yhtäkkiä meneekin uunilenkki, mutta sitten tuleekin jälkiyökötys, enkä enää pystykkään syömään sitä moneen viikkoon :D

No kyllä tämä joskus loppuu! :rolleyes:

Mä oon kärsiny aivan järkyttävän voimakkaasta pahoinvoinnista ja väsymyksestä. En saa syötyä oikein mitään.. Nytkin niin huono olo, etten pystyny lukemaan mitä kukin yökkäilee :sad001 Välillä pahempia, välillä parempia päiviä. Mutta oon kyllä huomannut, että pientä välipalaa pitää syödä ennen kun pahaolo iskee. Jos verensokeri on päässy tippumaan liikaa ja huono olo päällä, siinä menee sitten koko päivä yökkaillessä, enkä saa syötyä mitään. Kaikki hajut ällöttää niin ettei mikään mee alas.

Tämä on mun neljäs raskaus, enkä oo aiemmin kokenut tällasia näin voimakkaita oireita! Pahoivoinnin lisäks rinnat sikakipeet ja paisuneet ja nyt kolmas päivä putkeen kun päätä särkee aivan hirveesti. Neuvolasta sanoivat että hormoneista kaikki johtuu. Mutta onhan niitä hormoneita nyt aiemmissakin raskauksissa ollu :grin Alan epäillä jo tuplaraskautta, taitaa hormoneja olla ainaki tuplate enemmän ku enne! :wtf

Pallo, 8+3.

Taalla kans yksi joka siita yokottavasta tunteesta karsii.
Heraan about 8 lukitsemaan oven kun ukko lahtee kouluunsa ja syon banaanin (vaikka vakisin) ja painun takaisin petiin jatkamaan unia. Sangysta kommin jossain klo 10 pintaan ja sittenkin pitaa odottaa viela tunti ennen kuin uskaltaa syomista edes kokeilla.
Kahvia jonka suurkuluttaja olen ollut en ole juonut kuin iltapaivasta vajaan mukillisen ja sekin on aika laihaa,lahinna maitoa kahvilla.
Tee on nyt mun juttu,laimeaa teeta jossa paljon sokeria.

Tuore kala on sellainen mika nostaa sappinesteen suuhun kun kavelen kalamyyjien ohi tuossa kylalla (eika tosiaan asiaa auta etta lampotila valilla 38 astetta niin se lemu on ihan kamala ja kun ne karpasetkin siina porraa...)
Seuraavan kerran kun kayn isolla kaupalla tahdon suolakurkkuja, viime viikolla tuore tomaatti leivan paalla oli se best mutta nyt pelkka ajatus suolakurkkuvoileivasta nostaa kuolan suuhun.

Ja tama ian ikuinen vasymys... En tieda miten paljon pitaisi nukkua mutta valilla tuntuu ettei jaksa seisoa edes sita hetkea etta tiskaisi astiat. Pyykinpesun olen nyt salyttanyt isannan hoteisiin kun en vaan jaksa (siis pesemme kasin ns.nyrkkipyykkina kun ei pesukonetta taalla ole)

Onneksi viikonloppu ja tanaankin viela on ollut vain +22 ulkonakaan niin en ihan lakahdy.Tuntuu etta vaikka olin jo tottunut kuumuuteen niin nyt on kuin olisi juuri maahan saapunut ja hikoilee ihan tajuttoman paljon (eli pitaisi siis juoda paljon mutta mita? Vesi meinaa tulla ylos ja mehua ei tee mieli...) Vali vali ja nari nari

Tanti rv 8+0

Täällä kans ihan hirvee olo! Rv 6 ja 7 oli pahimmat tähän mennessä, silloin oksensin eniten :sick009 Nyt menossa rv 9+5 ja huono-olo on siedettävää, 1-2 tunnin välein on saatava jotain suuhun muuten ei tuu mitään ja vaikka syön niin joka ilta tuntuu että kurkussa ois joku palanen mitä käyn yökkäilemässä :sick009 Mitään muuta kun limaa ja sylkeä ei tuu, onneks. Siinä toivossa eletään, että kuun loppuun mennessä tää olo ois ohi ja pääsisi nauttimaan tästä raskaudesta! :)

Enään ei ruuat ällötä eli voin ihan hyvin kaikkea syödä, mielitekoja on välillä mutta ne vaihtelee joka kerta ja saatta muuttua hetkessä :D

Täälläkin kärsitään yökötyksestä. Ei jatkuvasti, mutta se käy päälle semmoisina aaltoina. Tänään aamulla oli lähellä, että laatoittanut autoani, kun kuuntelin Radio Aallon Dynastiaa. Kimmo Vehviläinen siellä kertoi iloisesti, että on perimätiedon mukaan istunut lapsena kakkapökäle kädessä ja syönyt sitä kuin suklaapatukkaa. Oli kyllä lähellä, piti vetää tiensivuun :grin

Muutoin pahimmat yökötykset tulee, jos on liian pitkään syömättä. Välipaloja olen oppinut syömään.. Ja aamulla on pakko syödä jotain, ennenkuin lähtee töihin, mitä en ole aiemmin tehnyt. o_O Jostain syystä mua alkaa usein oksettaan, kun laitan ripsiväriä, mistälie johtuu...

