Ovulaatiota metsästämässä

Kathy

Vasta-alkaja
Heippa.
Olemme miehen kanssa aloittaneet toisen lapsen yrityksen. Söin viimeisen minipillerin 2.3.2026 ja jännitin miten kierrot käynnistyvät. Minulla on aina ollut tosi selkeä 28 päivän kierto missä ovulaation oireita kp 14 tienoilla mutta koko minipillerien syönnin aikana minulla ei tullut menkkoja ollenkaan. Eka kierto oli tosi kivulias koko kierron ajan mutta olin huomaavinani limoja ja himoja taas pari viikkoa viimeisestä pilleristä ja tämä kyllä hyödynnettiin. Ekat kuukautiset kuitenkin tulikin siitä hetkestä parin viikon päästä eli kierto asettui siihen 28 päivään heti. Ajattelin tässä tokassa kierrossa kokeilla ovulaatiotikkuja varmistuakseni tuntemuksista. Jostain luin että kp 11 olisi hyvä aloittaa ja alla olisi mun testisarjaa (kolme ekaa jo kuivuneita). Ylin kp 11 illansuussa, toinen kp 12 aamupäivällä, kolmas kp 12 iltapäivällä (tein koska aamupäivän viiva vaikutti hieman vahvalta, joskin ei vielä kontrolliviivan vahvuisella). Iltapäivän viiva olikin jo tosi haalea. Tein äsken kp 13 iltapäivällä tuon alimman ja viiva taas vahvistunut mutta vielä rahtusen haaleampi kuin kontrolli. Juilimista on alavatsalla ollut eilisestä asti ja kosteaa.

1000036242.jpg
Onko täällä kokeneempia tikuttelijoita kertomaan miksi viiva oli ensin vahvahko, sitten himmeä ja taas tänään vahva? Välin himmeä viiva tuli 2h pidätyksellä enkä ollut juonut kummemmin eli ei pitäisi olla laimeudesta kiinni. Olin viikonlopun toisaalla niin harmistuin hieman että jos ovulaatio menikin jo eilen mutta tänään pääsisi yrittämään josko vielä olisi mahdollisuuksia.

Yritetään kyllä tänään illalla mutta jotenkin jäin ihmettelemään tuota uutta vahvistuvaa viivaa kun olin jo varma et mulla oli vaan eilen joku pikaovulaatio ja aikaikkuna sulkeutu jo. Viime kierrossa mulla oli sellaista ovulaatiomaista juilintaa koko kierron ajan niin siitä en nyt osaa päätellä mitään. 🙄 Äh, lupasin itelleni että en ota ressiä tästä raskautumisesta mutta niin vaan tää kuumeilu ottaa vallan. 😅

Ja tänään kp 14 iltapäiväpissasta tämä. Nyt testiviiva selkeästi vahvempi kuin kontrolliviiva eli olettaisin että ovulaatio tapahtuu seuraavien 24-36h aikana vai kuinka? Tuntemuksia ei kauheasti juuri nyt ole mutta kai näihin liuskoihin on luottaminen. Ihmettelen että viiva on ollut useamman päivän melko vahva ja juilimista on ollut alavatsalla. Mistähän se kielii? Noh, täytyy varmistella vielä tänään ja katsoa kuinka käy..

1000036262.jpg

Takaisin