Ovulaatiotesti: plussa vai ei?

Karhuemo17

Jostain jotain jo tietävä
Marraskuiset 2024
Olen tässä nyt pari kiertoa tikutellut ovista ja nyt kaipaisin teidän kokemuksia aiheesta.

Kuukautiskiertoni on vasta loppusyksystä alkanut käynnistymään esikoisen odotuksen ja imetyksen jälkeen. Kierrot olleet suhteellisen tiheät, 21-24 päivää.

Esikoisesta ennätin yhden kierron ovulaatiota tikuttamaan ja muistaisin, että sain testiin max. samanvahvuisen testiviivan ja siitä tulin raskaaksi. Nyt olen tosiaan muutaman kierron tikuttanut ovulaatiota, enkä ole saanut tuota kuvan esimerkkiä vahvempaa viivaa testiin tässä tai edellisessäkään kierrossa. Olen lueskellut, että kaikilla ei vaan ovulaatiossa tule yhtä voimakasta piikkiä lh-hormoonissa ja nämä testit eivät silloin välttämättä annakaan vahvempaa testiviivaa kuin kontrolliviiva. Mutta silti mietityttää, että onko muita joilla ovulaatiotestit eivät sitä puhdasta positiivista tulosta anna ja silti todistettavasti ovuloineet, eli raskaaksi tulleet?

Ostin tähän kiertoon myös Clearbluen digi ovistestisetin, mutta sillä en ikinä ovisplussaa saanut, edes noina vahvimpina liuskatestipäivinä. Mutta lueskelinkin myöhemmin, että Clearbluessa herkkyydet on 40mIU/ml luokkaa, kun näissä liuskoissa on 20mIU/ml. Joten tosiaan jos olen näitä ihmisä joilla matalempi lh-piikki, en tulekaan sillä CB digillä saamaan hymynaamaa.

Kovasti toinen lapsi olisi toiveissa ja siksi alkaa olemaan hieman epätoivoinen tän ovulaation suhteen, että onko kaikki kropassa hyvin. Mietin, että pitääkö tässä lähteä varaamaan aikaa gynelle vai onko tämä kuitenkin normaalia, etten saa testiviivaa kontrolliviivaa tummemmaksi tai edes saman vahvuiseksi?
 

Liitteet

  • 20200423_084348.jpg
    20200423_084348.jpg
    37.4 KB · Katsottu: 11,671
Olen tässä nyt pari kiertoa tikutellut ovista ja nyt kaipaisin teidän kokemuksia aiheesta.

Kuukautiskiertoni on vasta loppusyksystä alkanut käynnistymään esikoisen odotuksen ja imetyksen jälkeen. Kierrot olleet suhteellisen tiheät, 21-24 päivää.

Esikoisesta ennätin yhden kierron ovulaatiota tikuttamaan ja muistaisin, että sain testiin max. samanvahvuisen testiviivan ja siitä tulin raskaaksi. Nyt olen tosiaan muutaman kierron tikuttanut ovulaatiota, enkä ole saanut tuota kuvan esimerkkiä vahvempaa viivaa testiin tässä tai edellisessäkään kierrossa. Olen lueskellut, että kaikilla ei vaan ovulaatiossa tule yhtä voimakasta piikkiä lh-hormoonissa ja nämä testit eivät silloin välttämättä annakaan vahvempaa testiviivaa kuin kontrolliviiva. Mutta silti mietityttää, että onko muita joilla ovulaatiotestit eivät sitä puhdasta positiivista tulosta anna ja silti todistettavasti ovuloineet, eli raskaaksi tulleet?

Ostin tähän kiertoon myös Clearbluen digi ovistestisetin, mutta sillä en ikinä ovisplussaa saanut, edes noina vahvimpina liuskatestipäivinä. Mutta lueskelinkin myöhemmin, että Clearbluessa herkkyydet on 40mIU/ml luokkaa, kun näissä liuskoissa on 20mIU/ml. Joten tosiaan jos olen näitä ihmisä joilla matalempi lh-piikki, en tulekaan sillä CB digillä saamaan hymynaamaa.

Kovasti toinen lapsi olisi toiveissa ja siksi alkaa olemaan hieman epätoivoinen tän ovulaation suhteen, että onko kaikki kropassa hyvin. Mietin, että pitääkö tässä lähteä varaamaan aikaa gynelle vai onko tämä kuitenkin normaalia, etten saa testiviivaa kontrolliviivaa tummemmaksi tai edes saman vahvuiseksi?

Mulla tuo kp 11 aamu olisi hyvinkin saattanut olla ovisplussa, ei läheskään joka kierrossa tullut tuon vahvempaa. Jos luteaalivaihe on normaalipituinen niin ajattelisin että todennäköisesti ovis on kuitenkin tapahtunut. Tai sitten jos tärppää niin sitten on ainakin ollut ovis. :grin Eihän siitä haittaakaan ole gyneltä kysyä jos ei ketään älä kuulumaan, mutta pari kiertoa on aika lyhyt aika ja kun olet kuitenkin todistetusti tullut aiemmin raskaaksi, niin en hätäilisi. :happy:
 
Mulla tuo kp 11 aamu olisi hyvinkin saattanut olla ovisplussa, ei läheskään joka kierrossa tullut tuon vahvempaa. Jos luteaalivaihe on normaalipituinen niin ajattelisin että todennäköisesti ovis on kuitenkin tapahtunut. Tai sitten jos tärppää niin sitten on ainakin ollut ovis. :grin Eihän siitä haittaakaan ole gyneltä kysyä jos ei ketään älä kuulumaan, mutta pari kiertoa on aika lyhyt aika ja kun olet kuitenkin todistetusti tullut aiemmin raskaaksi, niin en hätäilisi. :happy:


