Päivän plussat ja miinukset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten päivä on mennyt? Listataan päivän mukavat ja ikävät jutut. :) Tai kerrotaan muutoin jos se tuntuu luontevammalta.

- Nuha
- Minkä seurauksena kolottaa vähän joka paikkaan.
- Lapsen iltapelleily vie hermot. :arghh:

+ Sai levähtää.
+ Mies haki lapsen päiväkodista.
+ Meillä syksyn ajan (remonttia paossa) oleva kissa on ihanan seurallinen kehrääjä. :)
 
+ Mies selvisi ehjin nahoin reissusta takaisin!
+ Pikkuisella on kaikki hyvin kohdussa, nytkin se liikehtii :Heartred
+ Ihanan levännyt olo, nukuin taas tosi sikeästi
+ Meidän ihana kisumirri
+ Siisti asunto
+ Mieliala korkealla
+ Rakastelu :Heartred
+ Ruoka!
+ Saunominen!
+ Hyvä olla, olen kiitollinen


- Lähellä käynyt nälkäkuolema, kun vierailu venähti enkä ollut varannut edes yhtä suupalaa mukaan.
Päässä jo heitti, hikoilutti, heikotti ja kädet tärisi, kun verensokeri pääsi valahtamaan niin alas. Aion huomenna
tehdä käsilaukkuun jemman ja autoon survival kitin vastaisuuden varalle. Ei saa noin käydä enää :happy118
Taitaa olla raskaudesta huolimatta insuliinituotanto kohdillaan, kun välillä oirehtii. Oli myös ennen raskautta.

- Kylmyys. Piti olla useampi tunti ulkona. Muilla ei oo kylmä ja itse olen jäässä, kun veri ei vaan kierrä.
Kylmästä en tykkää niin yhtään :grin Tosi huono ääreisverenkierto.
 
- Auto ei aamulla suostunut käynnistymään
- Lapsi ei päässyt hammastarkastukseen
- Mies viettää varmaan taas koko loppuviikon auton alla
- Rahaa palaa

Hyviä puolia tästä päivästä ei vielä tule mieleen. Ehkä tässä vielä ehtii.
 
- 3-vuotias heräsi kuudelta.
- Unohdin ostaa vastuskuminauhan, jota tarvitsen tehdäkseni fysioterapeutin neuvomat harjoitteet.
- Meillä on sekaista, muttei ole aikaa tai jaksamista siivota.

+ Molemmat lapset nukahtivat päiväunille ja ovat nukkuneet kohta jo tunnin, joten olen saanut tehtyä töitä.
+ Rooman-reissuun on enää alle kuukausi.
+ On perjantai !!
 
- Autoni kylkeen meinasi ajaa rekka tänään
- Väsyttäääää, vaikka suht pitkät yöunet tuli nukuttua
- Masterchef Australiaa tulee vasta maanantaina ruutuun lisää ja olen jo katsonut kaikki saatavilla olevat jaksot :hilarious:
- Sotkua on päässyt syntymään taas, pitäisi siivota ja pestä pyykkiä
- Koirankutaleella on ripuli ollut pari päivää, enkä tiedä miksi

+ Perjantai, aion löhötä ja ehkä syödä jotain hyvää :hungry:
+ Käydään varmaan vähän ostoksilla tänään, vihdoin hankkimassa pitkään roikkuneita asioita
+ Yleinen mieliala ja olo on ihan jees

Muokkaus muutamia tunteja myöhemmin....

Multa menee niin hermot. Tuntuu, että toi yleinen mieliala mikä aiemmin tänään oli ihan jees, on jotain täysin päinvastaista nyt. Koirahan oli ripuloinut koko asunnon täyteen sinä aikana kun olin 20min pois kotoa. Vaaleahko karvamatto kellertävässä ripulissa, keittiön kaapin seinämässä ripulia (miten tää on edes mahdollista?), juuri kun sain suurimman osan siivottua, lapsi sai vessanpöntön tukittua siivouksen aikana, koira ripuloi makuuhuoneeseen lisää. Mihinkään ei päästäkään tänään lähtemään ja kaikenlisäksi sain hetki sitten erittäin ikäviä uutisia. Tuntuu, että nyt on koko päivä kääntynyt pelkäksi miinukseksi. :smiley-angry019
 
Muokattu viimeksi:
Tämän päivän plussat ja miinukset tähän mennessä:

+ Lähdin klo 7 uimaan, vaikka sängyn vetovoima oli melkoinen.
+ Sovittiin miehen kanssa alkanut riita tosi nopeasti.
+ Mies savustaa tänään lohta ruuaksi.

- Ulkona on kurja, sateinen ilma.
- Tiuskin lapselle.
- Töitä on tehtävä, vaikka on lauantai.
 
+ Parempi olo jo kuin eilen, kyllä tämä tästä selviytyy
+ Ollaan menossa retkelle
+ Pidän ulkona vallitsevasta ilmasta
+ Illalla vähän teetä ja lepäilyä

- Väsyttää. Taas
- Eilinen uutinen edelleen hieman kaihertaa
- On kärsimätön olo :rolleyes:
 
+ Flunssa alkaa helpottaa
+ Teetä :Heartred
+ Lepohetki päivällä

- Lapseen iski känkkäränkkä
- Ja tuli sitten tiuskittua ja menetettyä hermot lapsen kanssa


+ Vähän jälkijunassa, mutta saatiin eilen hankittua lapselle puuttuvat syysvaatteet.
 
