Pääsiäisen herkut

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Kaupoissa on jo pääsiäissuklaita ja muita herkkuja ja itsekin olen niihin jo päässyt käsiksi, en varmasti ole ainut :wink Mitä herkkuja olette jo ostaneet? Mitkä ovat pääsiäisen suosikki herkkujanne? Mitä ruokia teidän pääsiäiseen kuuluu?

Tein nyt toista kertaa putkeen suklaamunatilauksen pienyritykseltä ja mies on ostanut esikoiselle suklaamunia. Meillä ei syödä pääsiäisenä suklaamunia kummempaa, mämmit, pashat tai lampaanliha eivät ole keneenkään mieleen.
 
Porukoilla on joinain vuosina tarjoiltu lammasta ja mämmiä on yleensä aina. Itselle riittää kyllä suklaamuna poikineen. :grin
 
Mignon-munat on suosikkini ja niitä on jo vähän esikoisen kanssa syöty. Muitakin suklaamunia tullaan syömään tässä pääsiäisen lähestyessä ja sen ympärillä. :) Mämmiä syödään myös esikoisen kanssa, mutta vasta lähempänä pääsiäistä. Minkä kanssa muut syötte mämmiä? Me pistetään siihen kermaa ja sokeria. Lammasta me syötiin jonain pääsiäisenä, mutta siitä ei ole tullut perinnettä.
 
Pääsiäinen on suosikkijuhlani! Pidän kovasti lampaasta ja mämmistä, jälkimmäistä on tullut jo useampi tuokkonen tuhottua... Lammasta valmistan jollakin tapaa tänä vuonna, en ole vielä päättänyt mitä kokeilen nyt. Pashaa meillä ei ole yleensä syöty. Suklaamunista en pidä. Lapselle muutamia munia piilotellaan ja hän saa kartan munajahtiin.

Niin joo, mämmini syön maidon kera ja pienellä ripauksella sokeria.
 
Mämmiä syön kerman kanssa. Suklaamunia nyt tietysti tulee syötyä, mutta suurin herkku on pasha. Se on sen verran suuritöinen, että en tee sitä kuin varsinaisena pääsiäisenä, en ennen tai jälkeen.

Lammasta en välitä syödä. Olen muutenkin enemmän jälkiruokailmisiä.
 
Ompa kiva ja ajankohtainen aloitus. :)

Maistoin tällä viikolla jotain uutta vaniljamämmiä pikkupurkissa. Oli ihan hyvää, kun töissä söin välipalaksi ja ei ollut sokeria tai maitoa lisätä, niin tuo ei tarvinnut.

Äitini on leipassu välillä pääsiäisenä persikkakääretorttua, niin minäkin sitten tänään tein. Oon vähän ex tempore tekijä, eli katon mitä on kaapissa ja niistä sitten teen.

Ostin tänään lapsille (ja itelle) pikkusia tipumumia ja niitä pilkoin kääretortun väliin. Oli hyvää. :p Pasha on myös herkkua. Pitäisiköhän yrittää tehä se itse. Kerran oon tehny ja lopputulos oli :depressed:.
 
Lammasta syödään ihan normisti meillä, pääsiäisenä ehkä myös, riippuu inspiraatiosta :hilarious:.
Mämmiä kermalla ja suklaamunia lapsille, eipä se ihmeempiä tarvitse. Pääsiäiskakku tullut kyllä myös lähes perinteeksi, siinä kuuluu olla persikkaa, sitruunaa ja kermarahkaa jossain muodossa. Itse tykkään eniten amerikkalaistyyppisenä leivottuna juustokakkuna, mutta muille uppoaa parhaiten täytekakkuna. Lienee paras tehdä muiden mieliksi ettei mene vallan yksinsyömiseksi..
Pasha itsetehtynä maistuu kyllä itselle, mutta jälleen menis turhan yksinäiseksi.
 
Yleensä on tehty lammasta, jotain lisuketta ja ostettu suklaamunia. Mies inhoaa mämmiä yli kaiken, joten sitä ei kyllä tule. Tänä vuonna tehdään myös suklaamoussekakku, kun juniorin ensimmäinen syntymäpäivä on pääsiäisen tienoilla.
 
Mämmiä ja pashaa on jo tullut maisteltua tänä vuonna. Mämmiä yleensä sokerin ja kerman (välillä kermavaahdon) kanssa.
 
lammasta syön jos joku muu laittaa. mämmistä en välitä, mut mies syö munkin edestä :hilarious: pasha ei oo kuulunut meillä pääsiäistarjoiluihin koskaan. suklaamunat menee kyllä kaikki :cool:
 
Takaisin
Top