Ovulaatiotestin tulkintaan apuja?

  • Ketjun aloittaja Hämmentynyt tulkitsija
  • Aloituspäivämäärä
H

Hämmentynyt tulkitsija

Vieras
Hei!

Olisiko täälä ovulaatiotestejä paremmin tulkitsevia kuin minä? Olen tässä tehnyt muutamia ovistestejä (kuvassa ekat parin päivän välein ja vikat tältä päivää) ja omaan silmään tuo vika näyttää positiiviselta. Voisiko näin olla?

Lähinnä hämmennystä aiheuttaa se, että imetän eikä ainoitakaan menkkoja ole vielä kuulunut, mutta tuntemuksia on ollut. Ja tästä syystä tosiaan olen testejä tehnyt jos joku sitä ihmettelee

https://aijaa.com/6VEVSr
(toivottavasti linkki toimii )
 
Mäkin kysyn apua tässä samalla.

Ollaan jo kohta vuosi yritetty ja nyt otin tuossa pari kk sitten ovulaatiotestit käyttöön. Olen yleensä tuntenut ovulaation hyvin selvästi, mutta esikoisen syntymän jälkeen oireet on jakautuneet 2-3 päivällä. Parissa kk testasin pariin kertaan ovulaatio oireiden aikaan, mutta en saanut selvää positiivista. Kun ohjeissa lukee, että viivojen pitäis olla yhtä tummat.

Nyt testasin ti: voimakas viiva, muttei yhtä tumma kuin kontrolli. Ke: haalea viiva, to: voimakas viiva, muttei yhtä tumma kuin kontrolli, myös ovulaatiota enteileviä oireita. Tänään pe: haalea viiva. Keskim kuukautiskierron pituuden ja eilisen oireiden perusteella veikkaisin ovulaation olevan tänään tai huomenna. Mutta mitä ihmettä noi testit näyttää?
 
Mihin aikaan päivästä te yleensä teette testin? Etenkin digin kohdalla?

Jostain halppistikku ohjeista luin että ensimmäinen aamuvirtsa ei ole välttämättä tähän paras, mutta aamupäivää on hyvä suosia. Ostin nyt yhden digin, mutta tässä sanottiin vain että 4h pitää olla pissimättä ennen testiä.
Toi oli itselle uusi juttu että testejä tehdään useitakin päivässä, kun potentiaalinen plussa lähestyy.
 
Oletko kokeillut eri merkkejä?
Oman kokemukseni mukaan niiden herkkyys on niin eri, että kannattaa kokeilla mitkä toimii itsellä.

Suosittelen myös kokeilemaan digiä (itse käyttänyt tavallista, ei sitä kaksoishormoni) ja tekemään halpoja liuskoja kunnes viiva on omasta mielestä tumma, että voisi olla ovis. Sitten samasta pissasta testaa digin. Näin itsellä menin1-2 digin tikkua / kierto. Aika äkkiä oppii kyllä testeillä miten ne itsellä toimii. Kannattaa myös muistaa, että se korkein huippu voi mennä ohi myös tosi nopeasti. Eli kun viivat alkaa tummenemaan, suositellaan testaamaan kahdesti päivässä.

Ovisoireet voi olla tosi hämääviä. Joskus itsekin on luullut että olis ovikseen liittyviä oireita, mutta lopulta tullut myöhemmin. Ja toisilla voi ovis olla myös oireeton.
Kannattaa aloittaa testaamaan aika aikaisin (tän takia suosin halpoja testejä!) jos ei yhtään ole varma milloin ovis on. Jos testaa silloin kun on mahdolliset ovisoireet päällä, voi se plussa jäädä saamatta.

Ovistestin testiviiva vahvuus voi vaihdella myös pitkin kiertoa, mulla on usein lähtenyt vahvistumaan ja sitten taas alkanut haalistumaan ennen kunnollista plussaa.

Mulla kaupasta saatavat pregcheckin ovistestit toimii kunnolla, niillä saan sen kunnollisen plussan. Omalla kohdalla näillä vaan tulee viikonkin ennen plussaa tosi vahvaa viivaa. Kun taas ne rfsun ovistestit vahvistuu vasta kun on ovisplussa, mutta niillä taas ei mulla tule sellaista kunnon plussaa vaan jää paljon kontrollia haaleammaksi. Samoin raskauskeijun liuskat ei toimi mulla, kun taas kotitestin liuskat näyttää toimivan kuten pregcheckin testit.
Digillä oon kyllä aina hymyn saanut, se on sikäli helppo kun ei tarvi pohtia onko vai eikö.

En tiedä oliko tästä kilometrivastauksesta sulle mitään iloa @MM :tears:
Ekat käytössä olleet on rfsu ja nyt tässä kierrossa käytetyt pregcheckin, halpoja tikkuja. Eilen illalla sain lähes yhtävahvat viivat, täytyy vielä tänään testata mitä näyttää. Mulla on nyt nämä päivät olleer sellaista härdelliä, että muistanut ja ehtinyt testaamaan ihan eri aikoihin, eikä edellisestä vessareissustakaan ole varmaan ollut tuota neljää tuntia, tosin en kyllä muista lukeneeni näiden testien ohjeista sitä. 🤔 Tuo on varmaan hyvä neuvo testata kahdesti päivässä ovulaation lähentyessä, täytyy yrittää ehtiä ja muistaa ens kierrossa, jos olis yhtään rauhallisemmat päivät.

Kiitos.
 
Mä voisin jollekin postittaa 22 kpl OneStep ovulaatioliuskoja ja 5 kpl OneStep ovulaatiotestitikkuja. Ja siis pyytäisin vain postimaksun verran. Näissä kaikissa eräpvm 01/2023. Laita viestii!
 
Eikö näistä jälkimmäinen lasketa plussaksi?


IMG_20220922_232400.jpg

Eilis ilta

IMG_20220923_090214.jpg
Tämä aamu
 
@Onda mulla ei ole kokemusta näistä testeistä, mutta kyllä laskisin. Korkeintaan tekisin vielä illalla yhden testin.
 
Takaisin
Top