+ Neuvolapsylogilla käynti
+ Kävin lenkillä
+ Tukivyö


- Kova selkäkipu
- Päänsärky
- Ei ole just sitä juustoa kotona mitä haluan ja kävin suihkussa joten en jaksa pukee kauppaan menoo varten :sad001
 
+Sain aamulla työterveydessä lääkäriltä sairauslomaa ja fysioterapeutilta hyvät vinkit ja jumppaohjeet :)
+ Ruoka :Heartred

- Pahoinvointia on yhä ja hullu väsymys
- Ei olla ehditty miehen kanssa viettää laatuaikaa
 
+ Tein makaronilaatikkoa pitkästä aikaa, oli hyvää
+ Kiitollisuus omasta perheestä tänään ollut vahvasti läsnä
+ Huomenna on perjantai, tralalalaa

- Ihan hirveän lamauttava väsymys jatkuu
- Olo on koko ajan hikinen vaikka kuinka ravaisi pesulla
- Jännittää
 
- Alkoi sataa kaatamalla, juuri kun lähdin viemään poikaa päiväkotiin.
- Ei ehtinyt kuin käskeä lasta vetämään sadetakin päälle ja nappaamaan sateenvarjon mukaan ja uskoa että lyhyellä matkalla ei kastuisi paljoa.
- Usko ei auttanut, vaan kummankin sukat ja housut oli perillä märät.

+ Päiväkodissa on lapsella vaihtovaatteet ja märät sai kuivauskaappiin.
+ Itse pääsin kotiin vaihtamaan vaatteet.
+ Löydettiin kaupasta gluteenitonta valmiskakkupohjaa.
 
Mitä on vaatteiden välppäys? Viikkaamista?

(Mun kotipaikkakunnalla vaatteet pallitaan :p)
 
+ ei luentoja tänään. Hyvä niin, tarvitsinkin vähän lepoa
- Lepo ei onnistunut niin tehokkaasti, koska huomenna synttärijuhlat joita varten piti siivota ja leipoa
+ Leipomukset onnistui hyvin
+ Mies pesi ikkunat!!!

+ Ostin, kerrankin, kaikki ulkovaatteet lapselle valmiiksi talvea varten. Mä olen tähän mennessä ollut aina se äiti joka havahtuu marraskuussa siihen että jaa, tänäkin vuonna tuli kylmä. Tai toukokuussa siihen että on lämmin, eikä lapsella ole kesävaatteita. Josko tästä pikkuhiljaa oppisi ennakoimisen jalon taidon.

+ Auto (se samainen joka viikko sitten ei suostunut käynnistymään) meni katsastuksesta läpi. Vuosisadan vitsi, mutta hyvä näin.
(- Sinne meni mun mahdollisuudet vakuuttaa mies siitä että tarvitaan uusi auto.)
 
Mä olen tähän mennessä ollut aina se äiti joka havahtuu marraskuussa siihen että jaa, tänäkin vuonna tuli kylmä. Tai toukokuussa siihen että on lämmin, eikä lapsella ole kesävaatteita. Josko tästä pikkuhiljaa oppisi ennakoimisen jalon taidon.

Mä olen ihan samaa tyyppiä. :grin Nytkään lapsella ei ole vielä välikausikenkiä, vaikka lenkkarit hajoaa kohta käsiin. Mistä pääsen aasinsiltaa pitkin asiaan.

- Niiden välikausikenkien hankkimiselle ei vain tunnu löytyvän aikaa.
- Ensi viikkokin taas kiireinen.

+ Lapsen kanssa oli mukava käydä kaupassa, hän oli siellä avuksi ja käyttäytyi tosi nätisti.
 
+mies osallistui kotitöihin
+mukavaa harrastuksen parissa, kerkesi vähän jutella muittenkin kanssa
-auto-ongelma
-vauva nukkui huonosti päiväunia ja kävi kiukkuiseksi
-vauva söi huonosti kiinteitä
-lapsi myöhästyi hiukan harrastuksesta
-olin stressaantunut koko päivän
-sulake meni
-hukkailin ja etsin tavaroitani
 
On ollut sellainen päivä että kerrankin tulee plussaa ja miinusta niin että rytisee.

+ En stressannut aikaista päiväkotiaamua kun lapsia väsytti, vaan torkutin puoli tuntia, ilmoitin että esikoinen syö aamiaisen kotona ja mentiin päikkyyn 45 min myöhässä. Ihanan leppoisaa!
+ Lähetin uuden toiminimeni ensimmäisen laskun.
+ Sain kuulla lisää meille ehkä tulevasta lomakotilapsesta ja olisi kyllä meille ihan nappi henkilö.
+ Jaksoin tanssia ja leikkiä lasten kanssa, jopa säilytin malttini esikoisen kinutessa (turhaan) lisää ruutuaikaa.

- Isäni soitti ja kertoi joutuvansa parin viikon päästä ohitusleikkaukseen. Tämä tuli ihan puskista, myös hänelle.
- Mies on ollut työmatkalla koko viikon ja lentosekaannuksen vuoksi on kotona vasta perjantaiyönä. Takaisin reissuun joutuu lähtemään jo sunnuntai-iltana. Hajoon tähän yh-arkeen ja lapsillakin on kova ikävä.
- Sokeriton syyskuu ei vaan pidä, tunnen muuttuvani diabeetikoksi ja takapuolen leviävän...
 
+ On perjantaifiilis!
+ Nukuin aivan s....... hyvin
+ Kisumirri jaloissa
+ Huomenna on bileet
+ Pikkuinen potkii
+ Kauniit kukat pöydällä
+ Viimeisimmän paskaepisodin jälkeen,
koira on tainnut oppia vinkumaan, kun on hätä! :gen014
+ Jääkaapissa on paljon evästä
+ Mieskin on hyvällä tuulella
+ Aika siisti asunto

- Auto on aivan rapainen ja sisältä karvainen
- Renkaissa ei ole paljon pintaa, eivät kestä talvirenkaille saakka
- Ei oikein innosta tehdä mitään suurempaa
 
Takaisin
Top