Päihteet, nautintoaineet yms. paheet ja niiden käytön lopetus

Mummonmehulle??:excited001 Kääk, sitten mun suunnitelmani ei olekaan niin vedenpitävä. Holiton kuohari oli ihan hyvää, sitä voin kyllä suositella mutta mutta..... Onkohan Alkon(kai sielläkin on) alkoholittomat viinit erilaisia kuin perusmarkettien? Mulla on tossa yks kaupasta ostettu viini, voisin vaikka huomenna maistella sitä....
 
Kaverikin oli punkunhimoissaan ostanut alkosta alkoholitonta punkkua nautittavaks tapaksien kanssa ja pettymys oli suuri :grin riippuu tietty millasesta punkusta tykkää mut tanniineista on yleensä turha haaveilla ja ärsyttää kun kaikki holittomat on makeita...pitäs maistaa Stowford Press Low Alcohol (0,5%) siideriä...sekin luokitellaan "makeahkoks" mut ei kuulemma oo niin ällömakeeta kun jotkut kopparbergin tms. siiderit. Itse kun rakastan AITOJA kuivia omppusiidereitä, Magners, Bulmers, Westons jne :p
 
Sä ahk87 lannistat mut! :grin Ei vaan, hyvä tietää jo ennakkoon ettei pettymys sitten oo niin suuri. Mä en kanssa tykkää makeista, kuivat omppusiiderit on munkin makuun.. Huh, kuulostan joltain alkoholistilta kohta:grin
 
Joo ne alkoholittomat viinit on aika kuvoja. Ei siis oikein mitään tekemistä viinin kanssa.

Alkoholiton mojito on aika hyvä. Samoin tonic sitruunanmehulla. Noi on ollu johtuu kivoja korvikkeita juhlissa.
 
Mäpäs laitan mangusti heti kun kerkiän! Ihan varmasi kerkii gradu oottelee sen aikaa :)

Toi stowfordpress on musta tosi hyvää! Mäkin tykkään kuivasta ompusta normaalisti, niin toi menee kivasti jos tulee sellanen olo että haluis siiderin :)
 
Mulla on kyllä näissä molemmissa raskauksissa kadonnut kaikki alkoholinhimot ihan tyystin. Siis en vois kuvitellakaan ees maistavani mitään alkoholipitoista, kun ei vaan yhtään tee mieli. Päinvastoin nyt iski paha olo kun ajattelen jotain punkkua tai siideriä, jotka siis normaalisti maistuu hyvältä :D . Viime raskaudessa maistoin kerran alkoholitonta punkkua ja toista kertaa en oo maistanu, en pystyny puolta lasiakaan sitä juomaan, yök.
 
Alkoholia join ennen plussaamista, mutta enää en voisi kuvitellakaan ottavani pisaraakaan.

Heti plussaamisen jälkeen oli pakko vetää hermosauhut, ja sen jälkeen mennyt muutama tupakka. Ennen meni aski päivässä, eli ihan hyvään suuntaan olen menossa. Mieskin on lopettamassa, joten sitten on helpompaa kun molemmat kärsii :D
 
Ihme kyllä ei munkaan oo tehny alkoholia mieli. Tämä alkoi jo kiinnittymisen aikoihin, oltiin silloin miehen kanssa Tallinnassa ja mulla jäi ravintolassakin punkku juomatta :grin
 
Alkon käyttämättömyys ei täälläkään oo mikään ongelma. En vaan kaipaa mitään juomaa...enemmän tekee tiukkaa graavin ja kylmäsavulohen sekä homejuudtojen kanssa. Niitä tekis niin mieli. Juustohimoa saa hiukan tyydytettyä sillä, että tungen kaikkeen mahdolliseen lämpimään ruokaan aurajuustoa. Perhe on ihan kypsä taas kevääseen mennessä kun kaikkiin broiskuruokiin ja pitsoihin ym on tungettu pala auraa joukkoon :P
 
Mä haaveilen juusto-viini-sushi -illasta. Ei pienintäkään aikomusta toteuttaa, mutta haaveillahan saa...
 
Holitonta punkkua en oo maistanut, kun kaikki järjestäin on sen haukkunut. Mutta holiton valkoviini oli hyvää. Maistui viinille vain alkon maku puuttui. Samoin holiton kuohari oli positiivinen ylläri. Kaapissa on pari holitonta siideriä odottamassa, josko joskus tekis mieli. Huomasin laivalla, ett holittomia viinejä ja siidereitä ei saanut muualta kuin ruokapaikoista. Holitonta olutta kyll olis ollut, mutt kun en koskaan ole olusesta tykännyt
 
Kannattaa tehdä graavilohi itse niin silloin sitä saa syödä :). Kunhan ei ole pakattu.
 
En oo ite viittiny graavata ihan siitä syystä, ettei oo niin suurta luottoa noiden kauppojen kalatiskien tavaran tuoreuteen, että sitäkään lähtisin kuumentamatta syömään. Eri asia ois, jos itse pyydettyä ois ja tomietäis varmasti olevan tuoretta.
 
Jokaisessa kaupassa tulee olla kalojen pyyntiajat esillä, ja ainahan voi kysyä milloin kala on pyydetty. Varsinkin joulu-aikaan menekki on niin suurta että tuskin ne montaa päivää edes myynnissä pysyy :)
 
Uuujee, tänään on mun synttärit (27 lasissa), ja mies teki mulle chorizoa punaviinissä ja pihviä punaviinikastikkeella. Koko pullo tyhjennettiin niihin ruokalajeihin, ja alkoholi keitettiin pois. Kerrankin meinaan punaviinikastike maistu tosissaan punaviiniltä! :wav
 
Sintti2014 kurkkaa onko sun paikkakunnalla jonkinlainen kalakasvattamo tai lohiallas. Saat varmasti tuoreen fisun ku parskivana saat sen mukaan. :D
 
Voih. Hörppäsin äsken saunassa yhen hörpyn Foster's Radler olutta (tai no sehän on oluen ja virvoitusjuoman sekoitus). Tuota juomaa saatan vielä kaivata :grin Vaikka siinä on 2,0% holia niin ei tuntus oikeelle kiskasta tölkillistä...mut ihana paras saunajuoma :p pitää varmaan alkaa sekotella holitonta olutta ja jotain sitruunajuomaa ja koittaa saaha samanmakusta :grin
 
Ahk87 meidän isä joskus sekoitti pilsneriä ja spriteä. Kutsui sitä köyhän miehen skumpaksi :) vaikka silloin muksuja oltiinkin, niin saatiin maistaa ja oli hyvää. Vois toimii holitroman kanssa :wink

Mä tyydyttelen lohenhimoani lämminsavustetulla. Ihan jo ootan joulua, kun töistä saadaan aina iiiiso savulofile. Unohtuu graavit ja kylmäsavut hetkeksi :)
 
Kavin just ostamassa neljalla eurolla irtokarkkeja. :E yleensa syon jonku yhen suklaa konvehdin vuodessa. Nyt oon syony joku 10 karkkia ja tuli torkeen huono olo, etta olipa taas hyva idea :D yöök missa mun ampari o xD
 
Mäkin söin eilen puolipakettia pipareita. Ja hyi, kun tuli paha olo. Toi sokeri ei kyllä oo ihmistä varten, ja sitten sitä kuitenkin tekee mieli :confused:
 
Takaisin
Top