Päänsärky raskaana

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Meillä on täällä artikkeli päänsärystä raskaana.

Se muistutti mieleeni sen kuinka kuopusen raskaudessa kärsin päänsäryistä viikkoja. Ei onneksi hirveän voimakkaista, mutta ottihan se päähän kun ei millään lakannut kuin hetkellisesti. Onko muilla ollut samaa vaivaa?

Mulla oli taaperon raskaudessa alussa ihan selviä hormonipäänsärkyjä. Niitä oli ollu jo enne raskauttakin, kun keho sekoili. Mut ne aina sattu niille päiville ku olin väsyny ja aikainen työaamu. Kerkesin jo puhuu neuvolalääkärin kanssa niistä ja hän ois kuulemma kirjottanu lapun ettei tarvi tehdä super aikasia aamuja. Mut sit ne yks kaks loppu vaa onneksi aika alussa, eikä palannu.

Itse sain migreenikohtauksen ennen plussaa. En ollut saanut kohtausta kuuteen vuoteen ja olin asiasta ihan ymmälläni 😅 Pääkipua oli muutaman päivän kun ne loppuivat kuin seinään. Sen jälkeen ei olekaan ollut päänsärkyä.

Mulla oli tässä raskaudessa nyt varmaan kolmisen vkoa (n. Rv 11-14) päivittäin ihan jäätävä päänsärky. Muutenkin voin huonosti niin ei kyllä auttanut yhtään että sen päälle tuli vielä noin pistävä päätauti. Panadol auttoi pariksi tunniksi, mutta muuten kesti kyllä ihan kellon ympäri tuo kipu. Eikä niita särkylääkkeitä viitsinyt syödä kuin karkkia niin kärvistelin sit kipujeni kanssa 🫣

Mulla oli viimeisimmässä raskaudessa migreenikohtaus 3-4 krt viikossa alkuraskaudessa viikot 4-7, sen jälkeen viikolle 13 asti kerran viikossa. Keskiraskaus ei kohtausta, ja viikolla 28 palasi ja vielä pari pv ennen synnytystä yksi migreeni. Olin niin ihmeissäni miksei aiemmissa raskauksissa ollut kuin yksi migreeni ja nyt tämä viimeinen oli jotain ihan hirveää. Kaikki lapset tyttöjä. Viimeinen raskaus erosi sillä tavalla muista, että alussa oli kaksi alkiota, joista toinen meni kesken. Hcg arvo oli puolet korkeampi kun edellisissä ja jäinkin seulassa kiinni ja tarjottiin NIPT. Terve tyttö syntyi.

Takaisin