Päänsärky

Neuvolassa kerrottiin että matala rautavaraato (ferritiini) voi aiheuttaa päänsärkyä.
Totta, itsellä on ollut vuosia sitten raudanpuute (ja lisäksi D-vitamiinin puutos joka todettiin samalla myös), oireita oli melkoinen kirjo ja kaikki korjaantui kun löysin hyvä lääkärin ja sain rautavarastot ylös. Meillä ei neuvolassa seurata kun hemoglobiinia, ferritiinistä ei ole ollut puhettakaan o_O aloitin tässä nyt jo vähän taas syömään rautaa kun hengästyn taas niin helposti(voi varmaan johtua ihan tästä raskaudestakin kai?) ja vauva kuitenkin vie osansa raudasta myös.
 
Mulla on nyt myös ollut pari viikkoa jatkuvaa lievää päänsärkyä, mutta uskon että liittyy vahvasti lihasjumeihin. Työasento ei aina ole niin hyvä, kun tietokoneella tulee istuttua kaikki päivät. Liikunta onneksi yleensä auttaa.
 
Ainiin, se rauta voi vaikuttaa. Pitääpäs tehostaa raudan syöntiä. Hb oli tippunut 150 -> 135 ja oon kuitenkin ottanut 100mg useimpina päivinä viikosta mammavitamiinin lisäksi. Ferritiini oli 60 pian plussan jälkeen, pitää kattoa sekin uudestaan kohta.
 
Täällä istutaan terveystalolla nyt sen vittumoisen pääsäryn vuoksi, josta aiemmmin tänne jo kerroin . Vaikken uskokaa sen liittyvän tähän raskauteen muuten kuin sillä että tää alkaa olla joka viikkosta. Saa nähdä viisastunko täällä yhtään kun aika yleislääkärille. :facepalm:
 
Täällä istutaan terveystalolla nyt sen vittumoisen pääsäryn vuoksi, josta aiemmmin tänne jo kerroin . Vaikken uskokaa sen liittyvän tähän raskauteen muuten kuin sillä että tää alkaa olla joka viikkosta. Saa nähdä viisastunko täällä yhtään kun aika yleislääkärille. :facepalm:

No diagnoosina , jännitysniska joka laukaisee migreenin . Raskauden aikana hoito = kärsi
Shillälailla , tämäpä mukavaa :dead::dead:
 
Jännitysniskaan vois auttaa hieronta?

Tähän on kokeiltu hieronnat, manuaaliset sekä koneelliset , lihasgeelit , kauratyynyt , kuumat suihkut , saunat ja mikään ei tunnu tuovan apua. :blackeye:
 
Ootko kokeillu sellasta niskakeinua, voisko auttaa? Mulla päätetyö joten usein niskat ja varsinkin kallonpohja niin jumissa et aiheuttaa migreeniä. Oon todennu parhaaksi vaan yrittää muistaa ennaltaehkäistä, eli venyttelyt / pienet jumpat usein pitkin päivää (mitä useammin sen parempi) hyvällä hierojalla käynti joka hieroo oikeasti eikä vain hivele:p ja ehdoton sellanen hierontarulla, sen kun laittaa lattialle niskan kohtaan nii saa hyvin itse avattua kallonpohjaa.

Toivottavasti joku auttava keino löytyy.
 
Ootko kokeillu sellasta niskakeinua, voisko auttaa? Mulla päätetyö joten usein niskat ja varsinkin kallonpohja niin jumissa et aiheuttaa migreeniä. Oon todennu parhaaksi vaan yrittää muistaa ennaltaehkäistä, eli venyttelyt / pienet jumpat usein pitkin päivää (mitä useammin sen parempi) hyvällä hierojalla käynti joka hieroo oikeasti eikä vain hivele:p ja ehdoton sellanen hierontarulla, sen kun laittaa lattialle niskan kohtaan nii saa hyvin itse avattua kallonpohjaa.

Toivottavasti joku auttava keino löytyy.


Enpäs ole tuollaisesta niskakeinusta aikasemmin ees kuullu . Pitääkin huomenna googletella tarkemmin tuota. :woot:
Yritän ite myös päivittäin venytellä ja virutella koko kroppaa kun oma työni on seisomatyötä.
 