Sain tänään neuvolassa kokeilla niitä pahoinvointirannekkeita. Toimii kyllä! Istuin reilun tunnin ne ranteissa ja normaalisti olisin ollut oksennuskunnossa (ruokailusta 3h), mutta ainoa tunne mahassa oli nälkä. Pitääkin käydä apteekista hakemassa :)

Täällä kans etovaa/kuvottavaa/oksettavaa oloa, välillä enemmän, välillä vähemmän. Onneks ei oo tarvinnu oksentaa :o Eniten mulla auttaa liikunta, sillon kaikkoo pahat olot ja sen jälkeen on hyvä olla. Lisäks tosi usein saa syödä, se auttaa myös. :) rv 6+6

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on kaikista pahoin olo ollut heti aamuisin herättyä ja noustua ylös. Tänä aamuna oksetti niin paljon ja pakko oli ottaa kraanasta vettä ettei pelkkiä mahanesteitä tarvitsisi oksentaa. Ylös tuli vesi ja keltaista. Mutta toistaseks ollut aika vaihtelevaa. Toisinaan niin oireetonta ja sitten välillä näitä aamuja.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

aika yleistä taitaa olla aamuinen pahoinvointi. Aamulla kans herätessä tuntuu että on pahin aika. Mitkä ihmeen rannekkeet? Onko ne jotku mangeetti-systeemit vai mitkä?

Ne pahoinvointirannekkeet toimii ihan akupisteisiin painamalla. Niissä rannekkeissa on muovipylpyrät jotka painaa sitä pahoinvointi pistettä. Itellä ne ei toiminu :(

Viikkoja 8+4 ja pahaa pahoinvointia ilman oksentamista. Olen huomannut että iltoina joina otan magnesiumlisää, seuraavana aamuna voin paremmin. Magnesiumlisää voi ilmeisesti ottaa reilummin, koska se on vesiliukoinen. Ystävälleni oli suositeltu jopa niinkin paljon kuin 800 mg magnesiumia.

Ongelmana on vaan, että lisien syöminen on yhtä tuskaa kun kaikki kurkusta alas laitettava oksettaa. Pitää olla sellaista juomaa joka tosiaan sitten pysyy sisällä, eikä oksenna lisiä heti pois.

Neuvolantäti kertoi, että sillä on joku toinen äiti-asiakas, jolla oli nyt vissiin viikkoja jotain 15, ja hän kuulemma oksentaa joka päivä 10-15 kertaa, eikä ole voinut käydä edes töissä :eek:
Että tuntui aika helpolta, että itse joutunut laatoittamaan yhteensä 3 kertaa, ja muuten saanut tuta "vaan" yökötystä..

Tässäpä juuri äsken oli järkyttävä kuvotus-oksetus olo ja pyörrytti myös. Mies toi minulle ruisleivän ja maitoa, niin kun sain ne syötyä niin vähän helpotti.
Hyi olkoon mitkä olot! :( Mulla kyllä selvästi iltaa kohden tulee pahimmat kuvotukset. Onneksi sain syötyä sen leivän, vaikka yhtään ei tehnyt mieli syödä mitään.

Sitä magnesiumia ei sitten kannata heti ottaa suuria annoksia, koska se voi aiheuttaa ripulia ja oksentelua itsessään. Minä aloitin 200-400 mg päivässä niin ehti keho tottua.

Jos vatsa mitenkään kestää niin magnesiumia on manteleissa, tummassa suklaassa ja banaaneissa.

Magnesium auttaa myös painonhallinnassa, eli on hyvä auttamaan raskauskilojen kohtuullisena pitämisessä. Suosittelen.

Kohtalontoveri taallakin! Pahoinvointi alkoi todenteolla viikolla 6 ja nyt olen viikolla 11+6 ja yokin edelleen.

Itsellani kesti monta viikkoa hoksata, etta minun taytyy syoda koko ajan, jotta voin varmistaa ettei nalka iske. Eli kaytannossa syon 2-2,5 tunnin valein paivalla ja ison iltapalan. Monta kertaa jouduin psyykkaamaan itseni syomaan, koska yhtaan ei kylla tehnyt mieli. Mutta palkintona oli suht. ok olo. Kannattaa kokeilla - ehka se auttaa teitakin. :)

Ja sitten jos oikein mikaan ei auta, soin karkkeja. Kylla luitte oikein, tarkalleen ottaen pari viinikumia. Viimeistaan niilla sain oksetuksen taltutettua, vaikka normaalisti en niihin koskisi pitkalla tikullakaan.

Toivon todellakin, etta oksetus loppuu pian. Jaksamista teille! :)

Takaisin