Päivähoito asiaa

Dalila

Näppärä viestien naputtelija
Heinämammat 2016
Me käytiin tutustumassa tänään päiväkotiin ja pojalla on ensimmäinen hoitopäivä torstaina.
Vaikutti aika isolta paikalta, 5 ryhmää+eskari. Mutta ei ole oikein vaihtoehtoa, kun on pakko olla vuorohoitopaikka.
Työntekijät vaikutti kivoilta. Pitäis tänään täyttää ne maksuluokkapaperit. Oonko mä ainoa vai onko ne jollekkin muullekin vähän vaikeesti ymmärrettävät?
 
Tulojen mukaanhan ne maksuluokat määräytyy. Me kuulutaan tulojen perusteella korkeimpaan maksuluokkaan. Meillä on myös poika menossa vuoropäiväkotiin. Koska meillä ei ole kokoaikaista hoidontarvetta vaan vain n. 101-160 tuntia/kk niin meidän kaupungissa maksu on 80% siitä maksimisummasta.
 
Mä teen nyt 50% työaikaa ja nostan sen helmikuussa 80%. Eli mun kannattaa varmaan laskea se 80% mukaan. Mä ja mun mies saadaan vaihtelevasti vuorolisiä, niin mitenköhän ne siihen ynnätään.
Ja mitähän tarkoittaa "luontaisedut" keskimäärin /kk? o_O
Kuuluuko joustava kotihoidontuki samaan kohtaan kuin äitiys/vanhempainraha/lastenhoidontuki?Vai ilmoitetaanko sitä ollenkaan?
 
Bruttotulot vuodessa / 12 (kk) olis niinku tulot kuukaudessa. Luontaiseduista en osaa sanoa ku en oo koskaan saanu moisia. Vissiin asunto/autoetu tms??
 
Ok. Kiitos selvennyksestä. Kuntatyöntekijällä niitä ei ole.
 
Takaisin
Top