Päivän asu (äitiysvaateketju)

En käy töissä tällä hetkellä, vaan olen opintovapaalla ja opinnot ovat verkko-opintoja, joten saan olla suurimman osan ajasta kotona ja pukeutua vähän miten sattuu. :) Ihmisten ilmoille lähtiessä olen pitänyt toistaiseksi ihan normaaleja farkkuja mutta jättänyt napin auki. Näin jouduin tekemään jo ennen kuin edes tiesin olevani raskaana, koska alussa oli todella kovaa turvotusta mahassa. Nyt kun turvotus on helpottanut, maha on ehkä jopa hieman pienentynyt.

Inhoan vaatteiden ostamista ja kaupoissa kiertelyä, joten tilaan varmaan netistä jotain äitiysvaatteita sitten kun on ihan pakko. Ja toivon, että sopivat jotenkuten päälle. :smiley-ashamed004
 
Ostin eilen H&M:ltä mustat mamafarkut. Aivan ihanat päällä, joustaa ja kuitenkin napakat jo mahan kohdilta, varmaan tuo kangas sit vaan venyy, kun maha tästä kasvaa.
 
Menin edellisen odotusajan ihan minimipanostuksella äitiysvaatteisiin.. Eikä niistäkään ole juuri mitään jäljellä. Täytyy kohtapuoliin kunnostautua ja hankkia jotain. Paino mulla on pudonnut paljon edellisen odotuksen jälkeen, mutta vatsaa alkaa kohta kiristää.
 
Farkut ovat alkaneet painaa ikävästi, mutta en ole saanut hankittua vielä raskaushousuja. Normaalisti tykkään aika napakoista farkuista, mutta ostin nyt ensihätään joustavampaa materiaalia olevat tavalliset farkut ja kokoa isommat kuin normaalisti. Näissä tuntuu olevan tilaa ja joustoa mahan kasvulle joksikin aikaa.
 
Miten muilla urheiluvaatteiden laita? Pahoinvoinnin takia ei tarvinnut aluksi juuri haaveillakaan urheilusta, mutta nyt kun se on helpottanut, jotain tarttis ehkä ruveta tekemään! Vanhoissa jumppatrikoissa oleva korkea vyötärö ahdistaa, ja yllättäen kaupoista ei äitiysmallisia noin vaan löytynytkään:meh:. Kaapissa lojui kuitenkin käyttämättöminä muutamat trikoot joita en normaalisti tykännyt käyttää kun omaan makuun vyötärö oli liian matala ja eivät pysyneet kunnolla päällä. Kiikutin ne sitten ompelijalle että lisää niihin mahasuikaleen. Toivottavasti modaus onnistuu ja saan trikoot käyttöön!
 
Mulla on jumppavaatteista vielä menny vanhat päälle. Käyn ryhmäliikuntatunneilla ja siellä vaan herkästi menee housunkaulus rullalle vatsan alle. Siinä sitten tunnin mittaan saa aika monta kertaa nostella housuja ylös. Jumppien kevätkausi päättyy huhtikuun puolivälissä, joten koitan kestää noita housuja siihen asti. Varmaan jossain vaiheessa täytyy ainakin yhdet mammajumppapöksyt hankkia, koska ajattelin jatkaa harjoittelua kuntosalilla.
 
Viikonloppuna kaivoin vanhat äitiysvaatteet esiin ja olivatkin jo aika kuluneet. Pitää ainakin yhdet housut ja legginssejä ostaa. Kesäksi myös, koska aiemmat on lähinnä pitkähihaista.
 
Oiskos joku bongannut hyviä äitiysvaatealeja jostain?
 
En oo aleja bongannu, mut ite löysin nettikirppikseltä kolmet äitiyshousut ja yhen paidan alle kolmeen kymppiin.
 
Zalandolla on koko ajan paljon tavaraa alennuksessa. Itse tilailin tänään muutaman mekon ja neuleen sieltä :)
 
Onko millään muulla ”normikaupalla” äitiysvaatteita, kuin H&M? Itse kävisin mielellään suoraan kaupassa sovittamassa vaatteet, kuin että tilaan, odotan ja totean sitten että eivät olleet sopivia:bored:...
 
Nyt kesälomalla on ihanaa, kun voi vain heittää kevyen maksimekon päälle ja sillä siisti. Työvaatteiden kanssa oli jo vähän tukalaa heinäkuun alussa, kun tuli kuuma ja tuntui että ne housujen vyötärönleventäjät aina vilkkui kun paita nousi... :bored:
 
Omat vaatteet meni suht hyvin päälle koko raskauden, ainoastaan äitiyshousut ja isommat paidat käytössä. Kesällä oli lämmintä, mekko oli hyvä asuvalinta :) Jumppahousut olivat myös kovassa käytössä pitkään.
 
Takaisin
Top