Sit jos haluaa rentouttaa ja hieroa kallonpohjia ja purentalihaksia niin www.kipukauppa.com ja leukarentoutin tilaukseen. Ihan huippu ostos, kaverini käyttää joka toinen päivä 30min. Mulle riittää vähän vähempikin. :) Yks päivä hieroin sillä maha nahkaa, kun sitä suositellaan ettei raskausarpia tuu. Ja mä tykkään hieroa kyynärvarsia ja rannetta kun ne menee omassa työssä jumiin.
 
Neuvolan kautta voi myös pyytää päästä fyssarille, jos sillä olis parempia jumppaohjeita tms. Mä kävin toisesta syystä ja testailtiin juttuja ja sain kattavat ohjeet ylläpitoon sekä pahenemiseen kotiin.
 
Neuvolan kautta voi myös pyytää päästä fyssarille, jos sillä olis parempia jumppaohjeita tms. Mä kävin toisesta syystä ja testailtiin juttuja ja sain kattavat ohjeet ylläpitoon sekä pahenemiseen kotiin.
Tää olis kyllä hyvä, jos pääsis fyssarille. Mulla on aina vaan se mielikuva, että julkisella pääsee vaan, kun tilanne on jo sietämätön. Pitääpä huvikseen tiedustella.

Mulla on nyt vähän jumit ja päänsäryt helpottanut, kun oon käynyt hiihtelemässä, siinä vetreytyy kivasti paikat.
 
Mulla on ollut aika hankala tilanne viime viikkoina taas. Kovempaa särkyä ehkä kerran viikossa ja vähän lievempää muutamana päivänä. Panadol, Primperan ja kahvi joskus lieventää kovinta särkyä, joskus ei.

Nyt oli rakenneultran jälkeen lääkäri äitipolilla ja se määräsi Propralin estolääkkeeksi jokapäiväiseen käyttöön ja Imigran nenäsuihke kohtauslääkkeeksi. Mun entistä kohtauslääkettä Almogrania ei voi käyttää raskauden aikana, mutta Imigrania voi käyttää joskus harvoin. Toivottavasti ei tulisi tarvetta. Propral on tosi vanha sykettä hidastava verenpainelääke, jota käytetään migreenin estoon. Mulla on sykkeet ja verenpaineet ollu aika hyvällä tasolla, eikä noin pienen annoksen pitäisi laskea paljoa. Toivottavasti se auttaa! :smiley-angelic001
 
Varovainen peukku tuolle Propralille :thumleft Tänään aamulla oli vain hieman pää kipeä, mutta muuten ei ole ollut ollenkaan kokonaiseen viikkoon :hello2 Verenpaine humpsahti n. 100/65, mutta ei se tunnu liian matalalta, olo on hyvä ja pirteä eikä huimaa.
 
Päänsärky tuntuu pahenevan täällä :sorry:

Onko muilla ollut migreenistä johtuvaa vai liittyykö lihasjumeihin tai stressiin? o_O

Mulla liittyy ainakin migreenin.. rv16 asti oksensin paria kertaa sen takia. Mutta ei raskauspahoinvointi.. o_O
 
Mulla liittyy ainakin migreenin.. rv16 asti oksensin paria kertaa sen takia. Mutta ei raskauspahoinvointi.. o_O

Mulla liittyi varmaan jumeihin kun helpotti aika hyvin. Stressiä on vähän väliä enemmän ja vähemmän. Ikinä en ole onneksi migreenistä kärsinyt, se kuulostaa kamalalta. Exällä oli jo lapsena niin paha että oksensi sen takia. Kipu on kamalaa oli se missä vain. Sympatiaa kaikille jotka kärsii kivuista :Heartred
 
Mulla liittyi varmaan jumeihin kun helpotti aika hyvin. Stressiä on vähän väliä enemmän ja vähemmän. Ikinä en ole onneksi migreenistä kärsinyt, se kuulostaa kamalalta. Exällä oli jo lapsena niin paha että oksensi sen takia. Kipu on kamalaa oli se missä vain. Sympatiaa kaikille jotka kärsii kivuista :Heartred

Syön propral 10mg iltaisin migreeniin, auttaa aika hyvin. :Heartred Kyllä helpottaa paljon. Ennen oli pahempi.. :banghead::dead:
 
Takaisin
Top