Pää hajoaa ja mieli romahtaa

Griaya80

Vasta-alkaja
En tiedä osaanko edes kirjoittaa tuntemuksiani, mutta tarttee koittaa, sillä tukea tarvitsisi nyt kovasti...

Viime päivinä viimeistään olen jaksanut ihmetellä, että raskausaikanako hehkutaan ja se on parasta aikaa ja plaa plaa plaa...

Mulla ei sinänsä fyysisiä ongelmia ole, siis sellaisia mitkä aiheuttavat tuntemuksia jne. mutta mielen kanssa on nyt viime päivinä ollut enemmän kuin ongelmia ja tuntuu, että lähipiiri vain pahentaa tilannetta hyvää tarkoittavilla kommenteillaan :(

Minulla todettiin hyvin alhainen istukka ja siitäkös se riemu repesi! Mainittakoon vielä, että alunalkaenkin raskaus on saatu hoitojen kautta alkuun. Mun äiti vahtii ku haukka ja jakelee neuvoja minkä kerkiää. Mies yrittää, mutta hän ei vain osaa lohduttaa. Tähän soppaan omaa mielenkiintoa luo juuri lopetettu mielialalääkitys, joka määrättiin aikoinaan ilman syytä itkeskelyyn, juuri lopetettu rakkain koirani, meillä asuva miehen 10 vuotias esiteini poika sekä lauma eläimiä ja tietysti pelko vauvan voinnista.

Mä olen aina huolehtinut eläimeni yksin ja niin hyvin kun olen taitanut ja nyt sit poden kovia itsesyytöksiä a) että mies joutuu hoitaa nyt hevoset ja b) koirien elämästä on tullut hyvin yksitoikkoista. Järjellä kun koitan ajatella niin kyllä ne tän 3kk selviää, mutta kun yritän kavereideni avulla järjestää eläimille jotain niin jo tulee äitin puolelta neuvoa ja kommenttia. Oi miksi se ei voisi joskus vain kuunnella ja unohtaisi neuvojen jakamisen!

Kotihommat on retuperällä ja saan raivarin kun poika ja mies ei laita roskia roskiin ja tiskejä koneeseen. Mikään siisteysintoilija en ole, mutta voisi sitä nyt olla ihmismäisen näköistä.

Oon nyt vuorokauden aikana itkenyt niin paljon, että alan olla henkisesti loppu. Ketään ystävää minulla ei ole jonka kanssa voisin jutella ja keinot itsellä alkavat olla vähissä :(

Parin viikon päästä on aika neuvolaan, että josko mä sinne asti jaksaisin, jos sieltä saisi jotain apua. Mä niin pelkäsin tätä kun jouduin vauvan takia tuon lääkkeen lopettaa ja oireet tuli kahta kauheampina takaisin...

Soittelisin sinuna sinne neuvolaan tai paikkakuntasi kriisikeskukseen tms. mahdollisimman pian. Raskaushormonit voivat aiheuttaa masennusta varsinkin masennukseen taipuvaisella, eikä tuo itsestään mene ohi. Mielestäni kuulostaa siltä että sulle tekisi hyvää päästä pikaisesti purkamaan oloasi jollekin ulkopuoliselle, joka ammattinsa puolesta jo tietää mistä on kyse.

Pystytkö sanomaan äidillesi, että et nyt millään jaksaisi ottaa neuvoja vastaan vaan kaipaat kuuntelijaa? En tietenkään tunne äitiäsi joten en ole varma että hän osaa ottaa toiveesi vastaan, sinä osaat arvioida sen parhaiten.

Kuullostaa kyllä siltä että nyt taitaa olla henkisesti aika rankkaa. Mulla on ihan eri syyt mun loppuunpalamiselle mutta pystyn kyllä hyvin samaistuun noihin fiiliksiin. Itellänikin on sellanen olo että mistään ei oikeen löydy sitä oikeeta kuuntelijaa/lohduttajaa.

Tampereella ainakin neuvolan palveluihin kuuluu myös neuvolapsykologin käynnit, kannattaa soitella neuvolaan ja kysyä sellasta mahdollisuutta. Sit olis ainakin joku jolle vois vaan vuodattaa.

Koita jaksaa!

Griaiya, kuinka pitkällä raskaus on? mulla ollut myös etinen istukka yhdessä raskaudessa, nousi viimein pois kohdunsuulta rakenneultraan mennessa- ja ihan normaalisi pääsi lopulta synnyttämään.
En osaa masennuksesta sanoa, kun ei kokemusta ole, mutta noista muista jutuista kyllä:)! (sori, nyt huomasin tuon 3kk, eli olet kaiketi reilu 6kk jo raskaana?) Sektioko edessä?
Tääläkin esiteini 10v poika terrorisoi mieltä välillä, yhteen otetaan kovaa ja välillä halataan, semmoista se noiden kanssa on!
kämppä on kuulemma kun läävä (tai niinkun pahinkin huumeluola miehen sanojen mukaan..) kunnes siivooja käy (kerran viikossa), ei huvita se puoli ketään täällä.. omasta mielestä on ihan normaali, mutta mies haluais siistiä..
Mulla myös eläimiä, lampaita jotka karitsoivatkin kaikki vielä ennen omaa synnytystä, siinä rv 33 kohdalla..- ja kaikki hoito omalla vastuulla...kyllähän se hieman jännittää, miten käy jos es joutuu vuoteenomaksi.. Mutta eiköhän nuo läheiset ihmiset sitten auta jos oikeasti tilanne vaatii. Eikö??
Kannatan myös äidille asian suoraan sanomista, saattaa kummasti lähentäää,vaikka ensin kirpaisikin..
paljon voimia sinne!

Muokattu viimeksi:
ihanaa huomata että en oo ainut joka stressaa huushollin kunnosta ja ihmeen itku huuto kohtaus voi iskeä, itselläni rv 13 ja hormoonit heittää niin härän pyllyä että pistää ahdistamaan ja kunnolla, niin ja anteeksi että iloitsen elämän pienistä asioista mutta ymmärrän täysin teitä 10 vee esimurkku ikäisen äitejä, meillä neidin mielialoista ei kans ota selvää

Takaisin