Kaikki mulle heti-nyt luontoisena ihmisenä tää pari kuukauttakin on jo pitkä aika ollut seurailla tilannetta epätietoisena

Dpo 11 tänään, joten pari päivää vielä jos malttaisi odottaa testailua, niin olis taas vähän viisaampi. Mutta jos ei nyt tärpännyt, niin ensi kiertoon toisen merkkiset testit kokeiluun, ja jos samaa niissäkin ilmenee, niin sitten varailen aikaa gynelle
 
Kaikki mulle heti-nyt luontoisena ihmisenä tää pari kuukauttakin on jo pitkä aika ollut seurailla tilannetta epätietoisena

Dpo 11 tänään, joten pari päivää vielä jos malttaisi odottaa testailua, niin olis taas vähän viisaampi. Mutta jos ei nyt tärpännyt, niin ensi kiertoon toisen merkkiset testit kokeiluun, ja jos samaa niissäkin ilmenee, niin sitten varailen aikaa gynelle

Joo ymmärrän kyllä täysin tuon malttamattomuuden. :) Oletko ajatellut digitestejä? Mulla oli joskus niitä kokeilussa ja myöhemmin ostin Clear Bluen monitorinkin. Hintaahan näillä kyllä on, etenkin monitorilla, mutta ainakin mulla sekä digit että monitori löysi lähes joka kierrossa oviksen vaikka liuskat näyttikin vähän mitä sattuu.
 
No nythän tää homma meni jännäksi.

Oletetun oviksen aikaan en siis saanut digillä hymynaamaa, mutta tänään (dpo12/kp23) herkän raskaustestin näyttäessä negaa tein digi ovistikun, koska niitä jäi muutamat kaappiin, ja...
:confused004
 

Liitteet

  • 20200504_135302.jpg
    20200504_135302.jpg
    21.2 KB · Katsottu: 577
Muokattu viimeksi:
View attachment 97486

Kp 11 on selkeä o+, hämää vaan tuo Kp 12 haalea kontrolliviiva, pitäisikö siis tuijotella vaan noita testi viivojen vahvuuksia:bored:
Kontrolliviiva on siinä vain näyttämässä vertailukohtaa, eli kunhan vain testiviiva on kontrolliviivaa vahvempi, on se silloin o+. Eri testeissä on erivahvuiset kontrolliviivat.
 
Alhaalta ylös eilinen aamupäivä, iltapäivä ja tää aamupäivä äsken. Voiskohan luulla, että ovulaatio olis tulossa? Eka ns. Normi kierto kohdunulkosen jälkeen. Ajattelin et on ovuloimaton kierto kun ei oo plussaa löytynyt.
 

Liitteet

  • IMG_20210102_110936.jpg
    IMG_20210102_110936.jpg
    37.6 KB · Katsottu: 1,956
Alhaalta ylös eilinen aamupäivä, iltapäivä ja tää aamupäivä äsken. Voiskohan luulla, että ovulaatio olis tulossa? Eka ns. Normi kierto kohdunulkosen jälkeen. Ajattelin et on ovuloimaton kierto kun ei oo plussaa löytynyt.
Huomenna vois olla jo plussa:rolleyes:

Tuo sun ylin on aika saman näköinen kun mun Kp10 tossa ylempänä.
 
Tässä tältä aamupäivältä, nyt laitan tikut pois ja toivon ovulaation tulevan ja tärpin sit käyvän!
 

Liitteet

  • IMG_20210103_112206.jpg
    IMG_20210103_112206.jpg
    35.6 KB · Katsottu: 742
Nostan ketjua kun en löytänyt sopivampaa.

Lasketaankohan tää jo ovisplussaks?

Sofin halpistesti.

*** edit.
Jos jotain jälkikäteen kiinnostaa: Tää muuten oli ovisplussa, josta alkoi raskaus.
 

Liitteet

  • 20210310_173627.jpg
    20210310_173627.jpg
    21.5 KB · Katsottu: 1,719
Muokattu viimeksi:
Nostan ketjua kun en löytänyt sopivampaa.

Lasketaankohan tää jo ovisplussaks?

Sofin halpistesti.
Plussa vai ei-ketjussa tulkitaan ovistestejäkin ja on aktiivinen ketju. :) Sun testistä sanoisin että ihan siinä korvilla oot, jos oot tosiaan eilen klo 18 korvilla tän tuloksen saanut niin tänään varmaan jo aamusta saat ihan tasavahvat.
 
Miten ajattelette tikutuksesta ovulaation ajankohdan? Huipusta vai ekasta plussasta ja miten paljon eteenpäin? Testithän voi näyttää plussaa useammankin päivän riippuen minkälainen LH erittäjätyyppi itse on.

CB digi antoi hymynaaman heti kun taso meni plussavahvuuteen ja liuskoilla huippu tuli vasta 36 tuntia myöhemmin. Useammastakin lähteestä olen lukenut, että jo ekasta plussatasoisesta testistä voi laskea 24-36 tuntia eteenpäin, koska LHn ylittäessä testissä näkyvän tason irtoamisen prosessi on jo käynnistynyt. Ettei tarvisi sitä huippua erikseen odotella, koska taso on jo muutenkin riittävän korkealla.

Miten te tulkitsette ja ajattelette tuon?
 
Takaisin
Top