Pääsiäisen herkut - mitkä on parhaita?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä pääsiäisherkkuja teillä syödään? Mitkä on suosikkimuniasi?

Meillä syödään mämmiä (minä ja lapset) ja mies usein ostanut itselleen jotain persikkarahkaa. Suklaamunia syö kaikki. Mignon-munat on aina ennen ollut suosikkejani, mutta tänä vuonna ne ei jotenkin olleetkaan niin hyviä. Onkohan huonompaa erää vai vika omassa päässä. Praliinitäytteiset pikkumunat sitten toisiksi parhaita (tai ehkä nyt parhaita kun Mignon-munat petti). 😋

Lapset haluaa yllätysmunia, mutta en mielelläni sitä turhaa krääsää meille ostaisi. Yhdet Koiramäkimunat kuitenkin ostin. Niissä on ollut fiksuimmat yllätykset (mutta ei niitä ponnareita hirveän montaa tarvitsisi). Ja kai se on pakko meidän pienelle panda-fanille vielä pandamuna ostaa. Sääli ettei enää saa Apulanta-munia. Niissä oli karkkirakeita sisällä. Ilokseni löysin kaupasta pienen pussillisen (olisikohan siinä 7 munaa) vähän yllätysmunia pienempiä onttoja munia. Makukin oli mielestäni parempi kuin tavallisten yllätysmunien. Toi mieleen lapsuuden yllätysmunat. Niitä voisi ostaa lisääkin.

@Vargynja jotain sellaisia rakeita sisältäviä munia oli ainakin Lidlissä myynnissä. 🤔 Ei tosin Apis-munia, mutta kuitenkin.

Meillä minä syön mämmiä koko kevättalven.😂 Muuten ei ole pääsiäismunien lisäksi mitään ihmeellisiä pääsiäisherkkutraditioita.

Lammas on herkkuani, myös mämmi on hyvää maidon kanssa. Lapset tykkäävät suklaamunista, itselle ei oikein tavalliset iske, mutta semmoisia pieniä tulee pari varmaan syötyä. Drageemunat tosin ovat namia. Erityisesti ne pajunkissan ;)

Pojat saivat jo ostaa yhdet suklaamunat ja oli ihan kamalan hauskaa syödä "Ronin munaa"... Hohhoijaa :D

@Vargynja jotain sellaisia rakeita sisältäviä munia oli ainakin Lidlissä myynnissä. 🤔 Ei tosin Apis-munia, mutta kuitenkin.

Jaha, pitänee käydä Lidlissä. (Olen rutiinien orja ja käyn aina tutuissa kaupoissa. Eikä Lidl kuulu lähikauppoihin.) Hyvä tietää, että leluttomia munia saa sentään jostain. 😊

Mignon-munat ovat normaalisti erityistä herkkuani, mutta nyt raskaana tulee etova olo kaikesta makeasta niin pitää jättää tänä vuonna väliin. Kinder-munia kyllä juuri ostin virpojille ja salaa toivon, että ehkä niitä jää mullekin syötäväksi ja että ehkä niistä ei tulisikaan paha olo. 😂

Mämmistä tykkään myös normaalisti, kermaan hukutettuna. Mutta jotenkin luulen, että keho ei ehkä siitäkään nyt tänä vuonna tykkää.

Tykkään lampaasta ja ois ihana kokeilla sen laittoa, puoliso ei vaan innostu.. Kerran tuli pääsiäisenä syötyä Lemin särää vaikkei se nyt pääsiäisruoka ole, mutta ahhh se oli niiiin hyvää.

Nyt tuli herkkuhimoissa hankittua Amerikan pastilli-muna ja se oli niiiin hyvää. Tykkään niistä suklaa rae-munista myös.

Kinderissä on parasta suklaata. Oon nyt ostanut niitä patukkamuodossa silloin kun itsellä mieliteko 😁 lapsille on pari kindermunaa varattu pääsiäisen ajaksi, kun ovat pähkinättömiä. Mämmiä ostin pikkuropposen. Huomenna tehdään jälkiruoka palmusunnuntain kunniaksi. Mulla on yksi valmis marenkipohja ja sen päälle ajattelin lyödä vaan purkkipersikoita ja -mandariineja, ja sitruunarahka-kermavaahtoa.

Omatkaan lapset eivät tykkää siitä krääsästä, mitä niissä Kinder-munissa nykyään on. Mutta tykkäävät kovasti siitä suklaasta.
Mämmiä meillä ei ole koskaan, kun kukaan ei siitä tykkää (Esikoinen sanoo, että myös mämmijugurtin voi työntää sinne minne valo ei paista…)

Lammasta ollaan tehty, pääsiäisenä, ellei ole ihan hävyttömän kallista.

Mignon-munat ovat normaalisti erityistä herkkuani, mutta nyt raskaana tulee etova olo kaikesta makeasta niin pitää jättää tänä vuonna väliin. Kinder-munia kyllä juuri ostin virpojille ja salaa toivon, että ehkä niitä jää mullekin syötäväksi ja että ehkä niistä ei tulisikaan paha olo. 😂

Siis menee nyt ihan ohi aiheen, mutta vertaistuellisesti pakko kertoa: Mulle ei kuopusta odottaessa maistunut suklaa yhtään! Ja kun kyseessä helmikuun lapsi siinä jäi joulun suklaat välistä. Ja niissä kuitenkin monia tosi hyviä. Mutustin sitten helmikuussa Fazerin piparisuklaata. 😅

Ja enemmän aiheeseen liittyen, musta Kinderin suklaa ei edes ole erityisen hyvää. Muut suklaamunat on parempia.

Takaisin