Miten pääsiäinen näkyy teillä? Koristeletteko? Mitä syötte? Mites virpominen?
Me kaivettiin eilen pääsiäiskoristeet ja tehdään tänään lisää.
Kaupoista on tarttunut mukaan pääsiäiskarkkeja ja suklaata ja pari viikkoa sitten maistelin lakumämmiä, koskaan en ole mämmistä välittänyt mutta tuo on HERKKUA
Muuten ei pääsiäinen syömisessä näy. Lapset puetaan noidiksi palmusunnuntaina ja saavat virpoa meidät ja mumminsa. En haluaisi että meille tullaan virpomaan ja myöskään en halua meidän lapsien käyvät vieraiden ovilla. Yleensä olen laittanut oveen lapun, että ei virpomista kiitos.
Me kaivettiin eilen pääsiäiskoristeet ja tehdään tänään lisää.

Kaupoista on tarttunut mukaan pääsiäiskarkkeja ja suklaata ja pari viikkoa sitten maistelin lakumämmiä, koskaan en ole mämmistä välittänyt mutta tuo on HERKKUA
Muuten ei pääsiäinen syömisessä näy. Lapset puetaan noidiksi palmusunnuntaina ja saavat virpoa meidät ja mumminsa. En haluaisi että meille tullaan virpomaan ja myöskään en halua meidän lapsien käyvät vieraiden ovilla. Yleensä olen laittanut oveen lapun, että ei virpomista kiitos.

Onko suklaamunille joku perinteinen päivä? Tosin ite taisin lapsena saada n. viikon ajan joka päivä. Mites nuo muniva pääsiäiskukko
ja pupun munajahti? Siis koska ja miten, jompikumpi vai molemmat? Toki jos haluis itsensä päästää helpolla niin haettais vaan herkkukaapista jälkkäriksi.
No ihan siihen ei taivuttu, mutta ollaan nyt jo laitettu välillä ruohomunia piiloon ja sanottu että voi etsiä ja syödä jälkiruuaksi. Varmaan pääsiäisen pyhinä voisi piilottaa jonkun isommankin munan. Muuten mä en näe että pääsiäisperinteitä pitäisi noudattaa tiettynä päivänä, paitsi virpomiset on (täällä) palmusunnuntaina. Mutta jokainen muodostaa omat perinteensä.
Niin ja rairuoho pitää muistaa laittaa.
Tänä vuonna piilotetaan taas kun sitä odottavat jo niin paljon.